Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Advertisements

Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
4.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Usprawnienia w dziale finansowym. Warszawa Projekty dla siebie i dla całej firmy Współpraca z IT. Krzysztof.
PREZENTACJA PROGRAMU. Corbo Polska Sp. z o.o. Co to jest ISO Manager? ISO-Manager jest wygodnym i skutecznym narzędziem dla wszystkich organizacji mających.
EControl – prostsze zarządzanie tożsamością pracowników Twórz Zarządzaj Audytuj Wolfgang Berger Omni Technology Solutions
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Service Level Agreement
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Metody i techniki zarządzania projektami.. Projekt Centrum kultury i rozrywki – otwarte dla każdego, do spędzania wolnego czasu. Miejsce z charakterem.
2009 O co możemy pytać i jakie odpowiedzi uzyskać? Warsztat ewaluacji. Doświadczenia PARP Jacek Pokorski Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości II Regionalna.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Wdrażanie ERP Firmy w województwie podlaskim: Małe i średnie - Symfonia Małe i średnie - Symfonia Duże - SAP Duże - SAP.
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Przedsiębiorstwo wirtualne - wirtualizacja
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Analiza i ocena procesów wdrożeniowych systemów klasy MRP/ERP w firmie
KULTURA ORGANIZACYJNA
Procesy informacyjne w zarządzaniu
Projekt z Baz Danych II Łukasz Wiatrak Marta Kowalczyk Krzysztof Cywicki.
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
InfinitERP prezentacja systemu.
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Projekt z Baz Danych II Łukasz Wiatrak Marta Kowalczyk Krzysztof Cywicki.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Biznesplan.
Sponsorzy konferencji: Patronat konferencji: : Organizator: : Partnerzy konferencji: Koordynacja i dbanie o spójność terminologiczną w dużych projektach.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Wpływ informatyki na poprawę funkcjonowania miasta.
Obsługa procesów biznesowych w MOSS 2007 Na przykładzie procesu obsługi zleceń Paweł Wróbel.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
KS Business Solutions Myślenice, KS Business Solutions – informacja o firmie. Założona w 2011 roku firma KSBS jest autorską inicjatywą osób.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Informatyczne Systemy Zarządzania dr inż. Andrzej Macioł
PROBLEMY RESTRUKTURYZACJI PROBLEMY W FIRMIE : Z W O L N I E N I A!!!!!!!!!!!??????  Rozprzężenie  demotywacja – niepewność  odejście najlepszych 
System Informowania Kierownictwa – nowoczesne narzędzie wspomagające uzyskanie przewagi konkurencyjnej Piotr Bączek – Project.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Różne perspektywy postrzegania firmy Misja/wizjastrategie Spojrzenie zorientowane na procesy spojrzenie humanistyczne spojrzenie zewnętrzne spojrzenie.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Współczesne metody zarządzania organizacją
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Zidentyfikowane problemy
Outsourcing problematycznych etapów wytwarzania jako narzędzie optymalizacji produkcji Anna Zawadzka Business Development Manager Rzeszów, 4. Listopada.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Nowoczesne zarządzanie
Zarządzanie sklepem internetowym
T5. Reengineering - restrukturyzacja procesów
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zarządzanie sklepem internetowym
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Zapis prezentacji:

Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie Systemy wspomagające zarządzanie w uproszczeniu możemy podzielić na:

Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie CRM ERP MRP …

Idea i geneza Open Source

Powody wdrażania systemów informatycznych Rozproszone informacje Zagubione informacje Informacje zabierane przez odchodzących pracowników Niedotrzymywanie terminów Słaba komunikacja z klientem Brak historii klienta Każdy pracownik ma wgląd do historii problemów, kontaktów, zamówień kiedy jest to konieczne Brak jednego, wiarygodnego źródła informacji Brak pewnych statystyk

Problemy pojawiające się przy wdrożeniach Brak określenia potrzeb, celu (klient właściwie nie wie czego chce). Ważne, aby zadać sobie pytanie: PO CO? Niechęć ze strony personelu (DD w PKO), strach przed zwolnieniami, niechęć do uczenia się

Czy i dlaczego warto inwestować w systemy wspomagające zarządzanie? Zwiększenie sprzedaży Usystematyzowanie procesów Zwiększenie kontroli Szybsza identyfikacja problemów i szybsza reakcja Ulepszona komunikacja z klientem (np. udostępnienie części systemu do składania zamówień on-line) Ulepszony obieg dokumentów Ulepszona komunikacja wewnętrzna

Własnymi siłami, czy z pomocą? Własny dział IT Zewnętrzny dostawca

Własnymi siłami, czy z pomocą? Własne siły Zalety: Szybka reakcja na zapotrzebowanie Szybkie rozwiązywanie problemów Ułatwiona komunikacja między zlecającym i wykonawcą Dokumentacja Niesformalizowany sposób zgłaszania zleceń

Własnymi siłami, czy z pomocą? Własne siły Wady: Brak koordynacji Sprzeczne zlecenia Nieprzemyślane zlecenia Powielanie rozwiązań przez komórki organizacyjne Rozmycie odpowiedzialności Brak dokumentacji Brak obiektywizmu Niesformalizowany sposób zgłaszania zleceń

Własnymi siłami, czy z pomocą? Zewnętrzny dostawca Zalety: „Świeże” spojrzenie Opisanie i rewizja procesów firmy Doświadczenie (podpowiadanie rozwiązań) Project Manager odpowiedzialny za projekt Dokumentacja wszelkich zmian Pomoc w zmianie procesów

Własnymi siłami, czy z pomocą? Zewnętrzny dostawca Wady: Mniejsza elastyczność Każda błędna zmiana skutkuje zwiększeniem kosztu (Mandays) Cena Mniejsza znajomość procesów Nieporozumienia (jw.) Utrudniona komunikacja (odległość, hierarchia służbowa, biurokracja) Nieporozumienia rodzą silne napięcia Kupowanie „kota w worku”