„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
Znaczenie podręcznika
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Opracował J. Stryjkowski
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Szkoła wspomaga wychowanie
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
KONFERENCJA SAMORZĄDOWA z cyklu „ Straszyć czy nie ?” „OBNIŻENIE WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO – PROBLEMEM CZY WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELA” Honorowy.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Przykłady dobrych praktyk
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra praktyka Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra praktyka Małgorzata Piec Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 3, Kraków

OD CZEGO ZALEŻY JAKOŚĆ WSPOMAGANIA SZKÓŁ PRZEZ PORADNIE?

 OD ORGANIZACJI TEGO WSPOMAGANIA  OD KOMPETENCJI DYREKTORA  OD KOMPETENCJI WSPOMAGAJĄCYCH

KOMPETENCJE DYREKTORA PORADNI I SZKOŁY  WIEDZA  UMIEJĘTNOŚCI  POSTAWA

POSTAWA DYREKTORA PORADNI I SZKOŁY PODSTAWĄ EFEKTYWNEJ WSPÓŁPRACY

CECHY SKUTECZNEGO DYREKTORA  ODPOWIEDZIALNOŚC ZA WSZYSTKO  KREATYWNOŚĆ  INNOWACYJNOŚĆ  MOTYWACJA I MOTYWOWANIE  PRACA ZESPOŁOWA

SKUTECZNI DYREKTORZY KONCENTRUJĄ SIĘ NA LUDZIACH, NIE NA PROGRAMACH

ROLE PRACOWNIKÓW PORADNI W DOSKONALENIU JAKOŚCI SZKOŁY  COACH  MENTOR  MODERATOR  SUPERWIZOR  LIDER  FACYLITATOR

PRZYKŁAD DOBREJ PRAKTYKI: DIAGNOZA UCZEŃ DRUGOROCZNY  WIZYTA DYREKTORA PORADNI W SZKOLE NA ZAPROSZENIE DYREKTORA W ZWIĄZKU ZE ZGŁOSZONYM PROBLEMEM  LUB WIZYTA DYREKTORA PORADNI Z JEGO INICJATYWY

WSPÓLNE PLANOWANIE DZIAŁAŃ 1. ANALIZA AKTUALNEJ SYTUACJI UCZNIA W OPARCIU O:  POSIADANĄ DIAGNOZĘ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ  INFORMACJE O STANIE ZDROWIA  ROZEZNANĄ SYTUACJĘ RODZINNĄ 2. OPRACOWANIE CELÓW, SPOSOBÓW I HARMONOGRAMU DZIAŁAŃ

REALIZACJA 1. SPOTKANIE OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA ROZWIĄZANIE PROBLEMU I SZUKANIE SPRZYMIERZEŃCA UCZNIA WŚRÓD NAUCZYCIELI UCZĄCYCH GO 2. WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI TEJ KLASY 3. WARSZTATY DLA UCZNIÓW j.w. 4. RADA PEDAGOGICZNA SZKOLENIOWA 5. WSPARCIE DLA UCZNIA I RODZINY NA TERENIE PORADNI

PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ  OCENA KOŃCOWEGO EFEKTU  WNIOSKI DO WYKORZYSTANIA W DZIAŁANIACH PROFILAKTYCZNYCH WOBEC UCZNIÓW ZAGROŻONYCH DRUGOROCZNOŚCIĄ

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Małgorzata Piec Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 3 w Krakowie