Punkt Konsultacyjny KSU-

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
MOŻLIWOŚCI WSPÓŁFINANSOWANIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW
Warszawa - Berlin - Wiedeń – Barcelona Sp. z o. o
Coaching dla innowacyjnych firm
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Oferta Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Beata Bartoszewska Seminarium dla przedsiębiorców.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Logo ośrodka KSU JAK ROZWIĄZAĆ PROBLEM FINANSOWANIA ROZWOJU MSP? Usługi finansowe funduszy pożyczkowych. Przemysław Woliński Prezes Kujawsko-Pomorskiego.
Usługi informacyjne Punktów Konsultacyjnych KSU – dlaczego warto korzystać z bezpłatnych informacji o programach pomocowych i nie tylko? IX Forum Edukacyjne.
PATENT na innowacyjny biznes
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
2009 Warszawa, 24 czerwca 2009 r Oferta Krajowego Systemu Usług (KSU) dla przedsiębiorców Warszawa, 7 września 2009 r.
Zarządzanie projektami
Co to jest „STIM”? Członek Ogólnopolskiej Sieci Transferu Technologii i Wspierania Innowacyjności MŚP „STIM”. Projekt STIM jest współfinansowany z.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
TOMASZ SZULC Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania
2011 Poprawa dostępu MSP do zewnętrznego finansowania zwrotnego – projekty systemowe PARP Spotkanie przedstawicieli Funduszy Pożyczkowych Warszawa, 1-2.
Krajowy System Usług dla MSP
OŚRODEK WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ w regionie stargardzkim Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i.
Uniwersyteckie Centrum Transferu Technologii Medycznych w Poznaniu Sp. z o.o. – innowacyjne usługi dla biznesu Uniwersyteckie Centrum Transferu Technologii.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Oferta ośrodków KSU dla MŚP: usługi informacyjne Agencja Rozwoju Lokalnego AGROTUR S.A.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Krok po kroku… …do WŁASNEJ FIRMY Zakładanie działalności gospodarczej
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
2008 Wsparcie i rozwój instytucji świadczących usługi na rzecz przedsiębiorczości oraz ich sieci. Wsparcie dla Punktów Konsultacyjnych 20 listopada 2008.
Biznesplan.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Inicjatywa EUGA (EU Grants Advisor). Wspólne przedsięwzięcie liderów branży IT: Microsoft, Intel, HP Cele: –Budowa opartego na wiedzy Społeczeństwa Informacyjnego.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
Wsparcie dla podmiotów ES. Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej Subregionu Centralnego.
MARR dla Przedsiębiorczych Instrumenty wsparcia dla MSP Bukowno, 24 września 2014.
Własna firma? Strach ma TYLKO wielkie oczy.
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
2014 Warszawa, 15 lipca 2014 r. Spotkanie dla Wnioskodawców Ewa Planutis Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
ARP – biznes, rozwój, innowacje Poznań, 26 Listopada 2015 r. ARP S.A./ARP – biznes, rozwój, innowacje.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Referaty do PFP Rodzaje przedsiębiorstw podział przeds. wg rodzaju działalności, wielkości, celu, formy prawnej, struktury organizacyjnej, relacji.
Logo ośrodka KSU Regionalny Punkt Konsultacyjny KSU.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Stan wdrażania inicjatywy JEREMIE w Województwie Kujawsko-Pomorskim Przemysław Woliński Prezes Kujawsko-Pomorskiego Funduszu Pożyczkowego sp. z o.o.
Województwa Lubuskiego Pożyczki dla przedsiębiorców.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Wodzisławiu Śląskim”
Konferencja „BIZNES Z LUDZKĄ TWARZĄ”
Śląskie Centrum Przedsiębiorczości
Jak założyć spółdzielnię socjalną?
Zarządzanie międzynarodowe
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Bony na innowacje dla MŚP
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

Punkt Konsultacyjny KSU- usługi informacyjne i doradcze dla przedsiębiorców i osób zamierzających założyć działalność gospodarczą 1

