System Zarządzania Jakością w Ministerstwie Sprawiedliwości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Ewidencja Wyposażenia PL+
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Wrocław, Plan działania na 2007/2008 rok dla Priorytetu V PO KL.
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
Stworzenie oraz wdrożenie systemu informacji w Szpitalu Powiatowym im
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ POLITYKA KADROWA W SIŁACH ZBROJNYCH RP
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Wewnętrzny, dedykowany System Zarządzania Jakością
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Adam Walicki - 30 września 2010
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka Projekt.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością
PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Funkcje Państwowej Agencji Atomistyki w Programie Polskiej Energetyki Jądrowej 22 stycznia 2014, Warszawa.
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
Mateusz Szczurek Minister Finansów
Założenia do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Informatyzacja procesów komunikacyjnych związanych z prowadzeniem postępowań przygotowawczych w sprawach karnych („e-prokuratura”) Publiczna prezentacja.
Rozwój Systemu Digitalizacji Akt Postępowań Przygotowawczych (iSDA) Publiczna prezentacja założeń projektu w ramach POPC 2.1 prok. Marek Zajkowski Dyrektor.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Ocena jakości systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
Struktura organizacyjna Ministerstwa Finansów oraz podporządkowanie organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Finansów.
Zespół Ekspertów do spraw Alimentów 9 luty 2016 r. Wspólna inicjatywa Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka.
Zintegrowane systemy informatyczne
PAWEŁ SZAŁAMACHA Minister Finansów
Dobór systemów klasy ERP Prezentacja w Klubie Menedżera Jakości, 19 marzec z uwzględnieniem wymagań normy ISO 9001.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
Ewidencja Wyposażenia PL+
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

System Zarządzania Jakością w Ministerstwie Sprawiedliwości Zgodny z Normą PN-ISO 9001:2001 Departament Centrum Ogólnopolskich Rejestrów Sądowych i Informatyzacji Resortu Biuro ds. Wydawania Monitora Sądowego i Gospodarczego

Jednostki Pilotażowe w Ministerstwie Sprawiedliwości MINISTER SPRAWIEDLIWOŚCI PROKURATOR GENERALNY Dyrektor Generalny Sekretarz Stanu Podsekretarz Stanu Podsekretarz Stanu Podsekretarz Stanu Prokurator Krajowy Zastępca Prok. Generalnego Zastępca Prok. Generalnego Zastępca Prok. Generalnego Departament Budżetu i Majątku Skarbu Państwa Departament Współpracy Międz. i Prawa Europejskiego Departament Sądów Powszechnych Departament Legislacyjno-Prawny Biuro ds. Zwalczania Przestępczości Zorganizowanej Biuro Prezydialne Biuro ds. Wydawania Monitora Sądowego i Gospodarczego Departament Kadr Departament Centrum Szkolenia Kadr Wym. Spraw. Biuro Krajowego Rejestru Karnego Biuro Spraw Konstytucyjnych Biuro Postępowania Przygotowawczego Departament Organizacyjny Biuro Finansowo-Administracyjne Departament CORS i Informatyzacji Resortu Biuro Informacji Biuro ds. Obrotu Prawnego z Zagranicą Biuro Postępowania Sądowego Biuro Ochrony Informacji Niejawnych Biuro Ministra 40 pracowników 85 pracowników Wyspecjalizowane zadania, różnorodność obsługiwanych klientów (w tym bezpośredni kontakt z obywatelem), wspólna siedziba, silne związki z technologią informatyczną

Instrumenty integracji zarządzania Ministerstwem Wspólne szkolenia kadry kierowniczej Planowanie strategiczne Zarządzanie Jakością

Okoliczności sprzyjające wdrażaniu SZJ Określenie misji Ministerstwa Sprawiedliwości: Określenie planu strategicznego Ministerstwa Sprawiedliwości, jako dokumentu określającego priorytety działania na okres 4 lat służącego realizacji misji PODNOSZENIE NA WYŻSZY POZIOM OCHRONY PRAWNEJ I BEZPIECZEŃSTWA OBYWATELI REALIZOWANE PRZEZ ORGANY ŚCIGANIA I WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI

