CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
dr inż. Paweł Strykowski
"EuroAlmaLaurea Network eRecruitment Services - innowacyjna platforma współpracy uczelni i biznesu. Projekt EAL-Net". Uniwersytet Warszawski, 27 października.
Badania cech i losów absolwentów zrealizowane we Włoszech prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,
Znaczenie podręcznika
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
dr Janina Pietrzak Dyrektor
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Jak robić to efektywnie?
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
PROF. HENRYK KRAWCZYK REKTOR POLITECHNIKI GDAŃSKIEJ.
ICT POLSKA CENTRALNA KLASTER – WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM DLA ROZWOJU KADR, UCZELNI I REGIONU Prorektor PŁ ds. Rozwoju Uczelni prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak.
ZARZĄDZANIE NIEPUBLICZNYM UNIWERSYTETEM PRZYMIOTNIKOWYM W POLSCE Małgorzata Wróblewska.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
Nowoczesna infrastruktura podstawą Uniwersytetu Medycznego z przyszłością prof. dr hab. Jacek Wysocki.
MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
Komercjalizacja wyników badań naukowych przez Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej dr Jacek Firlej, Politechnika Wrocławska.
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
WDROŻENIE ZARZĄDZANIA PROJEKTOWEGO W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Maciej Madziński Dyrektor Operacyjny Maciej Zadworny Oskar Kurlanc Mariusz Łopaciński.
Projekt "Almas House in Poland" Klaster Innowacyjna Medycyna Październik 2015.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
CENTRUM TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Przemysław Sękalski.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Gdańska Rada Oświatowa r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Zapis prezentacji:

CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof. dr hab. med. Grzegorz Oszkinis

Diagnoza – stan przed realizacją projektu  rozproszenie funkcji administracyjnych związanych ze studiami anglojęzycznymi,  ograniczona liczba krajów pochodzenia studentów zgłaszających się na rekrutację,  wzrastająca liczba aplikacji przy ograniczonej kadrze administracyjnej,  brak stałego kontaktu z absolwentami i informacji o ich losach,  brak spójnej wizji marketingowej – informacje o Uczelni rozprzestrzeniały się głównie za pomocą „marketingu szeptanego”

Założenia projektu  centralizacja i poprawa jakości obsługi studentów,  dywersyfikacja i usprawnienie procesu rekrutacji,  podniesienie jakości nauczania, unowocześnienie metod i zwiększenie opcji zawodowych dla absolwentów; wprowadzenie międzynarodowych standardów,  rozwinięcie marketingu na skalę globalną i zwiększenie rozpoznawalności marki PUMS,  nieustanne podnoszenie kompetencji kadry,  rozwinięcie sieci profesjonalnych relacji w skali lokalnej i międzynarodowej

Założenia dotyczące potrzeb różnych grup podmiotów w ramach Uczelni  studenci: zapewnienie wysokiej jakości edukacji i obsługi na konkurencyjnym światowo poziomie,  absolwenci: zapewnienie dobrej wyjściowej pozycji na rynku pracy, pozytywnego nastawienia do Uczelni, miasta i kraju,  kandydaci: zwiększenie atrakcyjności i dostępności oferty,  kadra: zwiększanie profesjonalizmu i kompetencji,  kanclerz: utrzymanie stałego źródła dochodu dla Uczelni

Harmonogram projektu  2010: stworzenie sekcji symulacji medycznej i e-learningu,  2011: wdrożenie autorskiego systemu rekrutacji on-line, z modułem płatności przez internet (2013),  : - umowy międzynarodowe i nowi partnerzy, - lepsze przygotowanie do egzaminów licencyjnych, - szkolenia i staże dla kadry nauczycielskiej, - aktywizacja organizacji studenckich, - szereg inicjatyw związanych z obsługą studentów, - obecność w mediach społecznościowych

Główne wyzwania w realizacji projektu  przezwyciężenie mentalnych przyzwyczajeń i schematów administracyjnych przy wprowadzaniu zmian,  utrzymanie równowagi pomiędzy celami finansowymi i akademickimi Uczelni,  zmiany na rynku edukacyjnym,  integracja dużej wielokulturowej grupy,  współpraca z firmami prywatnymi,  dostosowanie curriculum do różnych krajowych i międzynarodowych standardów

Osiągnięte rezultaty (1)  najbardziej zróżnicowana oferta edukacyjna w języku angielskim wśród polskich uczelni medycznych,  Uczelnia i dyplomy uznawane na całym świecie,  dobre wyniki egzaminów licencyjnych oraz powodzenie na rynku pracy naszych absolwentów,  zwiększenie liczby aplikacji, wyjściowego poziomu przygotowania kandydatów oraz zróżnicowania ich krajów pochodzenia,  rozbudowa i unowocześnienie bazy edukacyjnej oraz metod nauczania

Osiągnięte rezultaty (2) zapoczątkowanie wielokierunkowego partnerstwa z uczelniami poznańskimi i zagranicznymi w zakresie kształcenia studentów i wymiany akademickiej, rozwój organizacji studenckich i życia kulturalnego, bardziej efektywne użycie środków na rekrutację i promocję, zwiększenie wymiany akademickiej (np. Erasmus, GHLO), usprawnienie kontaktu ze studentami, absolwentami, kandydatami i osobami trzecimi

Podpowiedzi dla innych uczelni  Uczestnictwo w międzynarodowych inicjatywach zwykle podwyższa standardy kształcenia.  Dobre rozwiązania, które sprawdzą się w programach anglojęzycznych, są często przenoszone na grunt studiów polskojęzycznych i stanowią istotną korzyść dla uczelni.  Podstawą działania jest profesjonalny i kompetentny zespół ludzi oraz wsparcie ze strony władz uczelni.  Należy być otwartym na współpracę, nowe pomysły, inicjatywy oddolne, ale i umiejętnie gospodarować dostępnymi środkami.

Podsumowanie  Projekt CNJA jest projektem ciągłym, a więc pomimo dotychczasowych osiągnięć wciąż się zmienia, reagując na bieżące potrzeby i prognozy rynkowe na przyszłość.  W Polsce działanie uczelni w tym zakresie w dużym stopniu stanowi szukanie i testowanie rozwiązań pionierskich, takich jak łączenie specyfiki uczelni publicznej i szkoły oraz firmy konkurującej na rynku międzynarodowym.  Na wyniki często trzeba czekać latami – nie powinno się w pośpiechu zaniedbywać detali.