Usługi PK KSU jako pierwowzór nowych usług PK DIAGNOZA POTRZEB KLIENTA Dotychczasowe usługi PK Obszar I : usługa informacyjna Rozwój nowych usług PK Obszar I : usługa informacyjna Obszar II: usługa informacyjna usługa opieki nad klientem Obszar III : usługa doradcza

Możliwe skierowanie klienta do usługi z obszaru II lub III Nowe usługi PK KSU świadczone w Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości Fundacji MŚP DIAGNOZA POTRZEB KLIENTA: Obszar I: usługa informacyjna w obszarach rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej Obszar II: usługa informacyjna opieka nad klientem usługa w zakresie doboru usługodawcy specjalistycznego oraz pomocy w skorzystaniu z usługi specjalistycznych udzielenie informacji nt. zasad korzystania z usługi (zakres i czas świadczenia, finansowanie, wzajemne obowiązki, możliwe efekty), pomoc w kontaktach z usługodawcą specjalistycznym, monitorowanie dalszych losów klienta w procesie korzystania z usługi specjalistycznej. Obszar III: usługa doradcza asysta w rozpoczynaniu działalności gospodarczej asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej Możliwe skierowanie klienta do usługi z obszaru II lub III

Charakterystyka nowych usług PK KSU Usługi informacyjne: świadczenie usługi poprzedzone jest diagnozą statusu i potrzeb biznesowy klienta; usługi informacyjne świadczone są bezpłatnie (100% finansowania ze środków EFS); ilość usług informacyjnych świadczonych na rzecz 1 klienta nie jest limitowana; usługi informacyjne świadczone są w m.in. w formie indywidualnych spotkań z klientem, drogą elektroniczną, drogą telefoniczną. Usługi doradcze: koszt usług doradczych jest w 90% dofinansowany ze środków EFS, co oznacza, że wkład własny klienta wnoszony w formie pieniężnej wynosi 10% wartości usługi doradczej; maksymalny czas trwania usługi doradczej- asysta w rozpoczynaniu działalności gospodarczej wynosi 16 godzin; maksymalny czas trwania usługi doradczej- asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej wynosi 24 godziny.

Nowy zakres usług informacyjnych PK administracyjno- prawne aspekty zakładania, prowadzenia i zawieszania/ zamykania działalności gospodarczej; możliwość uzyskania finansowania działalności z różnych źródeł; zatrudnianie cudzoziemców; rozwój zasobów ludzkich; prawo ochrony klientów, konsumentów i konkurencji; ochrona własności intelektualnej; społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR); systemy jakości ISO 9001 i HACCP; wymogi ochrony środowiska w działalności przedsiębiorstw; wykorzystywanie technologii informacyjnych; świadczenie usług na odległość, w tym elektronicznych; zakres korzystania z bazy CEIDG, platformy ePUAP, podpisu elektronicznego, profilu zaufanego ePUAP.

Zakres usługi doradczej- asysta w rozpoczynaniu działalności gospodarczej Konsultacje nt. profilu planowanej działalności (m.in. analiza pomysłu na biznes; określenie typu działalności; analiza otoczenia konkurencyjnego; analiza zasobów niezbędnych do założenia działalności; sprofilowanie działalności w otoczeniu konkurencyjnym; określenie etapu przygotowawczego założenia działalności); Analiza SWOT planowanej działalności (m.in. określenie silnych i słabych stron planowanej działalności; określenie szans i zagrożeń); Analiza form i źródeł finansowania działalności (m.in. wewnętrzne i zewnętrzne źródła finansowania działalności; wady i zalety poszczególnych źródeł finansowania; rachunek ekonomiczny planowanej działalności; procedura przygotowania wniosku kredytowego; procedura finansowania projektu ze środków UE; inne źródła finansowania);

