Uwaga! Sposób na sukces Poprawa jakości nauczania i uczenia się dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez wdrożenie Innowacyjnego Programu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
KONFERENCJA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE INNOWACYJNY PROGRAM NAUCZANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych” Projekt realizowany w ramach projektów systemowych MEN i beneficjentów.
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
Założenia PROJEKTU
Wydatek współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego człowiek - najlepsza inwestycja Warszawa, wrzesień 2012r. ZAŁOŻENIA.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Izabela Kołodziejczyk
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
ZESPÓŁ SZKÓL SPECJALNYCH nr 8 w TYCHACH
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
„Pamiętajcie, że za absurdem kryje się sens i znaczenie. Miejcie świadomość, że liczy się każdy uczynek i każde słowo ma w sobie moc… Musicie budować.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Model przedsięwzięcia
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
"Matematyczne eksperymenty - poprawa jakości nauczania matematyki
Zapis prezentacji:

Uwaga! Sposób na sukces Poprawa jakości nauczania i uczenia się dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez wdrożenie Innowacyjnego Programu Nauczania opartego na metodzie Tomatisa.

Uwaga! Sposób na sukces realizacja wrzesień 2009 – sierpień 2013; szkoły z oddziałami integracyjnymi oraz szkoły specjalne; 70 szkół z całej Polski posiadających sprzęt do terapii; 87 klas; 1179 uczniów od klasy I do III szkoły podstawowej; 207 współpracujących nauczycieli i terapeutów;

Uwaga! Sposób na sukces

Uwaga! Sposób na sukces przygotowanie i wdrożenie 2 innowacyjnych programów nauczania; przeprowadzenie terapii metodą Tomatisa w klasach I i III w formie zajęć dodatkowych – 198 godzin na każdą klasę, na rok szkolny; przeprowadzenie zajęć z logorytmiki w klasie II – 2 godziny w tygodniu;

Uwaga! Sposób na sukces doposażenie klas w: laptop, rzutnik, ekran, oprogramowanie specjalistyczne; podręczniki lub scenariusze wraz z kartami pracy; instrumenty muzyczne; chusty animacyjne; art. papiernicze; doposażenie gabinetów terapeutycznych.

Uwaga! Sposób na sukces szkolenia nauczycieli i terapeutów: z terapii metodą Tomatisa (87 osób); z innowacyjnego programu nauczania (160 osób); z logorytmiki (91 osób); portal www.uwaga.ydp.com.pl scenariusze lekcji; porady ekspertów; forum; narzędzia do realizacji badań; seminaria; spotkania informacyjno –promocyjne;

Uczniowie w projekcie Uczniowie i dysfunkcje Udział % danej dysfunkcji Norma 62% Autyzm 6% Mózgowe porażenie dziecięce 2% Zespół Downa 1% Zaburzenia mowy 10% Zaburzenia zachowania 5% Zespoły genetyczne Inne 13%

Badania w projekcie Test uwagi i lateralizacji słuchowej, którego wynik kwalifikował do przeprowadzenia terapii metodą Tomatisa; Badanie kompetencji kluczowych przy użyciu unikalnego narzędzia, które powstało w ramach projektu;

Test uwagi i lateralizacji słuchowej projekt zakładał, że każde dziecko będzie miało możliwość uczestniczenia w terapii; liczba uczniów zdiagnozowanych testem uwagi i lateralizacji słuchowej: 1149; liczba uczniów poddanych terapii metodą Tomatisa: w klasie I – 776; w klasie III – 760;

Badanie kompetencji kluczowych Ponad 1100 ankiet w każdym roku! Umiejętność uczenia się; Kompetencje społeczne; Kompetencje językowe; Kompetencje muzyczne;

Uwaga! Sposób na sukces

Uwaga! Sposób na sukces biuro projektu: 28 osób; eksperci z zewnątrz: 22 osoby; partner: 4 osoby; 2.300 dokumentów… 10.000 podpisów…

Nasze szkoły… Wodzisław Śląski

Nasze szkoły… Tarnów

Nasze szkoły…. Przemyśl

Nasze szkoły… Wrocław

arowinska@ydp.com.pl