Harmonogram Pilotażu Systemu Zarządzania Jakością 7 sierpnia 2002 – podpisanie porozumienia Ministra Sprawiedliwości z Ambasadorem ONZ w Polsce, podpisanie umowy Ministerstwa Sprawiedliwości z Projektem IV kwartał 2002 – szkolenia pracowników komórek pilotażowych I-II kwartał 2003 – opracowanie dokumentacji Systemu Zarządzania Jakością II-III kwartał 2003 – wdrażanie SZJ III kwartał 2003 – dokonanie audytów 17 września 2003 – uzyskanie Certyfikatu zgodności SZJ z normą ISO 9001:2001, podpisanie umowy dotyczącej rozszerzenia wdrożenia na kolejne komórki

System Zarządzania Jakością w Ministerstwie Sprawiedliwości Zgodny z Normą PN-ISO 9001:2001 Departament Centrum Ogólnopolskich Rejestrów Sądowych i Informatyzacji Resortu Biuro ds. Wydawania Monitora Sądowego i Gospodarczego

II Etap wdrożenia MINISTER SPRAWIEDLIWOŚCI PROKURATOR GENERALNY Dyrektor Generalny Sekretarz Stanu Podsekretarz Stanu Podsekretarz Stanu Podsekretarz Stanu Prokurator Krajowy Zastępca Prok. Generalnego Zastępca Prok. Generalnego Zastępca Prok. Generalnego Departament Budżetu i Majątku Skarbu Państwa Departament Współpracy Międz. i Prawa Europejskiego Departament Sądów Powszechnych Departament Legislacyjno-Prawny Biuro ds. Zwalczania Przestępczości Zorganizowanej Biuro Prezydialne Biuro ds. Wydawania Monitora Sądowego i Gospodarczego Departament Kadr Departament Centrum Szkolenia Kadr Wym. Spraw. Biuro Krajowego Rejestru Karnego Biuro Spraw Konstytucyjnych Biuro Postępowania Przygotowawczego Departament Organizacyjny Biuro Finansowo-Administracyjne Departament CORS i Informatyzacji Resortu Biuro Informacji Biuro ds. Obrotu Prawnego z Zagranicą Biuro Postępowania Sądowego Biuro Ministra Biuro Ochrony Informacji Niejawnych

System Zarządzania Jakością w Ministerstwie Sprawiedliwości Istota systemu – Podejście procesowe w zarządzaniu komórkami Procesy obsługi i procesy doskonalące Działanie w administracji a System Zarządzania Jakością

Zakres działania komórek pilotażowych – podejście procesowe Eksploatacja systemów informatycznych Definiowanie metod i obszarów informatyzacji Realizacja zadań informatyzacyjnych Realizacja zadań merytorycznych dla systemów centralnych Wydawanie Monitora Sądowego i Gospodarczego Wydawanie Dziennika Urzędowego Ministra Sprawiedliwości PROCESY WSPOMAGAJĄCE Procesy obsługi (zasoby finansowe, zasoby ludzkie, środowisko i infrastruktura, zakupy) Nadzór nad jednostkami resortu Realizacja działań doskonalących (zadowolenie klienta, przeglądy systemu działania zapobiegawczo-korygujące, audyty SZJ)

Podejście procesowe – dekompozycja procesów głównych Eksploatacja systemów informatycznych Definiowanie metod i obszarów informatyzacji Realizacja zadań informatyzacyjnych Realizacja zadań merytorycznych dla systemów centralnych Zarządzanie infrastruktura systemów informatycznych Administrowanie zasobami Informatycznymi Instalacja, konfiguracja i utrzymywanie w ruchu SI Zarządzanie systemami informatycznymi Administracja oprogramowaniami Określenia wytycznych / instrukcji użytkowników Help-desk – Przyjmowanie i zarządzanie zgłoszeniami Zarządzanie Centralnym Ośrodkiem Przetwarzania

