II Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

Sto Pociech dla rodzin Konferencja Polska dla rodziny – rodzina dla Polski Warszawa, 9-10 marca 2010.
Program wychowawczy szkoły
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Dojrzałość szkolna dziecka
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
Duże dzieci – wielkie sprawy
Ideą koła fotograficznego jest: rozwijanie zainteresowań wychowanków SOSW w Dorohusku, utrwalanie wydarzeń związanych z życiem placówki, utrwalanie wizerunku.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
KLOCKOMANIA.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Czytanie ze zrozumieniem
Rozwój społeczny dziecka
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu ul
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
PROGRAM WYCHOWAWCZY GIMNAZJUM W BIAŁYM KOŚCIELE rok szkolny 2014/2015 Dziecko żyjące w tolerancji nabiera cierpliwości Dziecko zachęcane uczy się wiary.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE nr 6 ZAPEWNIAMY  Opiekę.  Wychowanie.  Uczenie się.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Wychowywać to kochać i wymagać
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
ROK SZKOLNY 2014/ a A. Wcisło A. Nowicka. Cele główne: Integracja dzieci, nauczycieli, rodziców Kształtowanie umiejętności bycia dobrym uczniem.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
III ZESPÓŁ EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
III ZESPÓŁ EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska Maj 2012.
W SIECI Warsztaty W SIECI zrealizowane w III Zespole Edukacyjno-Terapeutycznym „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Aldona Rumińska- Szalska oraz uczniowie kl. V SP. Nr 105 w Krakowie
J EDEN ŚWIAT WIELKANOCNE EKOJAJKO Zajęcia warsztatowe w III zespole edukacyjno--terapeutycznym „C” gimnazjum.
III Zespół Edukacyjno-Terapeutyczny „C” SOSW w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz Alina Witkowska 1.
IV Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Alina Witkowska, Hanna Ojcewicz GRUDZIEŃ 2012.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
„Charlie i fabryka czekolady”
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Program szkolenia Integrowanie – niezbędny element oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych. Przełamanie barier w komunikowaniu się. Rozpoznawanie.
Zapis prezentacji:

II Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska LISTOPAD 2013

W CZĘŚCI II I III WARSZTATÓW UDZIAŁ WZIĘLI CHĘTNI RODZICE I ICH DZIECI Z INNYCH KLAS GIMNAZJALNYCH I SZKOŁY PRZYSPOSABIAJĄCEJ DO PRACY

Integracja grupy. Przypomnienie norm i zasad funkcjonowania, zachowania się w różnych sytuacjach. Wypracowanie naszych, wewnątrzgrupowych, zasad. Uwrażliwienie na stosowanie podstawowych form grzecznościowych. Kształtowanie postaw prospołecznych. Uczenie nazywania, wyrażania i rozpoznawania uczuć. Stwarzanie sytuacji do wyrażania zrozumienia, uznania i bliskości emocjonalnej. Uczenie pracy w małych i większych grupach. Uświadomienie, jakie umiejętności są potrzebne do dobrej współpracy w grupie i rozwijanie tych umiejętności. 5

6

Czemu służą dobre maniery? – dobieranka „prawda - fałsz”. Praca w małych grupach. 7

A wydawało się takie proste… 8

Dlaczego warto znać i stosować zasady kulturalnego zachowania się? – uzupełnianie zdań. Praca zróżnicowana. 9

Tworzenie klasowego kodeksu dobrych manier 10

A jednak, udało nam się! 11

Jesteśmy kreatywni… 13

Dobrze, że jest przy nas mama… 14

Pomysłów nam nie brak! Zapał też jest 15

16

Uświadomienie rodzicom problemów charakterystycznych dla okresu dojrzewania. Zachęcanie do podjęcia dyskusji między rodzicami na temat problemów wychowawczych i postaw rodzicielskich. Uczenie łagodzenia problemów rodzinnych związanych z różnicami pokoleniowymi. Uczenie słuchania i komunikowania się rodzic- dziecko. 18

19

20

21

GALERIA

Co tu nam wyszło? 23

24

25

26