„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie m. Wałbrzych Wałbrzych lipiec 2013.
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
"Nowoczesny Nauczyciel
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Pilotaż sukcesem zmian
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na wykonanie pilotażowego wdrażania standardów usług i modeli instytucji.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Urząd Miejski w Modliborzycach
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie świdnickim.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Konferencja poświęcona podsumowaniu projektu „Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie.
podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleśnickim poprzez zrealizowanie 33 rocznych planów wspomagania (RPW)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Model przedsięwzięcia
SIEĆ DYREKTORSKA maj-grudzień 2017 r.
Przykładowy model podziału środków
Działania na rzecz innowacji
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień 2015 Projekt finansowany ze środków Gminy Miejskiej Kraków Perspektywa PPP

Cel ogólny: Cele szczegółowe: opracowanie nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół w Gminie Miejskiej Kraków realizowanej od roku 2016 r. Cele szczegółowe: określenie warunków niezbędnych dla realizacji wspomagania zgodnie z wymogami prawa przez pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych wypracowanie skutecznego systemu koordynacji działań realizowanych przez PPP w zakresie wspomagania rozwoju szkół uwzględniając kierunki władz oświatowych i wewnętrzne potrzeby poszczególnych placówek. określenie potrzeb szkół w kompleksowym i długofalowym planowaniu własnego rozwoju w nowej formule wspomagania sprawdzenie funkcjonalności i przydatności sieci współpracy i samokształcenia w zakresie wspomagania metodycznego i merytorycznego dyrektorów, nauczycieli i specjalistów poznanie obszarów wymagających szczególnego wparcia w momencie realizacji zadań nowej formuły wspomagania zgodnie z zaleceniami wynikającym z aktów prawnych wypracowanie systemu współpracy instytucji wspomagających szkoły

Model systemu Zespół koordynacyjny: 2 koordynatorów administracyjno-merytorycznych (dyrektorzy 2 PPP) 2 koordynatorów merytorycznych (doradcy metodyczni) 2 pracowników administracyjnych Realizatorzy z PPP (pracownicy PPP): 30 Organizatorów Rozwoju Szkoły (ORS) Realizatorzy ze szkół (21 szkół): 33 Animatorów Rozwoju Szkoły (ARS) Realizatorzy zewnętrzni: 12 koordynatorów sieci przedmiotowych (18 sieci) Eksperci prowadzący szkolenia w szkołach i w sieciach

(Biblioteka Pedagogiczna, Model systemu Koordynacja (Biblioteka Pedagogiczna, Uczelnia Wyższa) Partnerzy (Wydział Edukacji) Samorząd Szkoła/Placówka PPP

Działania Opracowanie koncepcji Wyłonienie grupy realizatorów na terenie poradni Przeprowadzenie rekrutacji do projektu Realizacja procesowego wspomagania na terenie 21 szkół podstawowych (2 cykle) Praca w sieciach współpracy i samokształcenia Organizacja 3 konferencji Opracowanie scenariuszy spotkań, wzorów dokumentów, materiałów Monitoring i ewaluacja podejmowanych działań

Obszary do analizy i rozwoju Model pracy Koordynacja działań Zasoby kadrowe w PPP i organizacja pracy Finansowanie działań z zakresu wspomagania Rekrutacja szkół do procesu wspomagania Wdrożenie modelu w PPP a następnie w szkołach/placówkach Partnerstwo

Sugestie pracowników PPP-ORS Pracownicy PPP powinni mieć określone kwalifikacje i kompetencje Duże wsparcie koordynatorów merytorycznych Wspierająca rola ORS w procesie wspomagania szkoły – odpowiedzialność szkoły za rozwój Proces rekrutacji i kryteria doboru szkół do wspomagania Uzyskano jasno określony cel po warsztacie diagnozującym W niektórych szkołach należy wydłużyć proces diagnozy Bariery: brak doświadczenia ORS, dyrektor nie uczestniczy w warsztacie diagnozującym, wydłużający się proces doboru ARS-ów, niewystarczająca wiedza dyrektorów szkół i N-li na temat procesu wspomagania

Sugestie pracowników szkoły-ARS Sposób przeprowadzenia warsztatu diagnostycznego: sprawność, dostosowany czas, spójność Warsztat prowadzony przez osobę z zewnątrz Wybór wąskiego, konkretnego i możliwego do realizacji w czasie obszaru podczas diagnozy Wysoki poziom szkoleń, dostosowanych do oczekiwań nauczycieli, wynikający z diagnozy Wybór szkoleniowców przez koordynatora merytorycznego pilotażu, poprzedzony rzetelną analizą potrzeb N i rozmowami z ekspertami Bariery: dostosowanie tematyki wynikającej z diagnozy do potrzeb wszystkich N, niewystarczająca wiedza dyrektorów szkół na temat procesu wspomagania

Konferencja podsumowująca projekt pilotażowy „Nowa jakość edukacji w Gminie miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół ” 9.12.2015 rok Konferencja podsumowująca projekt pilotażowy „Nowa jakość edukacji w Gminie miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół ” 9 grudnia 2015 r. od godz. 09.00 do 14.00 w Urzędzie Miasta Krakowa, Plac Wszystkich Świętych 3 – 4 w Sali Obrad Rady Miasta Krakowa im. Stanisława Wyspiańskiego