PRAWO O ZGROMADZENIACH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NAJWAŻNIEJSZE ZAŁOŻENIA PROJEKTU USTAWY O ZAPEWNIENIU BEZPIECZEŃSTWA W ZWIĄZKU Z ORGANIZACJĄ TURNIEJU FINAŁOWEGO UEFA EURO 2012 oraz o zmianie.
Advertisements

ZAPOBIEGANIE WYSTĘPOWANIU DOPALACZY W SZKOŁACH Ciechanowska Komenda
Ustrój sądownictwa w państwach skandynawskich
DECYZJE ADMINISTRACYJNE
EWIDENCJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Wydział Prewencji KWP w Białymstoku
BIP czyli Biuletyn Informacji Publicznej
–KANCELARIA RADCÓW PRAWNYCH SOBCZAK - POŁCZYŃSKA ŁAGODA –1–1 człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
ROLA I ZADANIA POLICJI.
Ujęcie i zatrzymanie nieletniego w Policyjnej Izbie Dziecka
Policja została uprawniona przez przepisy Ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich do samodzielnego (tj. bez zlecenia sędziego rodzinnego) dokonywania.
„Ochrona osób, mienia, obiektów i obszarów”
POLICJA.
UDZIAŁ WOJEWODY W PROCEDURZE ZWIĄZANEJ
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Dr hab. Mariusz Jagielski
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy. Zmiany
PODSTAWY EDUKACJI PRAWNEJ
Ustawa z dn o ewidencji ludności i dowodach osobistych
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Przygotowała: Pedagog szkolny mgr M. Paczkowska
PODSTAWOWE AKTY PRAWNE
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
ZASADY PRZEPROWADZANIA KONTROLI
Przestrzeganie przepisów bhp,
Kolizja a wypadek drogowy
Zasady ogólne postępowania administracyjnego
Skarga kasacyjna Materiały pomocnicze Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne Beata Madej Zakład Postępowania Administracyjnego i Sądownictwa.
Art. 77 ust. 1 Konstytucji jest to odpowiedzialność za własny czyn odpowiedzialność oparta na obiektywnej ocenie działania lub zaniechania szkodzącego.
Zatrzymanie jako czynność dowodowa
Kwestia wstępna w postępowaniu administracyjnym
Współdziałanie organów administracji publicznej
IMPREZY MASOWE, ZGROMADZENIA
ZJAZD HUFCA Zgodnie z Uchwałą Rady Naczelnej ZHP
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Zasada sądowej kontroli decyzji administracyjnej.
Ujednolicony tekst Ustawy o ochronie zdrowia psychicznego - stan aktualny z dnia 31 lipca 1997 r.
UMOWY O PRACĘ – ZMIANY.
Reglamentacja procesu budowy
Postępowanie egzekucyjne w administracji
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
Podmioty i uczestnicy Zasady ogólne kpa dotyczące podmiotów i uczestników Zasada pogłębiania zaufania obywateli Organy administracji publicznej prowadzą.
Stadia postępowania administracyjnego
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Postępowanie sądowoadministracyjne – materiały dydaktyczne Kierunki zmian w systemie sądowej kontroli działalności administracji publicznej wprowadzone.
Gimnazjalista w świecie prawa
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
ZASADY POSTĘPOWANIA POLICJI W ZWIĄZKU Z ZABEZPIECZENIEM IMPREZ I ZGROMADZEŃ PUBLICZNYCH 1.
Prowadzi: płk Stanisław PIWOWAR szef Oddziału Dyscypliny Wojskowej Odpowiedzialność żołnierzy za przestępstwa podlegające jurysdykcji wojskowej i powszechnej.
Program profilaktyczno-edukacyjny pod nazwą „KIBIC” Przepisy prawne oraz zasady bezpieczeństwa w trakcie podróży do i z miejsc odbywania się imprez masowych.
Prawo o zgromadzeniach. USTAWA z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach.
Sądy Administracyjne w Polsce
IMPREZY MASOWE.
Skarga Konstytucyjna Mgr Przemysław Mazurek Rok Akademicki 2016/2017
Regulacja krajowa i międzynarodowa
Wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy
Unieważnienie egzaminu przez PZE
POSTĘPOWANIA ODRĘBNE -
Środki zaskarżenia na drodze sądowej w postępowaniu egzekucyjnym w administracji Materiały dydaktyczne dla grupy 9 i 10 SSA(2) II, prawo egzekucyjne, rok.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Sądy Administracyjne w Polsce
DLA PRACODAWCÓW I OSÓB KIERUJĄCYCH PRACOWNIKAMI
Sądy Administracyjne w Polsce
ORGANIZACJA I PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI KULTURALNEJ organizowanie imprez artystycznych i rozrywkowych Małgorzata Giełda, Zakład Nauki Administracji UWr.
Samorządowe akty prawa miejscowego
O POPEŁNIENIU PRZESTĘPSTWA
Zapis prezentacji:

PRAWO O ZGROMADZENIACH Komenda Główna Policji PRAWO O ZGROMADZENIACH

Komenda Główna Policji ZAŁOŻENIA OGÓLNE zgromadzenie - zgrupowanie osób na otwartej przestrzeni dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób w określonym miejscu w celu odbycia wspólnych obrad lub w celu wspólnego wyrażenia stanowiska w sprawach publicznych; zgromadzenie spontaniczne - zgromadzenie, które odbywa się w związku z zaistniałym nagłym i niemożliwym do wcześniejszego przewidzenia wydarzeniem związanym ze sferą publiczną, którego odbycie w innym terminie byłoby niecelowe lub mało istotne z punktu widzenia debaty publicznej;

TRYBY ORGANIZOWANIA ZGROMADZEŃ Komenda Główna Policji TRYBY ORGANIZOWANIA ZGROMADZEŃ tryb zwykły; tryb uproszczony zgromadzenia spontaniczne TRYB ZWYKŁY: organizator zgromadzenia zawiadamia o zamiarze jego zorganizowania organ gminy nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowaną datą jego rozpoczęcia; zawiadomienie organu o zgromadzeniu pisemnie, za pomocą faksu, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej; organ gminy informuje niezwłocznie właściwego komendanta powiatowego (miejskiego, rejonowego) Policji;

Komenda Główna Policji TRYB ZWYKŁY: precyzyjne określenie zasady pierwszeństwa wniesienia zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia; obowiązek udostępniania przez organ gminy informacji na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej; instytucja rozprawy administracyjnej – w przypadku gdy z zawiadomień wynika, że planowane zgromadzenia (dwa lub więcej) łączą się chociażby częściowo, w tym samym miejscu i czasie, po wezwaniu przez organ gminy do zmiany miejsca lub czasu organizacji zgromadzenia przez organizatorów, którym nie przysługuje pierwszeństwo; organ gminy wydaje decyzję o zakazie zgromadzenia nie później niż na 96 godzin przed planowaną datą zgromadzenia i udostępnia niezwłocznie tę decyzję na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej;

Komenda Główna Policji TRYB ZWYKŁY: odwołanie od zakazu wnosi się do sądu okręgowego w terminie 24 godzin od jej udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej; sąd rozpatruje odwołanie niezwłocznie nie później niż w terminie 24 godzin od jego wniesienia; na postanowienie sądu okręgowego przysługuje w terminie 24 godzin od jego wydania zażalenie do sądu apelacyjnego; od postanowienia sądu apelacyjnego nie przysługuje skarga kasacyjna i podlega ono natychmiastowemu wykonaniu; organ Gminy może wyznaczyć swojego przedstawiciela do udziału w zgromadzeniu lub wyznacza swojego przedstawiciela do udziału w zgromadzeniu w przypadku, gdy istnieje niebezpieczeństwo naruszenia porządku prawnego, za zgodny z przepisami przebieg zgromadzenia odpowiada organizator i przewodniczący;

Komenda Główna Policji TRYB ZWYKŁY: zgromadzenie może rozwiązać przewodniczący oraz przedstawiciel organu gminy, natomiast funkcjonariusz Policji może zwrócić się do przedstawiciela organu gminy o rozwiązanie zgromadzenia jeżeli jego przebieg zagraża życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach lub gdy zgromadzenie narusza przepisy ustawy prawo o zgromadzeniach albo przepisy karne.

