Zanim zaczniemy mierzyć wartość kapitału ludzkiego jakość kapitału ludzkiego – perspektywa europejska 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza konkurencyjności polskiego sektora kosmicznego
Advertisements

Targi Edukacyjne – Festiwal Zawodów w Małopolsce
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Ireneusz Górecki, Prezes Zarządu Warszawa, 18 grudnia 2012 roku.
Wykorzystanie środków europejskich w latach w województwie dolnośląskim
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Warmińsko-Mazurski Pakt na Rzecz Rozwoju Poradnictwa Zawodowego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
dr Anna Okońska-Walkowicz Warszawa, r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja inaugurująca projekt TURYSTYKA BEZ BARIER. PROFESJONALIZACJA KADR BRANŻY TURYSTYCZNEJ W WOJEWÓDZTWIE OPOLSKIM – Lider.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.
POZYSKIWANIE ŚRODKÓW Z FUNDUSZY UE.
European Commission, DG Employment, Social Affairs and Inclusion Unit F4 Poland, Slovakia, Czech Republic 1 Europejski Fundusz Społeczny w nowym okresie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego przy Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Szczecinie.
„Aktywizacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych II”
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
PORADNICTWO ZAWODOWE w WIELKIEJ BRYTANII
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Monitorowanie rozwoju edukacji w Polsce na tle UE i OECD:  Komisja Europejska – „Education and Training Monitor 2015”  OECD – „Education Policy Outlook:
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Wsparcie ekonomi społecznej w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych na rzecz rynku pracy Schemat: Podnoszenie.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Możliwości rozwoju kompetencji osób dorosłych – system bonów szkoleniowych i znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

Zanim zaczniemy mierzyć wartość kapitału ludzkiego jakość kapitału ludzkiego – perspektywa europejska 1

DLACZEGO JAKOŚĆ KOMPETENCJI JEST WAŻNY? 2 rozwój pracowników rozwój firmy

KWALIFIKACJE I KOMPETENCJE W EUROPIE W oparciu o wyniki badań PIAAC i Eurostat 3

4

Podstawowe umiejętności i kompetencje 20% Nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie pisania, czytania i liczenia 25% Nie posiada podstawowych umiejętności obsługi komputera 5

6 „Starzenie się” umiejętności

CO JEST ROBIONE W ZAKRESIE ROZWOJU KOMPETENCJI. Wybrane inicjatywy Komisji Europejskiej 7

Agenda na rzecz uczenia się dorosłych Budowanie świadomości Finansowanie uczenia się dorosłych Kształcenie wyższe i dostęp do niego Monitoring sektora uczenia się dorosłych Jakość Dotarcie do specyficznych grup Walidacja uczenia się poza formalnego i nieformalnego 8

Sieć narodowych koordynatorów oraz grupy robocze w ramach ET

Konkluzje z Rygi Promocja kształcenia w miejscu pracy i praktyk zawodowych Zapewnienie jakości kształcenia zawodowego oraz oparcie jej na wynikach/rezultatach uczenia się Zapewnienie dostępu do kształcenia dla wszystkich, w tym doradztwo i poradnictwo zawodowe Wzmocnienie rozwoju kluczowych kompetencji Rozwój kompetencji trenerów i nauczycieli 11

Działania Komisji Europejskiej (1) 12 Europejski sojusz na rzecz przygotowania zawodowego

Działania Komisji Europejskiej (2) 13 Sektorowe Sojusze Kompetencji; działania programowe

Strony, które warto odwiedzać 14

DZIĘKUJE ZA UWAGĘ! Anna Nikowska Komisja Europejska Dyrekcja Generalna Zatrudnienie, Sprawy Społeczne i Włączenie Społeczne 15