Platforma cyfrowej dystrybucji rozrywki elektronicznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CZYLI JAK ZŁOŻYĆ SKLEP W INTERNECIE
Advertisements

20041 Projektowanie dynamicznych witryn internetowych Paweł Górczyński ASP 3.0.
Prezentacja na temat: Porównanie Windows XP i Windows 7
niemiecki z ekonomią w tle
Marcin Piotrowski. Najpopularniejszymi darmowymi przeglądarkami są Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome.
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Analiza dystrybucji uwagi organizacyjnej w firmie "Majster-Plus" s.c.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
SIECI KOMPUTEROWE (SieKom) PIOTR MAJCHER WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I MARKETINGU W SOCHACZEWIE Zarządzanie.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Architektura systemu Gra strategiczna „Strusia Jama”
System dystrybucji treści elektronicznych
Norton AntiVirus.
Obsługa serwera zdalnego przez klienta FTP
Systemy operacyjne.
Proxy WWW cache Prowadzący: mgr Marek Kopel
Proxy (WWW cache) Sieci Komputerowe
LICENCJE OPROGRAMOWANIA
Usługa Windows Server Update Services (WSUS)
Jak zapewnić bezpieczeństwo i zabawę w grach wideo Bezpieczeństwo dzieci podczas gier internetowych porady dla rodziców.
Microsoft Serwer - wprowadzenie
Artur Szmigiel Paweł Zarębski Kl. III i
Systemy zarządzania treścią CMS
Rynek tłumaczeń i lokalizacji w Polsce, Wrocław marca 2009r. Środowisko pracy zdalnej tłumacza Autor: Wojciech Olejniczak Moravia IT
Rynki konkurencji niedoskonałej
USŁUGA FTP 1. Definicja FTP. FTP (File Transfer Protocol, ang. protokół transmisji plików) jest protokołem typu klient-serwer, który umożliwia przesyłanie.
IAI-Shop – Kompletna obsługa sprzedaży
Program Skype  Aleksandra Sikora, kl.III gim..
Podstawowe usługi internetu
KAROLWÓJCIK Google Gadżety Kurs do wyboru budowa serwisów www.
Dropbox.
SIEĆ P2P 1. Definicja sieci równouprawnionej. To taka sieć, która składa się z komputerów o takim samym priorytecie ważności, a każdy z nich może pełnić.
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Nowoczesny system zarządzania firmą
Analiza danych w Excel za pomocą Analysis ToolPak
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
FASHION I.T. Biznes zaczyna się od stworzenia potrzeby.
Konfiguracja kont w programie Adobe Dreamweaver
Jak utworzyć Lokalną Stronę Biznesową. Nota Prawna… Prawa Autorskie: Copyright 2013 NETbloger Group Szymon Janik & Wszystkie.
Internet i telekomunikacja NETInstal Pszów ul. Łanowa 34 tel (Poland) tel (U.K.) opracowanie: inż. Błażej.
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
EasyMOD kontrola modyfikacji i rozszerzeń systemu SAP
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
BUDOWA I DZIAŁANIE SIECI KOMPUTEROWYCH
EasyLoad BI zarządzanie wczytywaniem danych do hurtowni przez użytkowników biznesowych Prezentacja rozwiązania.
Bankowość Internetowa w P-SFUK
Prezentacja opisuje mechanizm pracy
LICENCJE.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Prezentacja i szkolenie
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Jak zarabić na darmowym i pobić konkurencję Jakub Dąbkowski 2011.
Prawo autorskie.
Jak dodać funkcjonalność płatności internetowej PayU do strony WWW
Obsługa klienta — narzędzie uaktualniające Dla użytkowników produktów firmy Novell.
Bezpieczeństwo dzieci w internecie: 4 rzeczy, które może zrobić rodzic MODUŁ 6 B PIOTRKÓW TRYBUNALSKI, KWIECIEŃ 2014 Przygotowano na podstawie informacji.
1. Logowanie z usługą Active Directory. a) logowanie do domeny Windows 2003 Server odbywa się znacznie szybciej niż w poprzednich wersjach. b) nie ma odwołania.
Edytory tekstowe stron WWW
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
GENERATOR WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE. Generator wniosków o dofinansowanie umożliwia przygotowywanie i edycję wniosków o dofinansowanie. Jest to pierwszy.
Bitmoney.pl Wykonali: Babiej Dominika, Racki Adrian, Karalus Jarosław, Sulich Dariusz, Selwesiuk Łukasz, Makaruk Maciej, Krzysztof Sadowski Politechnika.
Ochrona wizerunku a publikacja w Internecie Kwestia ochrony wizerunku jest uregulowana w przepisach art. 81 oraz art. 83 ustawy o prawie autorskim i prawach.
CELE I ZADANIA SYSTEMU Rejestracja użytkownika. Wejście do systemu. Redagowanie strony. Praca ze stroną. GPS UTWORZENIE I PRACA ZE STRONĄ INTERNETOWĄ DODATKOWE.
Wady i zalety pracy w chmurze
materiały dla uczestników
Gotowy intranet dla platformy
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Firma Bit&Bajt została założona w listopadzie 2014 roku.
Zapis prezentacji:

Platforma cyfrowej dystrybucji rozrywki elektronicznej Steam Autorzy: Rafał Kwol Michał Żurawski Patryk Gajlhard Marcin Nyga

Czym jest Steam? Steam jest platformą cyfrowej dystrybucji gier komputerowych, wieloosobowej rozgrywki oraz komunikacji pomiędzy użytkownikami Platforma ta została założona przez firmę Valve 12 września 2003 roku Asortyment platformy obejmuje produkcji zarówno od małych, niezależnych firm aż po wielkich gigantów branży jak Electronic Arts czy Activision

Siła przebicia na obecnym rynku Dane z października tego roku zawierają informację, że na platformie znaleźć można już ponad 1400 gier i aktywnych jest już ponad 35 milionów kont Firma Valve nigdy nie wypuszcza danych na temat sprzedaży na swojej platformie, ale z danych firmy Stardock zajmującej się badaniem rynków cyfrowych dystrybucji Steam posiada około 70% udziału w rynku na którym działa

Jak to wszystko się zaczęło? Firma Valve napotkała problemy przy wypuszczaniu łatek do swoich gier takich jak Counter-Strike, co powodowało utratę dużej części użytkowników gry na kilka dni w związku z trudnościami technicznymi Postanowili stworzyć platformę, która zautomatyzowałaby czynność dodawania poprawek do gry

Jak to wszystko się zaczęło? Valve wyszło z propozycją do Microsoftu, Yahoo! Oraz RealNetworks w związku z rozpoczęciem prac nad ich ideą – wszystkie te firmy odrzuciły ten pomysł Prawdziwe prace nad platformą rozpoczęły się w roku 2002 – nazwy robocze projektu, które przewijały się w wywiadach z twórcami to m.in. „Grid” lub „Gazelle”

Jak to wszystko się zaczęło? Do współpracy nad platformą dołączyły się takie firmy jak AT&T, Acer czy GameSpy Pierwszy raz do publicznego użytku klient platformy został oddany w czasie rozpoczęcia bety gry Conter-Strike w wersji 1.6 w 2002 roku Podstawowym zadaniem platformy w tamtym okresie było przesyłanie łatek w momencie się ich ukazania i automatyczna ich instalacja na komputerze użytkowników

Jak to wszystko się zaczęło? W roku 2004 Valve zamknęło już na dobre swoją dawną platformę rozgrywki wieloosobowej, czyli World Opponent Network i zastąpiło ją w pełni przez Steam Rozpoczęcie negocjacji z licznymi producentami gier komputerowych w celu zwiększenia asortymentu platformy Zwrócenie się do społeczności zajmujących się tworzeniem nieoficjalnych modyfikacji do gier z ofertą na możliwość dystrybucji ich produkcji i uzyskanie licencji za jedyne 995 dolarów

Zyskowność W roku 2005 Steam zaczął przynosić namacalne zyski, gdy coraz więcej firm zewnętrznych zaczęło oferować swoje gry poprzez tą platformę W roku 2007 więksi gracze branży zaczęli przekonywać się o sile Steam’a i jego przyszłym potencjale i także rozpoczęło współpracę z Valve W tym czasie na platformie było już 13 milionów kont oraz 150 dostępnych produkcji

Punkt przełomowy Najważniejszym wydarzeniem dla całego przedsięwzięcia było wprowadzenie ‚niezbędności’ programu do uruchomienia co ważniejszych hitów rynkowych Spowodowało to ogromy napływ nowych klientów, którzy chcąc czy nie chcąc stali się klientami tej platformy nawet jeżeli kupili swoją grę w lokalnym sklepie

Idea międzynarodowej społeczności W marcu 2010 roku Valve wprowadziło usługę o nazwie Steam Transalation Service co jest do dziś w branży uważane, za jeden z najlepszych ruchów firmy Usługa ta pozwala zwykłym użytkownikom na tłumaczenie serwisu na ich język ojczysty – oczywiście całkowicie za darmo – co powoduje, że koszty związane z prowadzeniem serwisu w sekcji treści są bardzo niskie

Technologia System dystrybucji Steam opiera się o przesyłanie pakietów danych z pomocą technologii server to peer, czyli od serwera do użytkownika Wykrywanie zmian w plikach z pomocą Game Cache Files – jednego wielkiego pliku dla każdej gry, co pozwala na zminimalizowanie straty danych przy przesyle

Oprogramowanie DRM – czyli zarządzanie prawem do korzystania z programu może być kontrolowane przez producenta z pomocą narzędzi Valve lub ich własnych Zmusza użytkownika do bycia podłączonym do Internetu jeżeli chce on włączyć produkcję korzystającą z jednego z tych systemów

Steam Cloud Popularność technologii chmury w Internecie wymusiła na właścicielach platformy wprowadzenia podobnego rozwiązania W wrześniu 2008 roku do użytku oddany został Steam Cloud pozwalający grom oraz produktom na platformie korzystanie z niego w pewnym ograniczonym przez twórców zakresie

