BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Człowiek – Najlepsza inwestycja
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Materiały dla ucznia do programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości jest pozarządową organizacją pożytku publicznego, której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia.
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
G Enterprise without Borders. Enterprise without Borders rozszerza i uzupełnia program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo o możliwość współpracy z młodzieżowymi.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Poznajemy zawody w miejscu pracy
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 UL. Letnia 1/ Białystok.
Przy ZSO II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Asnyka w Bielsku - Białej.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Sopocka Akademia Tenisowa
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dzień przedsiębiorczości
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM

Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości we współpracy z Fundacją Kronenberga przy Citi Handlow y Realizacja programu nie wymaga zakupu podręczników! Wszystkie materiały dla nauczycieli i uczniów znajdują się na platformie internetowej programu i dostęp do nich jest bezpłatny.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo to innowacyjny program przeznaczony do realizacji: przedmiotu uzupełniającego ekonomia w praktyce – w liceach i technikach, kształcenia w zawodach z zakresu podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej (PDG) – w technikach, zajęć pozalekcyjnych – w liceach i technikach. Czym jest Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo?

Program nauczania Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo w liceum jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego Ministerstwa Edukacji Narodowej. Program nauczania Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo w technikum jest zgodny z podstawą programową kształcenia w zawodach Ministerstwa Edukacji Narodowej. Program nauczania został opracowany przy współudziale uczestników projektu Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Program nauczania

Celem programu jest przygotowanie uczniów do podejmowania i realizacji działań zarówno w obszarze społecznym, jak i zawodowym: przygotowanie do podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej, wsparcie w weryfikacji własnych planów zawodowych i edukacyjnych, kształtowanie niezbędnych postaw i umiejętności w zakresie przedsiębiorczości. Cele programu

Program realizowany jest w formie gry edukacyjnej, w ramach której uczniowie zakładają w szkole miniprzedsiębiorstwo - realnie działającą firmę, zorganizowaną na wzór spółki jawnej. Uczniowie – wspólnicy miniprzedsiębiorstwa: szukają pomysłu na produkt/usługę miniprzedsiębiorstwa, opracowują biznesplan przedsięwzięcia, gromadzą niezbędny kapitał, organizują proces produkcji/świadczenia usług oraz oraz wszelkie działania marketingowe, sprzedają swoje produkty/usługi, prowadzą dokumentację finansową miniprzedsiębiorstwa. Jak przebiega realizacja programu?

Uczniowie rejestrują swoje miniprzedsiębiorstwo w Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości, która zapewnia im oraz nauczycielom stałą opiekę organizacyjną, merytoryczną i metodyczną. Rolę kas urzędu skarbowego oraz ZUS-u pełni rada rodziców szkoły. Uczniom w prowadzeniu miniprzedsiębiorstwa pomagają konsultanci biznesowi - praktycy życia gospodarczego. Nad prawidłową realizacją programu czuwa nauczyciel - opiekun miniprzedsiębiorstwa.

Szczegółowe zasady działalności miniprzedsiębiorstwa opisano w Regulaminie młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa oraz poradniku Miniprzedsiębiorstwo krok po kroku. Regulamin miniprzedsiębiorstwa określa m. in.: zasady działania miniprzedsiębiorstwa, strukturę organizacyjną miniprzedsiębiorstwa, źródła finansowania działalności, podstawowe obowiązki wspólników. Jak przebiega realizacja programu?

S zukamy pomysłu na biznes U kładamy plan działania K to? Co? Jak? C zym zaskoczyć klientów? E fekty finansowe S ami o sobie Obszary działań miniprzedsiębiorstwa

Dyrektor naczelny Dyrektor ds. finansów Wspólnicy Dyrektor ds. marketingu Struktura organizacyjna miniprzedsiębiorstwa

Innowacyjny program nauczania wykorzystujący atrakcyjną i nowoczesną metodę pracy z uczniami - naukę przez działanie. Platforma internetowa do monitorowania działalności miniprzedsiębiorstwa. Warsztaty e-learningowe doskonalące umiejętności i kompetencje nauczyciela. Stała pomoc metodyczna i merytoryczna koordynatora programu. Co proponujemy nauczycielom?

Przepisy na lekcje z omówieniem tematów i krótkim opisem materiałów do zajęć. Zadania edukacyjne – gotowe scenariusze z opracowanymi kartami pracy dla uczniów. Filmy i prezentacje dydaktyczne. Miniprzedsiębiorstwo krok po kroku – opis zadań nauczyciela w poszczególnych obszarach działania miniprzedsiębiorstwa. Co proponujemy nauczycielom?

Platforma internetowa ułatwiająca założenie i prowadzenie miniprzedsiębiorstwa. Poradnik Miniprzedsiębiorstwo krok po kroku zawierający opis zasad tworzenia, rejestracji i prowadzenia młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa. Warsztaty e-learningowe doskonalące umiejętności i kompetencje uczniów w zakresie prowadzenia dokumentacji finansowej małej firmy. Co proponujemy uczniom?

Generator biznesplanu – wygodne narzędzie do opracowania biznesplanu miniprzedsiębiorstwa. Program FINANSE – komputerowy program księgowy do dokumentowania działalności finansowej miniprzedsiębiorstwa. Test kompetencji menedżerskich i przedsiębiorczych: Przedsiębiorca czy pracownik? Co proponujemy uczniom?

Wystarczy wypełnić i wysłać do Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości Formularz zgłoszenia dostępny na platformie internetowej programu. Czy brałeś już udział w programach Fundacji? Nauczyciele realizujący inne programy Fundacji mogą zalogować się, korzystając ze swojego maila i hasła. Jeśli pierwszy raz uczestniczysz w naszych programach, wypełnij ZALOGUJ SIĘ FORMULARZ ZGŁOSZENIA Jak przystąpić do programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo?

Uczeń: przeżyje przygodę edukacyjną, która mobilizuje do większej aktywności i rozwoju osobistego; w praktycznym działaniu zdobędzie umiejętności, kompetencje i doświadczenie przydatne na rynku pracy; oceni swoje predyspozycje w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej. Dlaczego warto wziąć udział w programie?

Nauczyciel: otrzyma nieodpłatnie nowoczesne i przyjazne materiały oraz narzędzia IT do pracy z uczniami; uzyska dostęp do atrakcyjnej metody pracy z uczniami, za pomocą której uczymy się przez działanie i podejmowanie ryzyka; stworzy uczniom okazję do współpracy, współzawodnictwa i oceny własnych umiejętności i predyspozycji zawodowych; zwiększy swoje kompetencje w zakresie mobilizowania i wspierania uczniów w realizacji przedsięwzięć. Dlaczego warto wziąć udział w programie?

Szkoła: zdobędzie ciekawą propozycję edukacyjną wspierającą rozwój kluczowych kompetencji uczniów; będzie kształtować postawy przedsiębiorcze młodzieży w zgodzie z obowiązującą podstawą programową i przy współpracy z lokalnym środowiskiem; wzmocni swój wizerunek dobrej i nowoczesnej szkoły. Dlaczego warto wziąć udział w programie?

Udział w programie daje możliwość uczestnictwa w Ogólnopolskim Konkursie na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK, który jest znakomitą okazją do porównania swoich osiągnięć z osiągnięciami koleżanek i kolegów z innych szkół. Dlaczego warto wziąć udział w programie? Zdobywca Grand Prix finału ogólnopolskiego reprezentuje Polskę w konkursie europejskim JA Europe Company of the Year Competition.

Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości Junior Achievement Foundation Warszawa, ul. Kielecka 1/1 tel. (22) , fax (22)