Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Advertisements

,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Zakres badań ankietowych realizowanych w ramach Sądeckiego Obserwatorium Rynku Pracy, Edukacji i Zatrudnienia.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Średnie z poszczególnych pytań. Ocena jakości dydaktyki Studencka ocena jakości realizacji przedmiotów przeprowadzona w roku akademickim 2011/201 2.
Projektowanie programów studiów
WYŻSZA SZKOŁA TECHNICZNA W KATOWICACH
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach ekonomicznych na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. dr hab. Tadeusz.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wszystko co chcielibyście wiedzieć o pracodawcach.
Badanie losów absolwentów
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
GOSPODARKA PRZESTRZENNA
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Wyniki badań losów zawodowych absolwentów studiów stacjonarnych magisterskich 2010 Kraków, październik 2011 Centrum Karier, Ośrodek Monitorowania Kadry.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU Oferta edukacyjna.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
Język francuski na świecie
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Język francuski na świecie
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
Losy zawodowe absolwentów Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (wybrane wyniki ankietyzacji) Paweł Tomaszewski Zespół ds. Analiz.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Planowanie przestrzenne i gospodarka nieruchomościami Specjalność na kierunku Gospodarka Przestrzenna Studia II stopnia Katedra Gospodarki Przestrzennej.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Planowanie przestrzenne i gospodarka nieruchomościami Specjalność na kierunku Gospodarka Przestrzenna Studia I stopnia Katedra Gospodarki Przestrzennej.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
Studia w SGH w kontekście planów zawodowych studentów Badanie zrealizowane przez Koło Naukowe Analiz Ekonomicznych we współpracy z Interaktywnym Instytutem.
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Edukacja a zmieniająca się koniunktura na współczesnym rynku pracy Jak zapewnić efektywność programów stypendialnych? Paweł Pawłowski Wojewódzki Urząd.
MÓJ ZAWÓD.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
Studiuj Zarządzanie – to praca z ludźmi
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2015
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Absolwent UwB jako pracownik.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014

Celem ankiety jest ocena mocnych i słabych stron kierunku „Gospodarka przestrzenna” przez absolwentów studiów magisterskich oraz zebranie informacji dotyczących pożądanych kierunków zmian w zakresie lepszego dostosowania kierunku do rynku pracy. Ankiety przeprowadzono wśród absolwentów studiów II stopnia, odbierających dyplom ukończenia studiów. LICZBA ANKIET: 37 szt. W zależności od pytania wyniki podano w wartościach bezwzględnych, jako średnie lub w procentach.

Badany aspekt kierunkuśrednia Program studiów3,67 Przyjazność planu zajęć3,27 Poziom merytoryczny prowadzonych wykładów i ćwiczeń3,84 Organizacja praktyk3,08 Indywidualne podejście do studenta4,29 Przyjazność kadry naukowo-dydaktycznej4,75 Tryb pracy w ramach seminarium i pracowni magisterskiej4,40 Oferta nauczania języków obcych2,86 Przydatność ćwiczeń3,73 1.Jak oceniasz ofertę kierunku Gospodarka przestrzenna w następujących aspektach? (1 – bardzo źle, 2- źle, 3- średnio, 4 – dobrze, 5- bardzo dobrze).

2. Jaką ścieżkę realizowałaś/eś na studiach II stopnia? - społeczno-ekonomiczna- 21 ankietowanych; - ekofizjograficzna – 6 ankietowanych; - urbanistyczna – 6 ankietowanych; - hydrologiczna – 1 ankietowany; - brak informacji o realizowanej ścieżce – 3 ankietowanych.

4. Czy obecnie pracujesz? - TAK - 17 ankietowanych; - NIE – 20 ankietowanych. 5. Czy pracujesz w zawodzie? - TAK – 5 ankietowanych; - NIE – 12 ankietowanych. 6. Jeżeli tak, to w jakiej branży/dziedzinie? zarządca nieruchomościami; administracja publiczna; przedsiębiorstwo; administracja; geodezja.

