Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak zarabić na darmowym i pobić konkurencję Jakub Dąbkowski 2011.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak zarabić na darmowym i pobić konkurencję Jakub Dąbkowski 2011."— Zapis prezentacji:

1 Jak zarabić na darmowym i pobić konkurencję Jakub Dąbkowski 2011

2 Radiohead

3 październik 2007 roku zespół ogłasza, że każdy może zapłacić ILE CHCE za ściągnięcie ich płyty In Rainbows zespół zdawał sobie sprawę z łatwości piractwa i z możliwości marketingowych takiego ruchu

4 Radiohead podczas pierwszych 29 dni akcji: 1,2 mln osób odwiedziło stronę In Rainbows większość odwiedzających stronę ściągneła album 38% ludzi zapłaciło za album - w USA było to 40%, poza USA 36%

5 Radiohead średnia zapłacona kwota to $6 - w USA było to $8.05 poza USA $4.64 zespół zarabia też na koncertach

6 Radiohead Źródło: http://www.comscore.com/Press_Events/Press_Releases/2007/11/Radiohead_Downloads/(language)/eng-US

7

8 Chronić i zmuszać do płacenia czy dać za darmo i na tym zarabiać?

9 Zobaczmy jakie są modele za darmo

10 Za darmo zysk z innej sprzedaży ktoś płaci za nas freemium wymiana bez pieniędzy

11 Zysk z innej sprzedaży

12

13 Producent Klient Produkt płatny $$$ Produkt darmowy Źródło: "Free: The Future of a Radical Price" Chris Anderson

14 Zysk z innej sprzedaży firma daje cenę 0 pln za jakiś produkt chcąc przyciągnąć klientów firma liczy na to, że klienci kupią coś i tak dodatkowo więc cena wynosząca 0 pln się zwróci można też dać produkt za darmo, żeby promował on firmę np: karta kredytowa za darmo

15 Ktoś płaci za nas

16

17 Producent Klient Reklama$$$ Treścidarmowe Reklamodawca $$$ Produktpłatny Źródło: "Free: The Future of a Radical Price" Chris Anderson

18 Ktoś płaci za nas płacą reklamodawcy zarabiamy na informacji o użytkownikach

19 Freemium

20 Producent Klient płacący Produkt podstawowy darmowy $$$ Produkt płatny Wiele klientów Źródło: "Free: The Future of a Radical Price" Chris Anderson

21 www.justproto.com/pl/

22 Wymiana bez pieniędzy

23 Producent Klient UwagaReputacja UwagaReputacja Źródło: opracowanie własne

24 Wymiana bez pieniędzy altruizm - wikipedia 12 000 000 artykułów tworzenie brandu - blogi tematyczne wymieniamy pracę na treści - rozszyfrowanie CAPTCHA piractwo

25 http://pl.wikipedia.org/wiki/Merkury

26 Wikipedia 280 mln ludzi miesięcznie odwiedza strony wikipedi ; cel to 600 mln w ciągu kilku lat Wikimedia Fundation jest właścicielką domeny, loga i serwerów. Pracuje w niej ok. 40 osób budżet na 2010 rok, to 10 mln dolarów - pochodzi on z dobrowolnych składek

27 Piractwo

28 piractwo jest niezgodne z prawem, ale też nieuniknione jeśli firmy nie mogą walczyć z piractwem, to starają się je wykorzystać do propagowania swojego oprogramowania i do przyzwyczajenia klienta tak robi MicroSoft w Chinach

29 Czy to jeszcze pamiętamy?

30 Niedostatek - Obfitość

31 Niedostatek Obfitość

32 Niedostatek Obfitość $$$ Działanie rynku Rozwój firm Źródło: opracowanie własne

33 Tak samo jak woda, dąży do płynięcia w dół strumienia, tak rynek dąży do obfitości. Produkty stają się popularne i tanie, a firmy szukające zysków dążą do góry strumienia w poszukiwaniu nowych niedostatków. Clayton Christen

34 A co na to psychologia?

35 Jeśli coś kiedyś kosztowało, a teraz cena jest obniżona, to może nam się wydać, że jakość jest gorsza. Jeśli coś jest darmowe od początku to jest OK :)

36 Trudno konkurować z ceną 0 PLN :)

37 Jak wytłumaczyć popularność płatnej muzyki w internecie?

38 Czas vs Pieniądze przeważnie kiedy jesteśmy młodzi mamy więcej czasu niż pieniędzy - możemy poświęcić czas na szukanie darmowych produktów jak jesteśmy starsi przeważnie mamy więcej pieniędzy niż czasu więc wolimy coś kupić niż szukać sposobu by dostać za darmo niedostatek vs obfitość

39 Dziękuję za uwagę jakub.dabkowski@gmail.com


Pobierz ppt "Jak zarabić na darmowym i pobić konkurencję Jakub Dąbkowski 2011."

Podobne prezentacje


Reklamy Google