Zakres usługi doradczej- asysta w rozpoczynaniu działalności gospodarczej Pomoc w przygotowaniu biznesplanu (m.in. utworzenie wraz z klientem struktury biznesplanu; analiza struktury biznesplanu klienta oraz wskazanie ewentualnych błędów; wskazanie narzędzi pomocnych w przygotowaniu biznesplanu); Wybór formy organizacyjno- prawnej prowadzenia działalności gospodarczej (m.in. określenie formy prawnej planowanej działalności; określenie organów zarządzających poszczególnych form organizacyjnych; omówienie elementów umowy spółki; omówienie zasad zatrudniania pracowników oraz zawierania umów zleceń i umów o dzieło; omówienie procedur uzyskania zezwoleń i koncesji); Przygotowanie dokumentów niezbędnych do rejestracji działalności gospodarczej oraz wypełnienie wniosku o rejestrację w CEIDG wraz z klientem.

Zakres usługi doradczej- asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej I moduł: Spełnianie wymogów formalno- prawnych dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej (m.in. wypełnianie dokumentów dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej, terminowe składanie odpowiednich deklaracji do ZUS i US; obowiązki wynikające z licencji, pozwoleń, patentów, umów, decyzji administracyjnych; wykorzystanie bazy CEIDG w prowadzeniu działalności gospodarczej; korzystanie z e- usług dostępnych na ePUAP, podpisu elektronicznego, profilu zaufanego ePUAP). II moduł: Marketing przedsiębiorstwa (m.in. określenie otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa; polityka marketingowa przedsiębiorstwa, w tym strategia marketingowa i marketing mix; stopień wykorzystania technologii informatycznych, w tym Internetu w działalności gospodarczej; budowanie relacji z klientami, podwykonawcami, dostawcami, mediami, interesariuszami przedsięwzięcia; stopień śledzenia zmian zachodzących na rynku i dostosowania do nich oferty firmy).

Zakres usługi doradczej- asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej III moduł: Organizacja przedsiębiorstwa (m.in. wielkość firmy, struktura, układ właścicielski; rodzaj prowadzonej działalności, branża, obszar geograficzny; wielkość zatrudnienia, dobór personelu, podział odpowiedzialności, planowanie i organizacja pracy; stosowane metody zarządzania; system zarządzania przedsiębiorstwem: ISO, HACCP, bhp, środowiskowy). IV moduł: Finanse przedsiębiorstwa (m.in. koszty, przychody i źródła finansowania działalności przedsiębiorstwa; system opodatkowania działalności gospodarczej; narzędzia zarządzania finansami; zarządzanie kapitałem obrotowym przedsiębiorstwa; krótko, średnio i długoterminowe źródła finansowania, w tym: factoring, pożyczki i kredyty z sektora pozabankowego, kredyty bankowe, leasing, środki pieniężne od inwestorów kapitałowych- porównanie pod kątem korzyści ekonomicznych).

Przykładowe produkty usługi doradczej- asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej wypełnienie dokumentów kierowanych do ZUS lub Urzędu Skarbowego; wypełnienie formularzy w bazie CEIDG; opracowanie planu marketingowego; określenie najlepszych kanałów dystrybucji i promocji; zredagowanie materiałów promocyjnych, opisów oferowanych produktów i usług; opracowanie strategii rozwoju firmy; opracowanie schematu organizacyjnego i zakresu obowiązków pracowników; wypełnienie dokumentacji związanej z zawieszeniem/ zamknięciem działalności; konsultacje w opracowaniu kosztorysu przedsięwzięcia; przygotowanie dokumentacji do instytucji finansowych, np. wnioski kredytowe, biznes plany, oświadczenia; inne zidentyfikowane na etapie diagnozy potrzeb klienta.

Zapraszamy do skorzystania z usług PK! Marta Śmigielska Główny Specjalista Punkt Konsultacyjny Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw tel: 22 838 02 91 punktinfo@fund.org.pl www.fund.org.pl 1111