KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska 255 63-800 Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Advertisements

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Edukacja dla bezpieczeństwa
Organizacja pracy przedszkola
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania podstawy programowej – wychowanie przedszkolne Delegatura w Płocku.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
(NASZ WSPÓLNY POMYSŁ NA SZKOŁĘ– NAUCZYCIELI, UCZNIÓW, RODZICÓW)
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
S PRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „P RZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ” Gminne Przedszkole w Brudzewie.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
K ONCEPCJA P RACY S ZKOŁY I P RZEDSZKOLA Dokąd zmierzamy?
Opracowała: Joanna Kamińska. Sprzątanie świata „W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę?”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Radomiu Kontakt: tel:
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Zmiany w prawie oświatowym
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
PRZEDSZKOLE NR 7 im „ SKARBNIKOWA WILLA” Ubiegające się o Krajowy Certyfikat Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji dnia r.

PODSTAWA PRAWNA Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. Nr 256, poz z późn. zm). Rozporządzenie MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. nr 168, poz z późn. zm). Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z dnia 15 stycznia 2009 nr 4 poz. 17). Statut Przedszkola Miejskiego nr 1.

1 Poznawanie podstawowych zasad dbałości o zdrowie i przestrzeganie ich. 2 Poznawanie ogólnych zasad bezpieczeństwa i przestrzeganie ich. 3 Rozwijanie czynności myślenia, (analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowania, próby abstrahowania i uogólniania). 4 Aktywne uczestniczenie w zabawach, zajęciach ruchowych.

6 Sprawne wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych. 10 Wykorzystywanie zmysłów w poznawaniu otoczenia. 7 Podejmowanie sportowej rywalizacji. 5 Rozumienie znaczenia ruchu w rozwoju człowieka. 8 Posługiwanie się wyrazistą mową, pozawerbalnymi środkami komunikacji. 9 Swobodne wyrażanie swoich myśli, potrzeb, stanów emocjonalnych w rozmowach z innymi osobami w codziennych sytuacjach.

Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz wprowadzanie treści wykraczających poza nią. Realizacja programów wychowania przedszkolnego. Prowadzenie zajęć dydaktycznych z zastosowaniem ciekawych, nowatorskich, aktywnych metod. Codzienna planowa praca z dziećmi na zajęciach (ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe w sali i na świeżym powietrzu). Organizowanie spotkań ze specjalistami (m.in. higienistka, pielęgniarka, nauczyciele wychowania fizycznego, psycholog, policjant, straż miejska, ratownik medyczny, sportowcy itp.).

SPOSOBY REALIZACJI CELÓW Realizacja programów „Przedszkole w ruchu”, Akademia Aquafresh”, „Moje dziecko idzie do szkoły”. Współpraca z Akademią Reissa. Przystąpienie do programu „Przedszkole promujące zdrowie”. Realizacja uroczystości i wydarzeń przedszkolnych zgodnie z planem rocznym (piknik rodzinny, teatrzyki, urodziny dzieci itp.). Udział oraz organizacja zawodów sportowych, spartakiad, olimpiad, konkursów tematycznych, konkursów plastycznych.

SPOSOBY REALIZACJI CELÓW Modyfikacja menu w zakresie nazewnictwa serwowanych dań (np. zupa „Shreka”). Ograniczenie spożywania słodyczy poprzez zastąpienie ich owocami (podczas uroczystości przedszkolnych, Mikołajki, Święta Bożego Narodzenia, imieniny dzieci itp.). Realizacja zajęć praktycznych w zakresie przygotowania zdrowych posiłków. Dostosowanie jadłospisu do specyficznych potrzeb żywieniowych dzieci (w zależności od potrzeb dostosowanie menu do wymaganej diety np. dla cukrzyków, alergików, bezglutenowców itp.). Dokształcanie personelu kuchennego w zakresie dietetyki.

SPOSOBY REALIZACJI CELÓW Udział kadry pedagogicznej w konferencjach, szkoleniach, kursach doskonalących ich warsztat pracy. Prezentacja osiągnięć dzieci poprzez m.in. organizację wystaw, zamieszczanie informacji na stronie internetowej, tablicy ogłoszeń itp. Uzyskiwanie przez rodziców informacji oraz wsparcia w zakresie wychowania i edukacji dziecka (w czasie dyżurów nauczycieli). Przeprowadzenie zajęć otwartych dla rodziców (umożliwienie obserwacji stosowanych przez nauczyciela metod pracy, spotkania ze specjalistami).

SPOSOBY REALIZACJI CELÓW Aktywnie działająca Rada Rodziców współdecydująca we wszystkich sprawach przedszkola. Zaangażowanie rodziców w rozwój mowy dzieci poprzez czynny udział w zajęciach logopedycznych organizowanych przez przedszkole. Współpraca z instytucjami środowiska lokalnego (Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna, Biblioteka, szkoły podstawowe, szkoła muzyczna, dom kultury, policja, straż pożarna, straż miejska itp.).