MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Jak przygotować uczelnię
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
EFEKTYWNOŚĆ STUDIÓW DOKTORANCKICH
, ŁódźStudy in Poland1 15 lat doświadczeń International Faculty of Engineering IFE Centrum Kształcenia Międzynarodowego POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ.
KSZTAŁCENIE ZA GRANICĄ
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Innowacyjna kontynuacja aktywna adaptacja Program wyborczy Dr hab. Agnieszka Pawłowska, prof. nadzw.
Programy Fundacji na rzecz Nauki Polskiej finansowane z funduszy strukturalnych Działanie 1.2 Wzmocnienie potencjału kadrowego nauki Program Operacyjny.
w ustawie o stopniach i tytule naukowym RW
Programy stypendiów wyjazdowych
Projekt systemowy Stypendia naukowe dla doktorantów realizowany przez Departament Gospodarki i Innowacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.
DAAD i jej oferta stypendialna na rok akademicki 2009/2010.
STYPENDIA DLA DOKTORANTÓW
Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej (BUWiWM)‏
Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej: Stypendia dla naukowców na rok akademicki 2007/ Dr. Britta Stöckmann.
KOMITET NAUK ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Rozwój interdyscyplinarnych studiów doktoranckich na Politechnice Gdańskiej w zakresie nowoczesnych technologii Prezentacja projektu.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zasady rekrutacji - studia stacjonarne W roku akademickim 2007/2008 rekrutacja na studia stacjonarne obejmuje studia pierwszego stopnia. Absolwenci wszystkich.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Program wymiany naukowej między Szwajcarią a nowymi państwami członkowskimi Unii Europejskiej Sciex-NMS ch na lata Prezentacje sporządzono na.
1. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VIII Regionalne Kadry Gospodarki Działanie 8.2 Transfer wiedzy Poddziałnie Regionalne Strategie Innowacji.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Powiatowy Urząd Pracy w Golubiu-Dobrzyniu w partnerstwie z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Toruniu oraz pozostałymi urzędami pracy z województwa kujawsko-pomorskiego.
Programy Fundacji na rzecz Nauki Polskiej finansowane z funduszy strukturalnych Dr Beata Frączak Kraków 15 kwietnia 2008.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Egzaminy uznawane przez najlepsze uczelnie i największych pracodawców
Zaawansowane kształcenie kadry energetyki jądrowej we współpracy z uczelniami zagranicznymi. dr hab. inż. Konrad Swirski, prof. PW.
Cel główny projektu Optymalizacja warunków prowadzenia przez doktorantów prac badawczych, przyczyniających się do podniesienia konkurencyjności i innowacyjności.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Struktura KNOW Centralne Biuro KNOW BK RMKN RPB Rada Programowa KNOW BK – Biuro Konsorcjanta RMKN – Rozwój Młodej Kadry Naukowej RBP – Rozwój.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
REKRUTACJA CUDZOZIEMCÓW NA STUDIA ZASADY, DOKUMENTY, PRZEPISY studia I st., II st., jednolite magisterskie Małgorzata Chajęcka Dział Kształcenia.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej: Stypendia dla naukowców na rok akademicki 2006/
Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu „Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu kujawsko – pomorskiego Działanie.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
PROF. HENRYK KRAWCZYK REKTOR POLITECHNIKI GDAŃSKIEJ.
ICT POLSKA CENTRALNA KLASTER – WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM DLA ROZWOJU KADR, UCZELNI I REGIONU Prorektor PŁ ds. Rozwoju Uczelni prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
Nowoczesna infrastruktura podstawą Uniwersytetu Medycznego z przyszłością prof. dr hab. Jacek Wysocki.
STRATEGIA INFORMATYZACJI POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ DO 2020 ROKU dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki prof. PW.
UWM PRZYSZŁOŚCIĄ WARMII I MAZUR „ NON PROGREDI EST REGREDI” Imię i nazwisko prelegenta.
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
Komercjalizacja wyników badań naukowych przez Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej dr Jacek Firlej, Politechnika Wrocławska.
OUTECH – WIELOWYMIAROWE UMIĘDZYNARODOWIENIE Marek Tukiendorf.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
WDROŻENIE ZARZĄDZANIA PROJEKTOWEGO W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Maciej Madziński Dyrektor Operacyjny Maciej Zadworny Oskar Kurlanc Mariusz Łopaciński.
CENTRUM TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Przemysław Sękalski.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
I DZIEŃ DOKTORANTA Stypendium START – Doktorat wdrożeniowy
Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej Fiszki projektów PO WER
Kierunek: Zarządzanie Specjalność: Przedsiębiorczość i Marketing
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
„ROZWÓJ POTENCJAŁU I OFERTY DYDAKTYCZNEJ POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ”
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Portal Publikacyjny UAM
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Doktoraty wdrożeniowe – szanse i zagrożenia
REKRUTACJA rok szkolny 2019/2020
Zapis prezentacji:

MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal

Diagnoza – stan przed realizacją projektu Problemy z przyjmowaniem cudzoziemców na  studia doktoranckie ściśle określone terminy naboru wymóg uprzedniej nostryfikacji dyplomu oraz  posiadania certyfikatu językowego

Diagnoza – stan przed realizacją projektu Problemy z przyjmowaniem cudzoziemców na  studia doktoranckie uboga oferta programowa w języku obcym lub  jej  brak brak spójnej informacji o możliwości realizowania badań doktorskich na uczelni

Założenia projektu Umożliwienie uzyskania w Politechnice Łódzkiej doktoratu w języku angielskim propagowanie możliwości prowadzenia badań naukowych prowadzących do uzyskania stopnia doktora w PŁ pomoc w wyborze i nawiązaniu kontaktów pomiędzy kandydatem a opiekunem naukowym

Założenia dotyczące potrzeb różnych grup interesariuszy prowadzenie otwartych wykładów dla  obcojęzycznych naukowców, doktorantów i  studentów wzrost umiędzynarodowienia badań i edukacji, prowadzących do uzyskania stopnia doktora w  Politechnice Łódzkiej

Harmonogram projektu 19 XII 2013: powołanie Międzynarodowej Szkoły Doktorskiej Politechniki Łódzkiej 2014: powstanie strony internetowej Szkoły 2014: zebranie oferty projektów doktorskich do  realizacji w międzynarodowym środowisku ze  wszystkich wydziałów Politechniki Łódzkiej 2015: przyznanie stypendiów najlepszym kandydatom do Szkoły

Główne wyzwania realizacji projektu dotarcie z ofertą do kandydatów na dobrym poziomie naukowym, spełniających wymogi przyjęcia rekrutacja dobrych kandydatów ograniczonych brakiem środków finansowych pokonanie części ograniczeń formalnych w  zrównaniu statusu uczestnika Szkoły ze  statusem doktoranta

Osiągnięte rezultaty 4 kandydatów przyjętych do Szkoły w 2014 r. 8 kandydatów przyjętych w 2015 r. 7 kandydatów otrzymało stypendia z Własnego Funduszu Stypendialnego PŁ w 2015 r. (dodatkowo – 2 wnioski są rozpatrywane) zwiększenie w 2015 r. liczby przyznawanych stypendiów z 9 do 20

Podpowiedzi dla innych uczelni W najbliższej przyszłości nie należy spodziewać się masowego zainteresowania realizacją doktoratów w Polsce przez osoby z krajów rozwiniętych. Należy nastawić się na dobrze wykształcone osoby z krajów rozwijających się i przedstawić im ofertę atrakcyjną pod względem merytorycznym oraz finansowym.

Podsumowanie Międzynarodowa Szkoła Doktorska PŁ otwiera się na kandydatów z krajów rozwijających się poprzez  przedstawienie szerokiej oferty projektów doktorskich, ustalenie indywidualnego programu podnoszącego kompetencje kandydata, zaoferowanie stypendiów najlepszym kandydatom.