7. Które kompetencje/umiejętności przydają Ci się najbardziej w Twojej pracy zawodowej? Odpowiedzi ankietowanych: wiedza teoretyczna; znajomość przepisów i ustaw; program AutoCad, program MapInfo, Lad; rachunkowość (II kierunek).

8. Jakich kompetencji/umiejętności szczególnie brakowało Ci na studiach? Odpowiedzi ankietowanych: umiejętności praktycznych; pracy zespołowej; programów komputerowych; dyscypliny; znajomości programu GIS; podstaw budownictwa; interdyscyplinarnej wiedzy; ćwiczeń w praktyce; nauki języków obcych innych niż angielski; programów projektowych; umiejętności urbanistyczne; innych programów komputerowych; zajęć w terenie; praktyki na specjalistycznym sprzęcie; znajomości aktów prawnych; wiedzy nt. zarządzania nieruchomościami; wiedzy architektonicznej; rysunku technicznego.

10. W jakim stopniu studia spełniły Twoje oczekiwania? (podaj wartość w %) średnia z 37 ankiet – 70,00%

Komentarz do wyników ankiety ewaluacyjnej dotyczącej jakości studiów na kierunku Gospodarka przestrzenna Uniwersytetu Gdańskiego. Celem ankiety jest ocena mocnych i słabych stron kierunku „Gospodarka przestrzenna” przez absolwentów studiów magisterskich oraz zebranie informacji dotyczących pożądanych kierunków zmian w zakresie lepszego dostosowania kierunku do rynku pracy. Ankietę po raz pierwszy przeprowadzono w 2014 roku wśród absolwentów studiów II stopnia, odbierających dyplom ukończenia studiów. Oprócz ankietyzowanie absolwentów bezpośrednio po zakończeniu studiów II stopnia planuje się przeprowadzenie identycznej ankiety wśród absolwentów w rok po ukończeniu studiów oraz pięć lat po ukończeniu studiów. Niniejszy komentarz dotyczy ankiety przeprowadzonej w 2014 roku wśród 37 absolwentów studiów II stopnia.

Do mocnych stron kierunku należy zaliczyć: tryb pracy w ramach seminariów i pracowni magisterskiej, przyjazność kadry naukowo-dydaktycznej oraz indywidualne podejście do studenta (średnia ocena powyżej 4). Najniżej oceniono ofertę nauczania języków obcych oraz organizację praktyk. W momencie wypełniania ankiety pracowało 17 z 37 ankietowanych studentów (46%), w tym pięcioro ankietowanych w zawodzie. Niski odsetek osób pracujących może wynikać z tego, że absolwenci odbierają dyplom przed rozpoczęciem pracy celem dostarczenia pracodawcy pełnej dokumentacji. Osoby, które pracowały, znalazły zatrudnienie w zarządzaniu nieruchomościami, administracji publicznej, przedsiębiorstwach i w geodezji. Dziedziny te należy uznać za pokrewne z gospodarką przestrzenną.

Wśród umiejętności, które absolwenci wymieniali jako te, które najbardziej przydają się im w pracy zawodowej, znalazły się wiedza teoretyczna, znajomość przepisów i ustaw oraz znajomość odpowiedniego oprogramowania komputerowego. Wśród umiejętności, których brakuje absolwentom pojawiają się: zbyt mała liczba zajęć praktycznych, umiejętność pracy zespołowej, znajomości języka obcego innego niż angielski, obsługi programów GIS i innego oprogramowania, rysunku technicznego, podstaw budownictwa, umiejętności urbanistycznych, wiedzy architektonicznej, zajęć praktycznych w terenie, zajęć z użyciem specjalistycznego sprzętu, większej znajomości aktów prawnych. Chęć spełnienia oczekiwań studentów w w/w aspektach legła u podstaw zmiany programu studiów II stopnia, który będzie obowiązywał od roku ak. 2015/2016.

Pomimo krytycznych uwag studia na kierunku Gospodarka przestrzenna spełniły oczekiwania absolwentów w ponad 70%, 78% absolwentów wybrałoby ponownie ten sam kierunek studiów, z czego 51% na Uniwersytecie Gdańskim.