CECH RZEMIOSŁ RÓŻNYCH i PRZEDSIĘBIORCZOŚCI NOWY SĄCZ – RYNEK 11 www.cech.nowysacz.com.pl ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA CRRiP im. Świętego Józefa w Nowym Sączu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZEPISY DOTYCZĄCE SZKOLEŃ Z ZAKRESU BHP.
Advertisements

ZWIĄZEK RZEMIOSŁA POLSKIEGO Maciej Prószyński Książ listopad 2008 r.
Rola izb rzemieślniczych jako instytucji samorządu
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Kariera, a niepełnosprawność. Misja i wyzwania dla poradnictwa zawodowego XIX Konferencja Szkoleniowa Warszawa października 2009 r. SZKOLENIE W RZEMIOŚLE.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
–KANCELARIA RADCÓW PRAWNYCH SOBCZAK - POŁCZYŃSKA ŁAGODA –1–1 człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Szkolenie aktywu związkowego
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem w zakresie szkolenia praktycznego i teoretycznego z perspektywy placówki oświatowej opracował: Janusz Wojtkiewicz-Lazman.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Cech Rzemiosł Metalowych ul. Joachima Lelewela Bydgoszcz Tel
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Samorząd Uczniowski.
Szkolenia bhp pracowników
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Krynica Zdrój Badania Manpower Polska.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Izba Rzemieślnicza Małej i Średniej Przedsiębiorczości Al. Wojska Polskiego 78, Szczecin, tel: 91/
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Prawo pracy.
1 Rola Pomorskiej Izby Rzemieślniczej MSP w kształtowaniu pomorskiego rynku pracy
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz.  BRAK USTAWOWEJ DEFINICJI ZPP  SPORY WOKÓŁ POJĘCIA ZPP  IPP – PIERWOTNE HISTORYCZNIE I GENETYCZNIE  ZPP –
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
NAUKA W RZEMIOŚLE – DOBRY WYBÓR. CZYM JEST RZEMIOSŁO  Rzemiosło to zawodowe wykonywanie działalności gospodarczej przez osobę fizyczną z udziałem kwalifikowanej.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Nadzór nad bezpieczeństwem i warunkami pracy. Zewnętrzne i wewnętrzne organa nadzoru PAŃSTWOWA INSPEKCJA PRACY PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA ZAKŁAD PRACY służba.
ORGANIZACJA I METODY SZKOLEŃ BHP
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Kształcenie dualne.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Zmiany w prawie oświatowym
PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Organizacja Praktycznej Nauki Zawodu
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
OŚRODKI DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Dualne kształcenie zawodowe
Przykładowy model podziału środków
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Zapis prezentacji:

CECH RZEMIOSŁ RÓŻNYCH i PRZEDSIĘBIORCZOŚCI NOWY SĄCZ – RYNEK 11 ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA CRRiP im. Świętego Józefa w Nowym Sączu tel , ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA CRRiP ZŁOCKIE 69 tel

WSPÓŁPRACA Z PRACODAWCAMI KONFERENCJA OŚWIATOWA KRYNICA ZDRÓJ KRYNICA ZDRÓJ 5 listopada 2015 r.

CECH RZEMIOSŁ RÓŻNYCH i RZEDSIĘBIORCZOŚCI w NOWYM SĄCZU Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości w Nowym Sączu zrzesza na zasadzie dobrowolności pracodawców – rzemieślników. Jest założycielem i osobą prowadzącą dla zasadniczych szkół zawodowych w Nowym Sączu i Złockiem.

