Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Zasady konstruowania programów projakościowych
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
UCZEŃ ZDOLNY Metody identyfikacji: Jak rozpoznawać ucznia zdolnego?
Koncepcja pracy szkoły
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przepisach prawa oświatowego
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Talent jest darem uniwersalnym, ale potrzeba wielkiej odwagi, żeby go wykorzystać. Nie bój się być najlepszy.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
ŻYCIE Z PASJĄ SMAKUJE LEPIEJ!
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
czwarte spotkanie Zespołu
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Działania mające na celu podniesienie jakości kształcenia
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej

Certyfikat Prezydenta m. st. Warszawy Wars i Sawa Potwierdzenie osiągnięcia przez szkołę określonego, pożądanego standardu pracy w obszarze wspierania uczniów uzdolnionych. cel teza Uczniowie posiadają różnorodne uzdolnienia, a szkoła jest miejscem ich identyfikacji i planowanego rozwoju.

Termin i odbiorcy Szkolny Program Wspierania Uzdolnionych został zaplanowany na trzy kolejne lata, poczynając od roku szkolnego 2014/15. Adresatami programu są uczniowie klas I – VI Szkoły Podstawowej nr 172

W dniu Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej nr 172 przyjęła definicję ucznia zdolnego: Uczeń zdolny to taki, który posiada pewne predyspozycje poznawcze, artystyczne, społeczne lub motoryczne i rozwija je zgodnie ze swoimi zainteresowaniami oraz możliwościami; jest twórczy, pomysłowy, dociekliwy.

Lider wspierania uzdolnionych Opiekun ucznia zdolnego Pedagog szkolny Poradnia psychologiczno- pedagogiczna Dyrektor Zespołu Szkół nr 94 ZESPÓŁ WSPIERANIA UZDOLNIONYCH

CEL OGÓLNY Identyfikacja, rozbudzanie i zwiększenie możliwości kształtowania indywidualnych uzdolnień Uczniów Szkoły Podstawowej nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej w Warszawie.

IDENTYFIKACJA UCZNIA ZDOLNEGO Testy (szkoła, poradnia) Wywiady/rozmowy z rodzicami dotyczące pozaszkolnych osiągnięć dzieci Obserwacje (nauczyciele, rodzice) Analiza konkursów, olimpiad, zawodów Ankiety dla Uczniów i Rodziców

Dokumentacja ucznia zdolnego Informacja w dzienniku elektronicznym- KARTOTEKA UCZNIA Portfolio Indywidualne karty osiągnięć Kronika osiągnięć uczniów Ocena celująca z danego przedmiotu

 Zajęcia dodatkowe w innej szkole  Instytucje wspierające uzdolnionych  Instytucje kulturalno - naukowe ( zajęcia bezpłatne jak i opłacane przez rodziców )  Udział w konkursach zewnętrznych OFERTA ZAJĘĆ POZASZKOLNY OFERTA ZAJĘĆ POZASZKOLNYCH

OFERTA ZAJĘĆ SZKOLNYCH Indywidualizacja nauczania Różnorodne formy i aktywizujące metody pracy Przygotowanie dodatkowych kart pracy rozwijających umiejętności wykraczających poza podstawę programową Przydzielanie uczniom zdolnym specjalnych ról: asystenta, lidera Tworzenie w klasach stanowisk do samodzielnej pracy z dostępem do pomocy dydaktycznych Praca metodą projektów

ZAJECIA POZALEKCYJNE  Koła zainteresowań  Przygotowanie do konkursów  Udział w projektach  Pakiet zajęć z zakresu umiejętności uczenia się, myślenia twórczego, rozwoju emocjonalno- społecznego

Nagrody rzeczowe, dyplomy Ocena celująca List pochwalny do rodziców Pochwała na forum klasy, szkoły Prowadzenie zajęć dla innych uczniów

Zorganizowanie w szkole w godzinach popołudniowych dla rodziców i uczniów „dorobku” ucznia zdolnego prezentacja uzdolnień na imprezach szkolnych pochwały na apelach szkolny festiwal talentów „gablota” ucznia zdolnego Prezentowanie osiągnięć gazeta lokalna gazetka szkolna strona www

Udział w opracowaniu planu pracy z uczniem zdolnym Gromadzenie dokumentacji o sukcesach szkolnych, pozaszkolnych dziecka- przekazywanie do wychowawcy Poszerzenie własnej wiedzy na temat wspierania ucznia zdolnego, rozwijanie jego zainteresowań i talentów Stała współpraca z wychowawcą klasy, nauczycielami, opiekunem ucznia, pedagogiem szkolnym w zakresie rozwijania uzdolnień własnego dziecka Stały kontakt z poradnią psychologiczno- pedagogiczną, jeśli wymaga tego sytuacja ucznia Wspieranie i motywowanie dziecka do ciągłego rozwoju Uczestniczenie w warsztatach i szkoleniach dla rodziców uczniów zdolnych

UCZE Ń SZCZEGÓLNIE UZDOLNIONY DIAGNOZA POMOC RODZICÓW WYZNACZENIE OPIEKUNA I OBJ Ę CIE POMOC Ą PREZENTACJA UCZNIA UZDOLNIONEGO

Dzi ę kujemy za uwag ę