II Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska LISTOPAD 2013
W CZĘŚCI II I III WARSZTATÓW UDZIAŁ WZIĘLI CHĘTNI RODZICE I ICH DZIECI Z INNYCH KLAS GIMNAZJALNYCH I SZKOŁY PRZYSPOSABIAJĄCEJ DO PRACY
Integracja grupy. Przypomnienie norm i zasad funkcjonowania, zachowania się w różnych sytuacjach. Wypracowanie naszych, wewnątrzgrupowych, zasad. Uwrażliwienie na stosowanie podstawowych form grzecznościowych. Kształtowanie postaw prospołecznych. Uczenie nazywania, wyrażania i rozpoznawania uczuć. Stwarzanie sytuacji do wyrażania zrozumienia, uznania i bliskości emocjonalnej. Uczenie pracy w małych i większych grupach. Uświadomienie, jakie umiejętności są potrzebne do dobrej współpracy w grupie i rozwijanie tych umiejętności. 5
6
Czemu służą dobre maniery? – dobieranka „prawda - fałsz”. Praca w małych grupach. 7
A wydawało się takie proste… 8
Dlaczego warto znać i stosować zasady kulturalnego zachowania się? – uzupełnianie zdań. Praca zróżnicowana. 9
Tworzenie klasowego kodeksu dobrych manier 10
A jednak, udało nam się! 11
Jesteśmy kreatywni… 13
Dobrze, że jest przy nas mama… 14
Pomysłów nam nie brak! Zapał też jest 15
16
Uświadomienie rodzicom problemów charakterystycznych dla okresu dojrzewania. Zachęcanie do podjęcia dyskusji między rodzicami na temat problemów wychowawczych i postaw rodzicielskich. Uczenie łagodzenia problemów rodzinnych związanych z różnicami pokoleniowymi. Uczenie słuchania i komunikowania się rodzic- dziecko. 18
19
20
21
GALERIA
Co tu nam wyszło? 23
24
25
26