PROCES PLANOWANIA KONTROLI W WIOŚ W WARSZAWIE NA POZIOMIE ROCZNYM I KWARTALNYM Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Advertisements

PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Kontrole kwalifikowalności do wsparcia specjalnego do krów i owiec
PROJEKT WSPÓŁPRACY ARiMR I IW W ZAKRESIE PRZEPROWADZANIA KONTROLI WYMOGÓW WZAJEMNEJ ZGODNOŚCI Sporządzono na podstawie Zarządzenia Nr…. MINISTRA ROLNICTWA.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od r. do
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Radzi Pomaga Informuje
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
Planowanie i programowanie działań do planów wodno-środowiskowych
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Regionalny Program Operacyjny
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
Założenia do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
I i II kwartał 2015 KONFERENCJA RADY PARTNERÓW CZT AERONET i KONFERENCJA ROCZNA 25 – 26 Maja 2015 r. „Nowoczesne technologie materiałowe stosowane w przemyśle.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
STAN PRAC NAD AKTAMI WYKONAWCZYMI DO NOWELIZACJI USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Częstochowa, 1.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Przegląd.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Przegląd.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” WIOŚ.
Dyrektywa IED – zmiany w zasadach kontroli instalacji IPPC Warszawa, 24 października 2013r.
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
POWIĄZANIE ANALIZY WIELOKRYTERIALNEJ Z KATEGORIĄ RYZYKA ZAKŁADU I PLANOWANIEM – TABELA RYZYKA Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Praktyczne.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działanie.
PLAN EWAULACJI Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 15 grudnia 2015 r.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Zestawienie.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Propozycja zmiany systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFRR.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Planistyczne działania wspierające.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Działalność kontrolna w Państwowej Straży Pożarnej Warszawa 2016 Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej Biuro Kontroli, Skarg i Wniosków.
XVI Konferencja Dyrektorów Instytutów Badawczych nadzorowanych przez Ministra Rozwoju i Finansów Kraków, 17 października 2016 roku.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kontrola w administracji
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Zapis prezentacji:

PROCES PLANOWANIA KONTROLI W WIOŚ W WARSZAWIE NA POZIOMIE ROCZNYM I KWARTALNYM Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik

TECHNICZNE ASPEKTY W WIOŚ w Warszawie w oparciu o : -art. 5 ust. 4 pkt. 2 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska, - Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej Nr 2001/331/WE z dnia 4 kwietnia 2001 r. ustalające minimalne kryteria działania inspekcji ochrony środowiska w państwach członkowskich, - wytyczne do planowania działalności organów Inspekcji Ochrony Środowiska przekazane z Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, - Procedurę planowania kontroli - System Kontroli Inspekcji Ochrony Środowiska, -Regulamin organizacyjny Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie. - priorytety, -Zasoby kadrowe, Sporządza roczny plan pracy Inspekcji Ochrony Środowiska w Województwie Mazowieckim. 2

Roczny plan pracy swoim zakresem obejmuje –ramy czasowe i miejsce, –zadania, kompetencje i zobowiązania ustawowe do przeprowadzania inspekcji, –polityki środowiskowe, –priorytety wymagające uwzględnienia, –obowiązujące przepisy, –strukturę organizacyjną, –zakres działań kontrolnych, –zasoby, –budżet. Plan kontroli (roczny) jest integralna częścią Rocznego planu pracy 3

TECHNICZNE ASPEKTY Plan roczny : Planowanie oparte jest o kategorie ryzyka i powiązane z nimi częstotliwość kontroli. W systemie ISWK otrzymujemy listę zakładów uporządkowaną wg kategorii ryzyka, a w ramach kategorii listę wg analizy wielokryterialnej (liczba punktów). Na kolejność na liście wpływa poza liczba punktów z analizy wielokryterialnej, także data ostatniej kontroli i zadana dla kategorii częstotliwość. Wskazana lista, to 100% podmiotów z kategorii I, 50% z kategorii II, 33% z kategorii III i 25% z kategorii IV, przy założeniu czteroletniego okresu planistycznego. Liczba wytypowanych zakładów przekroczy znacznie możliwości zasobów kadrowych wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska. Konieczny jest więc wybór poza założeniami SK. 4

