HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Coaching 2012 Jak dostosować funkcję HR do możliwych scenariuszy rozwoju coachingu w Polsce i na świecie?
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
Znaczenie podręcznika
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Sposoby wzmacniania rezultatów po szkoleniach Moderator: Grzegorz Maszkowski
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Szczecin, 15 kwietnia 2013 r. Katedra Organizacji i Zarządzania Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński Specjalność: Kompetencje.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Model referencyjny łańcucha dostaw
Biznesplan.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Definicja kultury organizacyjnej
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Szkolenia E-Learning SIMP Consulting Stanisław Płaskowicki Dorota Płaskowicka.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Ramowy program studiów
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Raport po ocenie 360° - fragment
Paradygmat efektywności w praktyce HR Business Partnera
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Zapis prezentacji:

HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT HPI HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT

PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA ORIENTACJA NA REZULTATY KONCENTRACJA NA PODNOSZENIU EFEKTYWNOŚCI PRACY PODEJŚCIE SYSTEMOWE

Co potrzebujemy aby zwiększyć efektywność pracy? ZASOBY Narzędzia, technologia, materiały, wyposażenie, finanse, dostawcy. STRUKTURA / PROCESY Jasne systemy raportowania, wsparcie menedżerskie, zarządzanie jakością, racjonalne procedury, strategia, misja, wizja, odpowiednia struktura organizacyjna INFORMACJE Informacja zwrotna nt. pracy, jasne standardy, informacje od klientów, wiarygodne dane, materiały etc. WIEDZA / KOMPETENCJE Szkolenia (klasyczne, w miejscu pracy, e-learning), programy rozwojowe, coaching, mentoring, edukacja szkolna (uczelnie), MOTYWACJA Uznanie, udział w zyskach, płaca powiązana z osiągnięciami, bonusy, bezpieczeństwo pracy, prestiż, możliwości awansu, dobre relacje wewnętrzne, lider. JAKOŚĆ ŻYCIA (WELLNESS) Opieka zdrowotna, aktywność fizyczna, dieta, wsparcie w sytuacjach stresowych.

MODEL Analiza biznesowa Analiza efektywności Analiza przyczyn Określenie celów biznesowych. Określenie związku celów z poziomem efektywności pracowników Analiza efektywności Określenie pożądanego poziomu efektywności (wykonania) Analiza przyczyn Zasoby Procesy biznesowe / organizacja pracy Informacje Wiedza i kompetencje Motywacja Wellness Wybór rozwiązania Zakres oddziaływania. Wskazane , możliwe działania Rekomendacje Zarządzanie projektem Pomoc dla organizacji w zaadaptowaniu się do zmian Zebranie danych do ewaluacji Realizacja działań rozwojowych LUKA Określenie rzeczywistego poziomu efektywności (wykonania) Ewaluacja efektów Wnioski - podsumowanie Ocena rezultatów

ANALIZA BIZNESOWA Co się dzieje? Skąd pomysł na podjęcie działań mających zmienić sytuację? Kogo zatem ten problem dotyczy Kiedy to się zaczęło? Gdzie jest najtrudniej? Dlaczego warto zająć się tym akurat teraz?

ANALIZA EFEKTYWNOŚCI Jak cele biznesowe przekładają się na efektywność pracowników Jaki konkretnie poziom realizacji zadań nas interesuje? Jaki poziom mamy w obecnej chwili? Jaki zakres zmian jest niezbędny aby osiągnąć poziom pożądany? Podstawowe źródła danych: Grupy fokusowe Analiza dokumentów Ankiety Kwestionariusze Audyt kompetencji Dane z rynku – badania, benchmarking etc. Dane wtórne

ANALIZA PRZYCZYN ZASOBY PROCESY BIZNESOWE & ORGANIZACJA PRACY INFORMACJE WIEDZA I KOMPETENCJE MOTYWACJA JAKOŚĆ ŻYCIA (WELLNESS)

WYBÓR ROZWIĄZANIA Zarządzanie zasobami Optymalizacja procesów biznesowych Zarządzanie informacjami Szkolenia i inne formy rozwoju Systemy motywacyjno – finansowe Programy: work-life balance

WDROŻENIE Zarządzanie projektem Zarządzanie zmianą Określenie ram czasowych - harmonogram Wskazanie zasobów – ludzie, finanse, etc Zakresy odpowiedzialności Wskazanie ryzyk Kryteria oceny Zarządzanie zmianą Wskazanie przyczyn zmian Określenie stanu pożądanego Komunikacja planu działań Identyfikacja źródeł oporu i ich niwelowanie

OCENA REZULTATÓW Jaki był wkład podjętych działań na lukę rozwojową? Czy to co zrobiliśmy było opłacalne – czy zakres zmian doprowadził do korzyści większych niż nakład pracy i finansów? Co utrudniało? Co dalej?

DANE – ANALIZA SYTUACJI PROPONOWANE DZIAŁANIA PLAN DZIAŁAŃ BADANIE DANE – ANALIZA SYTUACJI PROPONOWANE DZIAŁANIA OCENA