Podejście procesowe: Procedury, Instrukcje, Formularze Eksploatacja systemów informatycznych Definiowanie metod i obszarów informatyzacji Realizacja zadań informatyzacyjnych Realizacja zadań merytorycznych dla systemów centralnych Zarządzanie infrastruktura systemów informatycznych Słownik uszkodzeń, przedmiotów, elementów Karta firmy serwisującej Dane o firmach serwisowych Folder opisu dostawcy Prośba w sprawie wyceny naprawy Zlecenie naprawy pogwarancyjnej Zlecenie naprawy gwarancyjnej Obsługa napraw zasobów IT Zwrot zasobów IT Wydawanie Materiałów Eksploatacyjnych Wydawanie zasobów IT Ewidencja zasobów IT Protokół braków Dostawa zasobów IT Procedury, Instrukcje, Formularze Administrowanie zasobami Informatycznymi Instalacja, konfiguracja i utrzymywanie w ruchu SI Zarządzanie systemami informatycznymi Administracja oprogramowaniami Określenia wytycznych / instrukcji użytkowników Help-desk – Przyjmowanie i zarządzanie zgłoszeniami Zarządzanie Centralnym Ośrodkiem Przetwarzania

Obsługa Informatycnza Podejście procesowe – a struktura organizacyjna Dyrektor Generalny DCORS BMSiG ZKW ZSIP WORP WIR WEiTI CRZKRS CI Redakcja Redakcja WNM Obsługa Informatycnza Kolportaż Obsługa finansowa Eksploatacja systemów informatycznych Definiowanie metod i obszarów informatyzacji Realizacja zadań informatyzacyjnych Realizacja zadań merytorycznych dla systemów centralnych Wydawanie Monitora Sądowego i Gospodarczego Wydawanie Dziennika Urzędowego Ministra Sprawiedliwości PROCESY WSPOMAGAJĄCE Procesy obsługi (zasoby finansowe, zasoby ludzkie, środowisko i infrastruktura, zakupy) Nadzór nad jednostkami resortu Realizacja działań doskonalących (zadowolenie klienta, przeglądy systemu działania zapobiegawczo-korygujące, audyty SZJ)

Korzyści z podejścia procesowego Konieczność zidentyfikowania realnych celów działania i źródeł ich przesłanek Możliwość wymiernego mierzenia działania procesów Możliwość analizy skuteczności procesów i ich doskonalenia (zarządzanie zasobami, badanie wymagań wejściowych, badanie efektów działania). Możliwość stworzenia trafnego modelu decyzyjnego ingerującego realnie a nie pozornie w efekty działania organizacji Możliwość zarządzania zmianą organizacji SYSTEM DOSKONALENIA JAKOŚCIĄ

Procesy wspomagające i ich zakres przy wdrażaniu SZJ Zarządzanie Zasobami Ludzkimi określono typy niezbędnych stanowisk pracy (niezbędne kompetencje) określono zakresy obowiązków i uprawnień pracowników wdrożono system oceny pracowników dla członków Korpusu Służby Cywilnej określono proceduralnie inne zasady związane z zarządzaniem pracownikami (zasady szkoleń, zasady rekrutacji, zasady zastępstw) Określono wewnętrzne zasady zakupów (doprecyzowanie stosownych procedur prawnych w realiach Ministerstwa Sprawiedliwości) Określono zasady zarządzania dokumentacją dla zasobów elektronicznych dla innych zapisów, których prowadzenie wynika ze specyfiki danych procesów operacyjnych

Procesy działań doskonalących Zasady inicjalizowania działań korygujących i zapobiegawczych Zasady prowadzenia Przeglądów Zarządzania Jakością, w tym oceny realizacji mierzalnych celów działania organizacji Zasady postępowania ze zidentyfikowanymi wyrobami wadliwymi Zasady audytów wewnętrznych SZJ Zasady badania zadowolenia klientów

Podsumowanie System Zarządzania Jakością zgodny z Normą ISO 9001:2001 jest narzędziem kierowania organizacją a nie celem jej działania Wykorzystanie Normy ISO 9001:2001 wymusza uporządkowania i nadania przejrzystości praktycznie wszystkim sferom działania. Wdrożenie systemu, ze względu na kompleksowość wymaga mobilizacji całej organizacji a zwłaszcza jej kierownictwa. Uporządkowanie organizacji w oparciu o tego typu techniki jest podstawą dalszego doskonalenia organizacji w tym ewentualnej jej kompleksowej informatyzacji.

Dziękujemy za uwagę

System Zarządzania Jakością w Ministerstwie Sprawiedliwości Zgodny z Normą PN-ISO 9001:2001 Departament Centrum Ogólnopolskich Rejestrów Sądowych i Informatyzacji Resortu Biuro ds. Wydawania Monitora Sądowego i Gospodarczego