CECH RZEMIOSŁ RÓŻNYCH i PRZEDSIĘBIORCZOŚCI w NOWYM SĄCZU zrzeszonych członków w Cechu 380 zakładów szkolących 210 szkolonych uczniów w rzemiośle 600 ZSZ im. Św. Józefa CRRiP w Nowym Sączu 280 ZSZ CRRiP w Złockiem 41

CECH RZEMIOSŁ RÓŻNYCH i PRZEDSIĘBIORCZOŚCI w NOWYM SĄCZU Promuje działalność gospodarczą i społeczno-zawodową rzemiosła. Sprawuje nadzór nad organizacją i przebiegiem procesu przygotowania zawodowego w rzemiośle. Zgodnie z art. 3 ust.6 ustawy o rzemiośle Rzemieślnicy zatrudniający pracowników w celu przygotowania zawodowego w rzemiośle obowiązani są "... być członkami cechu lub izby rzemieślniczej". Udziela pomocy zrzeszonym członkomReprezentuje interesy środowiska rzemieślniczego wobec organów administracji publicznej. Uczestniczy w realizacji zadań z zakresu oświaty i wychowania w celu zapewnienia wykwalifikowanych kadr dla gospodarki.

CECH RZEMIOSŁ RÓŻNYCH i PRZEDSIĘBIORCZOŚCI w NOWYM SĄCZU  Cech jako organizacja samorządu gospodarczego: Promuje działalność gospodarczą i społeczno-zawodową rzemiosła. Sprawuje nadzór nad organizacją i przebiegiem procesu przygotowania zawodowego w rzemiośle. Zgodnie z art. 3 ust.6 ustawy o rzemiośle Rzemieślnicy zatrudniający pracowników w celu przygotowania zawodowego w rzemiośle obowiązani są "... być członkami cechu lub izby rzemieślniczej". Udziela pomocy zrzeszonym członkom Reprezentuje interesy środowiska rzemieślniczego wobec organów administracji publicznej. Uczestniczy w realizacji zadań z zakresu oświaty i wychowania w celu zapewnienia wykwalifikowanych kadr dla gospodarki.

Nadzór nad przygotowaniem zawodowym Na podstawie art.3 ust. 7 ustawy o rzemiośle nadzór nad przebiegiem przygotowania zawodowego w rzemiośle pracowników młodocianych sprawuje izba rzemieślnicza lub z jej upoważnienia cech. Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości w Nowym Sączu sprawuje nadzór nad przebiegiem przygotowania zawodowego w rzemiośle pracowników młodocianych na podstawie porozumienia zawartego 6 maja 2002 r. z Izbą Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Nowym Sączu.

Nadzór nad przygotowaniem zawodowym Zarządu Związku Rzemiosła Polskiego przygotował I podjął Uchwałę Nr 8 z dnia 2 kwietnia 2008 r. znak:NO-I-130/17/08 zmieniająca Uchwałę Nr 4 Zarządu ZRP z dnia 19 lutego 2002r. znak NO-I-130/02 w sprawie "Zasad i trybu sprawowania przez izby rzemieślnicze i cechy nadzoru nad przebiegiem przygotowania zawodowego w rzemiośle pracowników młodocianych".

Podstawowe cele nadzoru nad przebiegiem przygotowania zawodowego w rzemiośle pracowników młodocianych: doskonalenie systemu nauki zawodu organizowanej u pracodawców - rzemieślników, ze szczególnym uwzględnieniem podnoszenia jakości szkolenia praktycznego i teoretycznego organizowanego dla młodocianych pracowników dokształcających się w systemie szkolnym i pozaszkolnym, zapewnienie optymalnych warunków dla młodocianych realizujących przygotowanie zawodowe u pracodawców rzemieślników,

Podstawowe cele nadzoru nad przebiegiem przygotowania zawodowego w rzemiośle pracowników młodocianych: wspomaganie szkolących pracodawców rzemieślników w wypełnianiu obowiązków wynikających z faktu realizacji dodatkowych, obok gospodarczych, zadań oświatowych podnoszenie poziomu jakości szkolenia młodocianych w rzemiośle.

