droga do sukcesu imprezy biegowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Aktywny Kibic+ Działania Ministerstwa Sportu i Turystyki 21 października 2010.
Związku Miast Polskich
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Rozwój społeczności lokalnych
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Charakterystyka klastra
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Jan Szomburg Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Gdańsk, r. Dialog i partnerstwo dla rozwoju Pomorza.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
Szczecin, 15 kwietnia 2013 r. Katedra Organizacji i Zarządzania Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński Specjalność: Kompetencje.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Charakterystyka przedsiębiorcy cz. I
Różnorodność, polityka równych szans, zarządzanie różnorodnością
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Strategia Rozwoju Klastra „Innowacyjna Medycyna”
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Leszno jako centrum aglomeracji i centrum subregionu
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Konferencja Gdańsk - PODR
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Inteligentna droga do miasta przyszłości
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów II stopnia.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
STANOWISKO CP TELECOM (OPERATORA CARREFOUR MOVA) W DEBACIE UKE DOTYCZĄCEJ ASYMETRII MTR Warszawa 23 czerwca 2009.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Studia miejskie i regionalne
Bank Spółdzielczy w Żmigrodzie
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Jak efektywni liderzy budują i wykorzystują sieć kontaktów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

droga do sukcesu imprezy biegowej Strategia droga do sukcesu imprezy biegowej Zygmunt Waśkowski Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

ORGANIZACJA SPORTOWA Zbiór ludzi, zasobów i procesów służących realizacji określonych celów Ludzie: Poziom decyzyjny Poziom wykonawczy Zasady współpracy Zasoby: Materialne (twarde) Niematerialne (miękkie) Procesy: Tworzenie Wymiana Komunikacja Cele: Krótko i długookresowe Nadają sens istnienia każdej organizacji

ORGANIZACJA SPORTOWA – podmiot, który powinien być zarządzany na takich samych zasadach jak przedsiębiorstwo Zarządzanie organizacją sportową Decyzje strategiczne Decyzje operacyjne Informacje płynące z otoczenia organizacji

ORGANIZATORZY BIEGACZE Starają się dostarczyć biegaczom możliwie najwięcej korzyści, jednocześnie konkurując między sobą – co doprowadza do coraz wyższego poziomu organizacyjnego imprez biegowych BIEGACZE Biorąc udział w imprezach biegowych oczekują zaspokojenia swoich potrzeb i spełniania oczekiwań. Zarówno potrzeby jak i oczekiwania wielu biegaczy są coraz wyższe i trudniejsze do zaspokojenia przez organizatorów Podstawą rozwoju imprez biegowych jest konkurencja między organizatorami

Wizja imprezy S T R A T E G I A Pomysł na bieg O t o c z e n i e Z a s o b y Pomysł na bieg Edycja 1 Edycja n

Strategia rozwoju przedsiębiorstwa Strategia rozwoju imprezy biegowej Edycja 1 Edycja 2 Edycja 3 Edycja 4 Edycja 5

Poziom organizacyjny Atrakcyjność imprezy Edycja imprezy

Strategia imprezy Wizja Zasoby Wyróżniki Umiejętności Relacje Innowacje

ORGANIZATORA IMPREZY BIEGOWEJ Organizator imprezy biegowej INTERESARIUSZE ORGANIZATORA IMPREZY BIEGOWEJ B2C B2B Sponsorzy Media lokalne Władze samorządowe Podmioty prewencji Dostawcy Organizatorzy biegów Biegacze Kibice Wolontariusze Mieszkańcy miasta Organizator imprezy biegowej

MACIERZ MENDELOVA

Poziom zainteresowania Grupy interesariuszy Siła wpływu Poziom zainteresowania A Biegacze 4,00 4,75 B Sponsorzy 3,83 3,91 C Media lokalne 2,91 3,33 D Podmioty prewencji 3,25 3,50 E Wolontariusze 2,41 3,41 F Kibice 2,08 2,83 G Władze lokalne H Mieszkańcy miasta 2,36 2,54 I Dostawcy 2,33 2,66 J Organizatorzy innych biegów 2,25

Utrzymać zadowolenie Główni gracze Minimalny wysiłek Informować A – Biegacze, B – Sponsorzy, C – Media lokalne, D – Podmioty prewencji , E – Wolontariusze, F – Kibice, G – Władze lokalne, H – Mieszkańcy miasta, I – Dostawcy, J – Organizatorzy innych biegów

WARUNKI SUKCESU ORGANIZATORA IMPREZY BIEGOWEJ Strategia i taktyka działania – konsekwencja Stałe doskonalenie podejmowanych działań Zmienność oferty – nuda zabija emocje Otwartość na zmiany, benchmarking Słuchanie biegaczy (opinie konstruktywne, a nie pretensjonalne) Budowanie społeczności wokół imprezy biegowej Zrównoważony rozwój – czyli dawać tyle, ile jesteśmy w stanie zapewnić w przyszłości Nie przekraczanie granic swoich kompetencji Pasja i zdolności organizacyjno-menedżerskie Budowanie marki – symbol, wartość, wiarygodność, zaufanie

ORGANIZACJA BIEGÓW TOWARZYSZĄCYCH The event portfolio of the Vienna City Marathon

Dziękuję za uwagę