Postawa nauczyciela wobec trudnych zachowań uczniów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
PRAWA CZŁOWIEKA.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
identyfikacji zjawiska diagnozie stanu i potrzeb,
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
Opracował J. Stryjkowski
ANALIZA MATERIAŁU BADAWCZEGO
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Praca z dzieckiem agresywnym
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
ale (a może przede wszystkim)
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Motywacja do nauki.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
KATECHISTA JAKO NAUCZYCIEL
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Nauczyciel - uczeń Nieodpowiedzialny Praca to zabawa Nie można na nim polegać Wszystko wie najlepiej Nie uznaje kompromisów Często niekompetentny Ma czas.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
„Kompetencje instytucji i osób odpowiedzialnych za wspomaganie wybranego aspektu pracy szkoły na poszczególnych etapach” Magdalena Piechota PP-P w Dęblinie.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Zmiany w prawie oświatowym
Doskonalenie nauczycieli granty
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

Postawa nauczyciela wobec trudnych zachowań uczniów Na podstawie konferencji „Pozytywne podejście do trudnych zachowań uczniów” Opracowały: Iwona Rozbicka i Małgorzata Wojdyna

Uczeń sprawiający trudności wychowawcze: przejawia zachowania agresywne swoim postępowaniem zagraża bezpieczeństwu innych nadpobudliwy lub zamknięty w sobie, nieśmiały łamie regulaminy szkolne wagaruje lekceważy obowiązki szkolne używa wulgarnego słownictwa nie reaguje na upomnienia

PRZYCZYNY TRUDNYCH ZACHOWAŃ środowisko rodzinne środowisko rówieśnicze sytuacje urazowe czynniki biologiczne

Człowiek dobrze się zachowuje, kiedy się dobrze czuje

WARUNKOWANIE ZACHOWAŃ LUDZI: Ludzie jako istoty społeczne odczuwają potrzebę przynależności, uznania, akceptacji, tożsamości i bezpieczeństwa. Zachowanie człowieka nakierowane jest na osiągnięcie konkretnego celu, jakim jest zaspokojenie jednej z potrzeb. Ludzie mogą wybierać sposób, w jaki się zachowują – kierują swoim zachowaniem od wewnątrz.

SPRZYJAJĄCA ZAPOBIEGANIU TRUDNOŚCIOM WYCHOWAWCZYM POSTAWA NAUCZYCIELA SPRZYJAJĄCA ZAPOBIEGANIU TRUDNOŚCIOM WYCHOWAWCZYM PROWOKUJĄCA DO ZABURZEŃ ZACHOWAŃ

System reagowania powinien opierać się na następujących założeniach: należy reagować na każdą sytuację; doraźne sytuacje wymagają szybkiej, zdecydowanej interwencji; należy zachować opanowanie, podniesiony ton pogarsza sprawę; wskazujemy na niepożądane zachowania, nie atakujemy osoby; należy wnikliwie analizować etiologię zachowania

Cechy nauczyciela motywujące do właściwego zachowania: - Otwartość i umiejętność kontaktu z młodzieżą, empatia - Kompetencja merytoryczna i metodyczna - Poszanowanie godności ludzkiej, podmiotowość - Sprawiedliwość i obiektywizm w ocenianiu uczniów - Dialogowość, negocjacyjność, demokratyczny styl kierowania

- Dyscyplina i wymagalność, konsekwencja w postępowaniu, wspomaganie w kłopotach - Tolerancja, kultura ogólna i pedagogiczna - Umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i zbiorowej - Motywacja i umiejętność samokształcenia oraz doskonalenia swojego warsztatu pracy (rozwój zawodowy) - Poczucie humoru