Steam Guard Kolejna z usług firmy Valve mająca na celu ochronę kont użytkowników wraz z ich danymi oraz grami do nich przypisanymi Działająca na dwa sposoby – przypisanie konta do konkretnego komputera lub potwierdzenie tożsamości za pomocą maila Podobnie jak Steam Cloud jest to usługa opcjonalna

Jak płacić? Serwis zapewnia możliwość płacenia z pomocą karty kredytowej w takich walutach jak dolary amerykańskie, funty, euro czy ruble w zależności od miejsca zamieszkania użytkownika Od roku w serwisie można płacić za pomocą usługi WebMoney, która działa podobnie do znanego szerzej PayPal’a

Sukces DLC DLC, czyli skrót od anielskiego Downloadable Content to określenie płatnych i w większości bardzo nieznacznych modyfikacji gier Idea ta powstała kilka lat temu i od tamtego czasu dobrze usadowiła się na rynku – dziś możemy nawet kupić gry, które w wersji podstawowej są pozbawione zakończenia, a jego poznanie wymaga dokupienia dodatkowego DLC

Valve Anti-Cheat VAC, czyli Valve Anti-Cheat stworzone przy współpracy z firmą GameSpy ma na celu ograniczenie lub całkowite wyeliminowanie możliwości oszukiwania w rozgrywce wieloosobowej Usługa ta dobrze radzi sobie z wykrywaniem oszustów i ma ona dość szerokie możliwości – od wyrzucenia z gry, poprzez czasowe bany na daną grą, aż do całkowitego zablokowania danej kopii

Steam jako narzędzie badań rynku Wykorzystanie ankiet wśród użytkowników platformy do zbadania ich preferencji i potrzeb Zbieranie informacji o konfiguracji sprzętowej użytkowników, a następnie sprzedaż danych firmom zewnętrznym na czym bazuje się regulowanie ustawień minimalnych dla danych produkcji

Steam Overlay i Steamworks Steam Overlay to specjalna nakładka na niektóre z gier, która pozwala m.in. na dostęp do stron internetowych bez minimalizowania gry Steamworks to usługa matchmarkingowa, która pozwala na dopasowania do siebie użytkowników o podobnym poziomie umiejętności w celu maksymalizacji balansu rozgrywki

Krytyka platformy Platforma pozwala producentom na różnicowanie cen ze względu na regiony geograficzne co prowadzi do absurdów cenowych mimo żadnych różnic jeżeli chodzi o koszty dystrybucji Gra zakupiona na terenie danego państwa może być użytkowana tylko na jego terenie – ma to zapobiegać sprowadzania gier z krajów gdzie są one o wiele tańsze

Krytyka platformy Brak możliwości odsprzedaży produktów bez sprzedaży całego konta, co zresztą jest zabronione przez regulamin serwisu Niedostateczne zabezpieczenie danych w serwisie – słynne włamanie z listopada 2011 roku, które miało na celu uzyskanie danych o płatnościach i numerach kart kredytowych użytkowników

Pobieranie klienta Steam Aby zainstalować Steam musimy wejść na stronę http://store.steampowered.com/ i kliknąć w przycisk

Pobieranie klienta Steam Po zapoznaniu się z wymaganiami, możemy pobrać klienta Steam.

Instalacja Steam Instalacja klienta przebiega identycznie jak większość współczesnych programów i gier. Wybieramy lokalizację docelową, język, typ łącza internetowego i zapoznajemy się z regulaminem. Po zakończonej instalacji Steam zacznie aktualizację, która potrwa chwilę.

Zakładanie konta Steam

Zakładanie konta Steam

Zakładanie konta Steam

Zakładanie konta Steam

Zakładanie konta Steam

Steam w akcji – konto biedaka

Sklep Steam Regionalizacja. Zakup gry w ciągu kilku minut. W danym regionie możliwość płacenia tylko jedną walutą. Ogromny wybór tytułów, w zasadzie niespotykany w żadnym klasycznym sklepie. Dystrybucja darmowych gier i dodatków, także stworzonych przez fanów (mody).

Wizualizacja sklepu Steam

Promocje – klucz do sukcesu Ograniczony czas trwania. Możliwość zakupy programu w bardzo atrakcyjnej cenie (nawet jak na warunki Polski). Możliwość zakupu większej kopii danego programu dla przyjaciół. Konkursy, w których można stać się właścicielem tytułów zupełnie za darmo.

Forum i społeczność Możliwość znalezienia porad. Rozwiązywanie problemów technicznych. Opinie o grach. Forum dostępne tylko w języku angielskim (co jest zarówno wadą, ja i zaletą). Zakładanie grup i klanów. Możliwość grania i komunikowania się z przyjaciółmi w bardzo prosty sposób.

Osiągnięcia

Zaawansowane statystyki

Konkurencja EA „Origin” Good Old Games (GOG) Direct2Drive Battle.Net OnLive (granie w „chmurce”)

Dziękujemy!