Komenda Główna Policji POSTĘPOWANIE UPROSZCZONE: jest stosowane jeżeli organizator uzna, że planowane zgromadzenie nie będzie powodować utrudnienia dla ruchu drogowego, a w szczególności powodować zmiany w jego organizacji; organizator zgromadzenia zawiadamia o zamiarze jego zorganizowania właściwe gminne (miejskie) centrum zarządzania kryzysowego nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą jego rozpoczęcia;

Komenda Główna Policji POSTĘPOWANIE UPROSZCZONE: zawiadomić można telefonicznie lub na adres poczty elektronicznej; zgromadzenie może rozwiązać organizator, przedstawiciel organu gminy; funkcjonariusz Policji może zwrócić się do przedstawiciela organu gminy o rozwiązanie zgromadzenia, jeżeli jego przebieg zagraża życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach, powoduje istotne zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego na drogach publicznych lub narusza przepisy ustawy prawo o zgromadzeniach albo przepisy karne.

Komenda Główna Policji ZGROMADZENIE SPONTANICZNE może być organizowane w związku z zaistniałym nagłym i niemożliwym do wcześniejszego przewidzenia wydarzeniem związanym ze sferą publiczną; uczestnicy takiego zgromadzenia nie mogą zakłócać przebiegu zgromadzeń organizowanych w trybie zwykłym lub uproszczonym;

Komenda Główna Policji ZGROMADZENIE SPONTANICZNE może być rozwiązane przez FUNKCJONARIUSZA POLICJI KIERUJĄCEGO DZIAŁANIAMI, jeżeli: przebieg zagraża życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach, przebieg powoduje poważne zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku publicznego, powoduje istotne zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego na drogach publicznych lub takie utrudnienia dla ruchu drogowego, które stanowią istotne zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, narusza przepisy ustawy prawo o zgromadzeniach albo przepisy karne, zakłóca przebieg zgromadzeń organizowanych w trybie zwykłym lub uproszczonym.

Komenda Główna Policji ROZWIĄZANIE po dwukrotnym ostrzeżeniu przez funkcjonariusza Policji uczestników o możliwości jego rozwiązania, w formie ustnej decyzji, która podlega natychmiastowemu wykonaniu.

ZMIANY W INNYCH USTAWACH art. 52 Komenda Główna Policji ZMIANY W INNYCH USTAWACH Art. 52 KODEKSU WYKROCZEŃ posiadanie przy sobie przez uczestnika zgromadzenia broni, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych lub innych niebezpiecznych materiałów lub narzędzi. areszt do 14 dni, ograniczenie wolności albo grzywna przeszkadzanie lub jego usiłowanie w organizowaniu lub przebiegu niezakazanego zgromadzenia ograniczenie wolności albo grzywna organizowanie zgromadzenia bez wymaganego zawiadomienia lub przewodniczenie takiemu zgromadzeniu lub zgromadzeniu zakazanemu przewodniczenie zgromadzeniu po rozwiązaniu go bezprawnie zajmowanie lub wzbranianie się przed opuszczeniem miejsca, którym inna osoba lub organizacja prawnie rozporządza jako organizator lub przewodniczący zgromadzenia

ZMIANY W INNYCH USTAWACH art. 52 Komenda Główna Policji ZMIANY W INNYCH USTAWACH Art. 52 KODEKSU WYKROCZEŃ umyślne niepodejmowanie przez przewodniczącego lub organizatora zgromadzenia środków niezbędnych dla zapewnienia zgodnego z przepisami prawa przebiegu zgromadzenia oraz zapobieżenia powstaniu szkód z winy uczestników zgromadzenia grzywna niepodporządkowanie się żądaniom lub poleceniom przewodniczącego zgromadzenia lub jego organizatora, określonych w ustawie prawo o zgromadzeniach wzbranianie się przed opuszczeniem miejsce zgromadzenia po jego rozwiązaniu podżeganie i pomocnictwo w popełnianiu powyższych wykroczeń w zależności od wykroczenia