Klasyfikacja źródeł informacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak szukać potrzebną pozycję w „Programie Mol”
Advertisements

Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Jak weryfikować informacje
INTERNET jako „ocean informacji”
przetwarzaniu informacji
Środki łączności przewodowej i bezprzewodowej.
Budowa i funkcje elektronicznego katalogu biblioteki szkolnej
Konsumpcja informacji
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Jak bezpiecznie korzystać
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
Skanery.
Strategia skutecznego szukania informacji w Internecie
Źródła informacji w Bibliotece szkolnej
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
technologii informacyjnej
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Technologia informacyjna
Opracowała Romana Stąsiek Wnętrze naszej biblioteki:
INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTECE SP 15.
Technologia informacyjna
Multimedialne centrum informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Biblioteka szkolna wspomaga Twoją naukę
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
-wyszukiwanie informacji.
Gatunki dziennikarskie
Encyklopedie i słowniki jako źródła informacji
Korespondencja seryjna
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Podział i funkcje mass mediów
TARGI 2.0 KODEKS 2.0. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie !
Gawędzenie w sieci
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Procesy informacyjne w zarządzaniu
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
INTERNET jako „ocean informacji”
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
Komunikacja.
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Wyszukiwanie informacji na dany temat w oparciu o warsztat informacyjny Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Warszawie (materiały pomocnicze do.
Metody komunikacji.
MARTA BIEŃKOWSKA ALEKSANDRA TERESZKIEWICZ KLASA I D Netykieta.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Niezależność i pluralizm mediów
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
1. Rozpocznij wyszukiwanie wpisując w googlach poszukiwany temat lub słowa klucze pokrewne temu tematowi 2. np. „historia hip-hopu” lub „subkultury młodzieżowe”
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Internet to nie tylko gry !!!
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Biblioteka – dobre miejsce dla człowieka
Bezpieczeństwo w sieci
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
Maciej Leszczyński Kl. 2c
STAN CZYTELNICTWA W POLSCE W 2017 ROKU
Dzień Bezpiecznego Internetu 5 lutego 2019 r.. Dzień Bezpiecznego Internetu 5 lutego 2019 r.
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Klasyfikacja źródeł informacji

Co to jest informacja? Informacja to dane (w postaci liczb, obrazów, wyrazów) które zostały uporządkowane, usystematyzowane i tak przedstawione, że poprzez ich właściwą interpretacje poszerza się nasza wiedza o świecie.

Co to jest źródło informacji? Źródło informacji to każdy obiekt zaspokajający nasze potrzeby informacyjne. Źródłami informacji mogą być dokumenty, osoby, instytucje, książki, internet, radio itp.

Każdy bywa czasem źródłem informacji, a czasem - odbiorcą, choć często nie zastanawiamy się nad tym. Z otaczającego świata docierają do nas - a także my wysyłamy - różne sygnały. Sygnały, bodźce są odbierane przez nasze zmysły. Za ich pomocą mózg je rejestruje, przyswaja, przetwarza i zapamiętuje. Stają się one określonymi danymi, czyli informacją. Zmysły człowieka odbierają tylko niewielką część bodźców, dlatego posługujemy się różnymi urządzeniami do ich odbioru i następnie wydobycia z nich konkretnej informacji.

W erze dynamicznego rozwoju technologii informacyjnej coraz częściej sięgamy po nowoczesne źródła informacji. Jeszcze niedawno aby przeczytać lekturę szkolną, trzeba było wypożyczyć lub kupić książkę. Obecnie coraz częściej sięgamy po nowoczesne źródła informacji, a internet stał się niesamowicie wielkim "workiem" wiedzy.

Korzystając z internetu, można przeczytać szkolną lekturę, zapoznać z codzienną gazetą, posłuchać radia lub obejrzeć program telewizyjny. Tradycyjne książki zaczynają mieć już swoja konkurencję. W internecie można znaleźć e-booki, a potem przenieść je do specjalnego urządzenia, bądź czytnika mp3 z zainstalowanym lektorem.

Zadanie 1 W zeszycie lub w programie Word wykonaj i uzupełnij poniższą tabelkę wpisując po 4 przykłady:

Wszystkie media przenikają i łączą tworząc tzw. MULTIMEDIA. Źródła informacji powszechnie nazywa się mediami. Media to: ==urządzenia które umożliwiają przekazywanie informacji; ==nośniki przekazu informacji; ==formy przekazu informacji.

Zadanie 2 Stwórz tabelę podobną do tej z zadania 1 z tym że podaj po 3 przykłady dla wymienionych wcześniej mediów.

Dlaczego trzeba selekcjonować informacje pochodzące z różnych źródeł? Ogromna powszechność informacji, łatwy i szybki do niej dostęp, mogą stwarzać złudzenie wiarygodności. Informacją można manipulować, narzucać pewien punkt widzenia. Dobrej informacji trzeba trochę poszukać, odrzucając tą z niepewnych źródeł. Wykorzystując treści niesprawdzone możemy się narazić na popełnienie błędu. Jest to bardzo istotne szczególnie jeżeli mamy z informacji skorzystać.

Dlaczego trzeba selekcjonować informacje pochodzące z różnych źródeł? Wiadomości pozyskuj ze stron profesjonalnych, natomiast strony prywatne traktuj z dużym krytycyzmem. Ostrożnie traktuj opinie w grupach dyskusyjnych, gdyż niektóre opinie nie muszą być rzeczowe i prawdziwe

PAMIĘTAJ! Rzetelnym źródłem informacji sa leksykony, encyklopedie, słowniki (te w formie książkowej, ale też te wydane w formie multimedialnej). WIKIPEDIA - umieszczona w internecie nie jest wiarygodna, gdyż tworzą ją wszyscy internauci.

Zadanie 4 Przedstaw swoje argumenty za i przeciw rozwojowi TI - tabelkę umieść w zeszycie lub w dokumencie Word (3 argumenty za i 3 argumenty przeciw).