Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Advertisements

Patron naszej szkoły Jan Paweł II.
Dlaczego opieka pastoralna ?
Przygotował: Jan Płoszczyca Czas prezentacji: 30 min.
Prawa człowieka Burczy Sara.
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
Jan Paweł II PRZYJACIEL MŁODZIEŻY.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Prezentacja multimedialna
PRACA SOCJALNA – ZAWÓD NIOSĄCY POMOC W POTRZEBIE.
Poprawienie relacji miedzy ludzkich – prezentacja .
’’Życie jest talentem powierzonym każdemu z nas, tak abyśmy je przemieniali i pomnażali, czyniąc z niego dar dla innych...’’
TOTUS TUUS – „Cały twój”
„Czym skorupka za młodu...”
Nie lękajcie się, otwórzcie drzwi Chrystusowi
JAN PAWEŁ II
Karol Wojty ł a urodzi ł si ę 18 maja 1920 r. w Wadowicach.
człowiek wielkiego serca i wielkiej życiowej mądrości.
JAN PAWEŁ II wychowawca młodzieży.
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
Prawa dzieci Prawa Osobiste
„Jak być dobrym nauczycielem?" Kazimierz Ickiewicz
Prezentacja multimedialna
AUTORYTETU NAUCZYCIELA (INSPIRANDERA) W PROCESIE EDUKACYJNYM
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Prawa dziecka.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Czy zastanawiałeś się kiedyś, po co jesteś na tym świecie?
“Człowiek tyle jest wart ile może dać drugiemu człowiekowi”
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
PRAWA DZIECKA.
„Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć...” Jan Paweł II.
JAN PAWEŁ II.
Temat: „ JAN PAWEŁ II – ORĘDOWNIK RODZIN”
Jan Paweł II WIELKI.
TOTUS TUUS – „Cały twój”
W ósmą rocznicę ! Pamiętamy…… "Miłość mi wszystko wyjaśniła, Miłość wszystko rozwiązała - dlatego uwielbiam tę Miłość, gdziekolwiek by przebywała."
Dbam o siebie – myślę o najbliższych
…– myślę o najbliższych
Czym jest dla nas tolerancja?
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
w praktyce pedagogicznej
Droga Polaków ku wolności!
Klasa II LŚ; dziś jest ; do wakacji pozostało 104 dni Fot. Tła. Fotolia.com.
„Czym skorupka za młodu...”
Błogosławiony Jan Paweł II o człowieku
Jan Paweł II - Papież Wolności
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE W RODZINIE Ks. dr Jarosław Lisica.
Kuba Mikołajczyk VIa Każdy człowiek ma swoje prawa, które go chronią, pozwalają funkcjonować w społeczeństwie. Prawa mamy również my – dzieci. Nie jesteśmy.
Wartości w życiu człowieka
40. Wobec wyboru drogi życiowej – ku dojrzałości
RODZINA.
Zatrzymaj się na chwilę, i rozważ: -szczęście – dar losu -szczęście – rezultat ciężkiej pracy.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Godność ucznia a postawa nauczyciela
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Legitymizacja władzy: to tzw. upoważnienie – oparte na społecznej akceptacji obywateli. Jest prawem do działania w imieniu konkretnej osoby lub grupy.
Znamy swoje prawa.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Ozorkowie
Prawa dziecka.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
…łączy się ze swą żoną…. …łączy się ze swą żoną…
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
ROLA I ZNACZENIE SPOŁECZNEGO RZECZNIKA PRAW DZIECKA.
Kanonizacja bł. Jana Pawła II
BLIŻEJ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI.
Kodeks etyczny nauczyciela
Prawa dziecka.
„Czcij ojca swego i matkę swoją”.
Zapis prezentacji:

Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych Stowarzyszenie „AKSON” Warsztaty Terapii Zajęciowej im. Jana Pawła II w Sławnie

Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Każdy człowiek ma prawo, by szanowane było jego życie i godność, które stanowią dobra nienaruszalne.

Trzeba patrzeć na każdego człowieka w świetle jego godności ludzkiej, która nie znika w miarę upływu lat i pogorszenia się staniu psychicznego i fizycznego

Osoby Niepełnosprawne nie powinny być traktowane jako ciężar dla społeczeństwa, ale jako bogactwo, które może przyczyniać się do dobrobytu.

Nie można zagwarantować rzeczywistego poszanowania godności człowieka i przestrzegania jego praw, dopóki jednostki i społeczności nie przezwyciężą egoizmu, lęku chciwości i żądzy władzy.

Nie wystarczy opiewać wielkimi słowami godności człowieka, jeśli potem samo prawodawstwo jawnie jej zaprzecza.

Podstawą wszystkich praw jest z pewnością prawo do istnienia.

Sprawiedliwość polega na tworzeniu zrównoważonego układu relacji międzyludzkich i społecznych, gwarantujących, że każdy otrzymuje to, co mu się należy, a nikomu zostaje odebrane nic z tego, do czego ma prawo.

Rozwój i postęp gospodarczy nie może dokonywać się kosztem człowieka i uszczuplania jego podstawowych wymagań. Musi to być rozwój, w którym człowiek jest podmiotem, czyli najważniejszym punktem odniesienia.

tolerancji, zrozumienia i szacunku dla każdego człowieka. Proszę was, wychowawcy, którzy jesteście powołani, aby wpajać młodemu pokoleniu autentyczne wartości życia. Uczcie dzieci i młodzież tolerancji, zrozumienia i szacunku dla każdego człowieka.

Człowiek nigdy nie zazna szczęścia kosztem drugiego człowieka, niszcząc jego wolność, depcząc jego godność i hołdując egoizmowi.

WY MŁODZI, którzy nosicie w sercach wielkie aspiracje uczcie się żyć w zgodzie i wzajemnym poszanowaniu, solidarnie pomagając jedni drugim. Podtrzymujcie w waszych sercach dążenie do dobra

Starajmy się tak postępować, by nikomu w naszej Ojczyźnie nie brakowało dachu nad głową i chleba na stole, by nikt nie czuł się samotny, pozostawiony bez opieki.

W rodzinie, wspólnocie osób, szczególną troską winno być otoczone dziecko; należy rozwijać głęboki szacunek dla jego godności osobistej, oraz ze czcią i wielkodusznie służyć jego prawom.

akceptować ich obecność, pomagać im i doceniać ich zalety. Czcić ludzi znaczy spełniać trojaką powinność wobec nich: akceptować ich obecność, pomagać im i doceniać ich zalety.

Poszanowanie dobra każdego człowieka i troska o nie jest konkretną powinnością wszystkich ludzi.

Nie można nigdy traktować ludzi jako przedmiotów ani poświęcać ich dla korzyści politycznych, ekonomicznych lub społecznych.

Copyright - Design Pracownia Komputerowo – Graficzna WTZ Sławno