obsługa wyświetlacza graficznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Współpraca Excela z innymi programami Współpraca Excela z innymi programami.
Advertisements

„Zabawy z GIMP’em”.
Support.ebsco.com Lista wyników EBSCOhost Przewodnik.
Prezentcja Power Pointa na temat obsługi programu Power Point
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie podstawowe dla Bibliotek akademickich Szkolenie.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Praca z dokumentem wielostronicowym - zakładka hiperłącze
Tworzenie stron w języku WML jest zbliżone do tworzenia stron w HTML. W obydwu przypadkach używa się do tego celu znaczników (tagów). Zadaniem znaczników.
5.1 Lublin 1.Plik ->Nowy ->Nowy projekt 800x600 pikseli Otwórz plik -> 5.1 Lublin jpg 3.Skopiuj go -> Ctrl C 4.Przejdz do nowo utworzonego obrazu 5.Wklej.
Obsługa programu FreeMind
Opracowała: Iwona Kowalik
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Menu Tabela program Microsoft Word
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
Mateusz Antonow. Tekst Obraz Galeria Media Kształty & linie Przyciski & menu Sklep Internetowy Ustawienia Społecznościowe Aplikacje 3. Dodaj.
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Poznajemy pulpit.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Janusz ROŻEJ GENERATORY APLIKACJI Generatory aplikacji Janusz ROŻEJ
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
piZap - Online Photo Editor
TWOJA STRONA WWW NA VGH.PL MINIPORADNIK.
Różne obiekty w prezentacji oraz łącza.
Autor: Justyna Radomska
Lokalizacja i Globalizacja na witrynie w Visual Web Developer 2008 (ASP.Net) Daniel Literski.
Instrukcja obsługi systemu CMS Przygotowanie
Budowa komputera.
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
Sieć oparta o serwer Ubuntu 12.10
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Visual Basic w Excelu.
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Aplikacje internetowe Grafika na stronach WWW ciąg dalszy Atrybuty znacznika body.
Program Logomocja.
MS Office MS PowerPoint 2007
Smart Portal – podstawy użytkowania. W celu uruchomienia aplikacji Smart Portal, należy: -uruchomić nowe okno przeglądarki internetowej, -wpisać w pole.
Visual Basic w Excelu - podstawy
Obróbka obrazu w komputerze
prezentacja multimedialna
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Do zrobienia 7.5, 7.6,7.8. Układ slajdu: Tytuł, zawartość Tło: Pasek menu -Format -Strona- Ustawienie strony- Tło - Obrazek: Wyszukaj na www – kurczak.
JabTalk - instrukcja. Przyciski paska wypowiedzi – odtwarzanie i czyszczenie Pasek wypowiedzi – wyświetla wybrane symbole i pozwala na ich odtworzenie.
Dodawanie klipów i tekstu do projektu Ścieżka video i obrazów Ścieżka dźwięku – muzyka, efekty Tryb wyświetlania.
Podręczna karta informacyjna dotycząca funkcji wideo Rozpoczynanie połączenia wideo 1.Zatrzymaj wskaźnik na zdjęciu kontaktu i kliknij przycisk kamery.
STM32F429I Discovery WARSZTATY DLA STUDENCKIEGO KOŁA NAUKOWEGO CHIP.
Konsola MMC i jej przystawki
Przerwania timera i przerwania zewnętrzne
Tworzenie wykresów część I
Stworzenie projektu w cubemx i kontunuacja w sw4stm32
Przewodnik Wprowadzenie do
Przewodnik Wykorzystanie listy wyników EBSCOhost
PWM, obsługa wyświetlacza graficznego
Microsoft® Office Word
Przeglądarka Cyfrowego Archiwum EBSCOhost Przewodnik
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Przewodnik Wyszukiwanie eKsiążek EBSCO.
Program naszych zajęć Zakres, który obejmują nasze kursy: – Podstawowa obsługa komputera – Obsługa przeglądarek i wyszukiwarek – Obsługa kont mailowych.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
Przewodnik Wyszukiwarka naukowa EBSCO Discovery Service (EDS)
Akademia ETI 2016 LABORATORIUM 2 – OBSŁUGA WYŚWIETLACZA GRAFICZNEGO.
Strumienie, Wczytywanie, Zapisywanie, Operacje na plikach
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Układ Tytuł z obrazami Podtytuł
Zapis prezentacji:

obsługa wyświetlacza graficznego STM32F429I Discovery obsługa wyświetlacza graficznego

Wyświetlacz graficzny Mikrokontroler STM32F429xx jest układem stworzonym z myślą o urządzeniach z interfejsem graficznym. Posiada wbudowany kontroler LCD i akcelerator graficzny Chrom-ART DMA2D. Ponadto na płytce znajduje się kość pamięci SDRAM (64 Mbit) z dostępem przez FMC – Flexible Memory Controller. Wykorzystanie wszystkich tych peryferiów pozwala wyświetlać i generować grafikę na kolorowym wyświetlaczu graficznym. Istnieje wiele narzędzi wykorzystujących LCD i STM32F429, między innymi STemWin i TouchGFX pozwalające tworzyć całe systemy operacyjne z użyciem interfejsu graficznego. Zajmiemy się prostą generacją obrazu – napisy i podstawowe kształty z użyciem bibliotek BSP (Board Support Package) dostarczanych przez producenta w pakiecie bibliotek i narzędzi dla płytki.