TECHNICZNE ASPEKTY Kolejny krok, to określenie ile kontroli możemy wykonać w danym roku, w tym objętych planowaniem. M usimy wziąć pod uwagę: możliwości kadrowe inspektoratów oceniane np. wskaźnikiem 30 kontroli (1 200 rbh ) w skali roku na inspektora, rezerwę czasową na kontrole pozaplanowe wg doświadczeń z lat poprzednich 30-40% (interwencje, inwestycje, zakłady istniejące nieobjęte dotychczasową ewidencją wioś). Aktualnie (I-III kwartał 2013r. Liczba kontroli pozaplanowych stanowi %, średni 40 %), udział kontroli kompleksowych 10-15% i problemowych 85-90% w stosunku do wszystkich planowych kontroli. W ten sposób otrzymujemy budżet czasowy, a docelowo liczbę kontroli planowych w podziale na kompleksowe i problemowe oraz rezerwę czasową (zakładamy średni czas kontroli na poziomie około godzin). 5

TECHNICZNE ASPEKTY Ponieważ lista zakładów wygenerowana z ISWK przekracza możliwości kontrolne należy dokonać wybory zakładów do planu. Decydują więc tzw. priorytety np.: sytuacje niestandardowe, nieuwzględnione w analizie ryzyka, założenia planu rocznego GIOŚ, w tym cykle kontrolne, cele kontrolne (poziom krajowy i wojewódzki), potrzeba przeprowadzania kontroli w terminach indywidualnie określonych w decyzjach administracyjnych dotyczących warunków wykonywania działalności wpływającej na środowisko (odroczenie terminu płatności, wstrzymanie użytkowania instalacji lub urządzenia, wyznaczenie terminu usunięcia negatywnych skutków powstałych w środowisku, w tym usunięcia skutków poważnych awarii lub naprawy szkód w środowisku), 6

wyniki monitoringu środowiska, osiągnięte rezultaty w latach ubiegłych, nowe obowiązki ustawowe, wnioski o przeprowadzenie kontroli (organy, organizacje itp.), polecenia itd… Propozycje zakładów do planu rocznego, od inspektorów prowadzących kontrolę, spływają do „planisty”, który uwzględniając listę wskazaną w ISWK oraz priorytety, wybiera zakłady do rocznego planu kontroli przyporządkowując im cel, cykl, inspektora oraz rodzaj kontroli, Ponieważ w przypadku WIOŚ w Warszawie jest 5 Delegatur i Wydział Inspekcji, ustalane są wcześniej ramy czasowe przekazania propozycji (w ISWK) dla każdej jednostki. 7

Lista zakładów proponowanych do planu rocznego jest scalana i weryfikowana przez „planistę”. Zwracana jest uwaga czy wszystkie zakłady z kategorii I i 50 % z kategorii II (w tym ZZR) objęte są planem. Przygotowana lista przekazywana jest do akceptacji Naczelnikowi Wydziału Inspekcji. Na tym etapie wprowadzone są zmiany. Przygotowana propozycja planu od Naczelnika Inspekcji przekazywana jest do akceptacji MWIOŚ (mogą być jeszcze wprowadzone zmiany). Gotowy plan roczny kontroli przekazywany jest do akceptacji Wojewodzie Mazowieckiemu (mogą zajść zmiany ale z doświadczenia nie są na tym etapie już wprowadzane). Plan uzgodniony przekazywany jest Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska. Od poziomu uzgodnień z MWIOŚ roczny plan kontroli stanowi część rocznego planu pracy. 8

Roczny plan kontroli weryfikowany jest z zasady na przełomie II i III kwartału w oparciu o wyniki kontroli z kwartałów I i II oraz zmiany priorytetów, a także możliwości kadrowe. Proces weryfikacji, co do kolejnych czynności, zbliżony jest do procesu tworzenia planu rocznego, proponowane są konkretne zmiany zakładów. W obowiązującym obecnie Systemie Kontroli weryfikacja może odbyć się raz w roku, a zmiany w zakresie wprowadzenia nowych podmiotów mogą dotyczyć praktycznie tylko IV kwartału. Zmiany w I i II kwartale to kontrole faktycznie niewykonane w tym okresie. Plany na I-II kwartał są już archiwalne, a na III kwartał realizowany. To duży mankament procesu planowania. 9

Plany kwartalne Plany na kolejne kwartały tworzone są w oparciu o plan roczny oraz: - szacowane możliwości kadrowe w poszczególnych kwartałach (sezon sprawozdawczy, urlopowy), - sezonowość pracy zakładów i instalacji, - wytyczne cyklów kontrolnych, - upływające terminy zobowiązań, - wnioski, w tym o interwencje i inwestycyjne, - typowanie zakładów przez system, - sytuacje niestandardowe np. polecenia, - zmiany wprowadzone do planu rocznego, Sam proces tworzenia planu kwartalnego jest zbliżony do rocznego, z tym, że ograniczona jest liczba zakładów do ujętych w planie rocznym. Dodatkowo lista zawężana jest w kolejnych kwartałach. : 10

Kontrola -cykl Deminga planujdziałajsprawdźwykonaj 11

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 12