Cech w ramach nadzoru nad przebiegiem przygotowania zawodowego w rzemiośle, wykonuje następujące zadania: współpracuje z samorządami powiatów, dyrektorami szkół zawodowych, w których młodociani pracownicy zatrudnieni w celu przygotowania zawodowego u rzemieślników realizują dokształcanie teoretyczne oraz organami nadzoru nad warunkami pracy w zakresie uwag i wniosków wynikających z działalności szkoleniowej rzemieślników i egzaminów czeladniczych (stosownie do kompetencji wym. w art. 39, ust.5 i art. 40, ust. 3 ustawy o systemie oświaty), prowadzi ewidencję (wykaz) rzemieślników zatrudniających młodocianych pracowników w celu przygotowania zawodowego, zawierający informacje o stanie zatrudnienia młodocianych pracowników, kwalifikacjach zawodowych i pedagogicznych osób szkolących - instruktorów praktycznej nauki zawodu,

Cech w ramach nadzoru nad przebiegiem przygotowania zawodowego w rzemiośle, wykonuje następujące zadania : spisuje umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego, w obecności pracownika młodocianego, jego rodzica (opiekuna prawnego ) i pracodawcy. prowadzi ewidencję (wykaz) umów o pracę w celu przygotowania zawodowego realizowanego u pracodawców rzemieślników, przedstawiciel cechu informuje strony umowy o prawach i obowiązkach wynikających z zawarcia umowy, ze zwróceniem szczególnej uwagi na obopólne obowiązki w dziedzinie realizowania programu nauki praktycznej i teoretycznej, a także przestrzegania przepisów prawa pracy i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przystąpienia młodocianego do egzaminu czeladniczego stanowiącego zakończenie nauki zawodu.

Cech w ramach nadzoru nad przebiegiem przygotowania zawodowego w rzemiośle, wykonuje następujące zadania : prowadzi doradztwo oraz udziela informacji na temat zasad prawnych związanych ze szkoleniem, zarówno dla szkolących pracodawców, jak i młodocianych pracowników oraz uczestniczy w rozstrzyganiu ewentualnych sporów i nieporozumień wynikłych w trakcie trwania przygotowania zawodowego w rzemiośle, udziela informacji na temat wolnych miejsc pracy na naukę zawodu w rzemiośle oraz pomocy młodocianemu pracownikowi, który z uzasadnionych przyczyn chce zmienić miejsce przygotowania zawodowego, a działania mediacyjne nie przyniosły efektu,

Cech w ramach nadzoru nad przebiegiem przygotowania zawodowego w rzemiośle, wykonuje następujące zadania: promuje naukę zawodu organizowaną w zakładach rzemieślniczych poprzez udzielanie i upowszechnianie informacji na temat zasad prawnych i organizacyjnych dotyczących przygotowania zawodowego w rzemiośle, ze szczególnym uwzględnieniem praw i obowiązków mistrza szkolącego oraz młodocianego pracownika zatrudnionego w celu przygotowania zawodowego w rzemiośle, udziela informacji oraz przygotowuje i udostępnia niezbędne dokumentacje związaną z organizacją przygotowania zawodowego młodocianego w rzemiośle,

Cech w ramach nadzoru nad przebiegiem przygotowania zawodowego w rzemiośle, wykonuje następujące zadania: organizuje (we współpracy z izbą rzemieślniczą i szkołami zawodowymi) cykliczne spotkania instruktażowe z mistrzami szkolącymi.  Program obejmuje: zasady prawne związane ze szkoleniem młodocianych pracowników (zmiany, nowe regulacje), realizację programu praktycznej nauki zawodu, informacje nt. egzaminów) pomaga rzemieślnikowi w zgromadzeniu niezbędnej dokumentacji szkoleniowej (program praktycznej nauki zawodu, dzienniczek praktycznej nauki zawodu) i pracowniczej (akta osobowe, ewidencja młodocianych, wzory zaświadczeń o szkoleniu bhp i inne określone w Kodeksie pracy i przepisach wykonawczych).

Cech w ramach nadzoru nad przebiegiem przygotowania zawodowego w rzemiośle, wykonuje następujące zadania: Przeprowadza wizytacje w zakładach rzemieślniczych szkolących uczniów przedstawicieli cechu i szkoły przeprowadza szkolenia wstępne bhp dla młodocianych podejmujących pracę przygotowuje do WK OHP CEiPM wnioski o podpisanie umowy o refundację, wnioski finansowe, sporządza wnioski o dofinansowanie kosztów szkolenia,

WSPÓŁPRACA Z PRACODAWCAMI Dziękuję za uwagę! Urszula Gołąb