Konfiguracja peryferiów

Dodanie zewnętrznych bibliotek Ponieważ korzystamy z pakietu bibliotek BSP który nie jest zawarty w programie CubeMX trzeba je dodać oddzielnie. Biblioteki te znajdują się w archiwum stm32cubef4.zip na stronie producenta: http://www.st.com/web/en/catalog/tools/PF259243 Po stworzeniu projektu w CubeMX należy przejść do jego folderu, umieścić bezpośrednio w nim folder Utilities (zawiera pliki czcionek) oraz w folderze Drivers folder BSP z folderu Drivers z archiwum. W celu zaoszczędzenia miejsca w lokacji projektu z folderu Utilities można usunąć wszystkie katalogi za wyjątkiem Fonts, z folderu BSP można usunąć wszystkie katalogi oprócz Components i STM32F429I-Discovery.

Biblioteki do wyświetlacza Do katalogu BSP/Components dodajemy plik „ili9341.c” ze ścieżki: nazwaprojektu\Drivers\BSP\Components\ili9341 Do katalogu BSP/STM32F429I-Discovery dodajemy pliki „stm32f429i_discovery.c”, „stm32f429i_discovery_lcd.c” i „stm32f429i_discovery_sdram.c” ze ścieżki: nazwaprojektu\Drivers\BSP\STM32F429I-Discovery Żeby dodać plik należy zaznaczyć go kursorem myszy, kliknąć „Add” a następnie „Close”. Można zaznaczyć kilka plików naraz przytrzymując Ctrl na klawiaturze.

Biblioteki do wyświetlacza W oknie „Include Paths” należy dodać folder ścieżkę Drivers\BSP\STM32F429I-Discovery Teraz w projekcie zawarte są wszystkie niezbędne do pracy biblioteki oraz pliki. W razie występowania problemów z którymś z powyższych kroków, można pobrać już gotowy skonfigurowany projekt z tego adresu: http://www.ue.eti.pg.gda.pl/~bpa/kolo_chip/warsztaty2016/ plik o nazwie „wyswietlacz.zip”.

Funkcje obsługi wyświetlacza Wszystkie funkcje wykorzysytwane w programie znajdują się w pliku stm32f429i-discovery_lcd.c. Dla łatwiejszej nawigacji można w lewej kolumnie pokazującej pliki projektu kliknąć na zakładkę „Functions” i rozwinąć interesującą nas bibliotekę. Na początku programu trzeba dodać bibliotekę obsługi LCD, włączyć kontroler LCD i skonfigurować warstwy wyświetlacza. /* USER CODE BEGIN Includes */ #include "stm32f429i_discovery_lcd.h” // dodanie biblioteki /* USER CODE END Includes */ /* USER CODE BEGIN 1 */ __HAL_LTDC_ENABLE(&hltdc); // wlaczenie kontrolera LCD /* USER CODE END 1 */

Funkcje obsługi wyświetlacza c.d. /* USER CODE BEGIN 2 */ BSP_LCD_Init(); // inicjalizacja LCD BSP_LCD_LayerDefaultInit(LCD_BACKGROUND_LAYER, LCD_FRAME_BUFFER); BSP_LCD_LayerDefaultInit(LCD_FOREGROUND_LAYER, LCD_FRAME_BUFFER); BSP_LCD_DisplayOn(); // wlaczenie LCD BSP_LCD_Clear(LCD_COLOR_WHITE); // czyszczenie LCD na kolor bialy BSP_LCD_SelectLayer(LCD_BACKGROUND_LAYER); // wybor dolnej warstwy BSP_LCD_SetFont(&Font16); // wybor wielkosci czcionki BSP_LCD_SetTextColor(LCD_COLOR_DARKCYAN); // wybor koloru BSP_LCD_DisplayStringAt(0, 10, (uint8_t*) "test", CENTER_MODE); // pisanie „test” w odleglosci 10 pikseli od // gornej krawedzi ekranu, wycentrowane char tekst[] = „tekst z tablicy” BSP_LCD_DisplayStringAt(10, 30, &tekst, LEFT_MODE); // pisanie z tabkicy „tekst” w x=10, y=30 // wyrownanie tekstu do lewej

Wyświetlanie zmiennych Przydatnym zastosowaniem wyświetlacza jest wyświetlanie zmiennych z programu. Żeby to zrobić należy najpierw stworzyć tablicę znaków – bufor który będzie wyświetlany, następnie umieścić w nim wartość zmiennej. W przypadku innych zmiennych niż liczba typu int zamiast %d będzie inny znacznik, po więcej szczegółów odsyłam tutaj. int liczba = 189; char tekst[] = „”; sprintf(tekst, „Wartosc liczby to %d", liczba); BSP_LCD_DisplayStringAt(0, 10, (uint8_t*) tekst, LEFT_MODE); Uwaga – tekst to wyświetlenia nie może zawierać znaków diakrytycznych.