OD MARZEŃ DO AKTYWNOŚCI W WIRTUALNYM ŚWIECIE Dotacje na innowacje. Inwestujemy w Waszą przyszłość Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INTERNET OKNEM NA ŚWIAT MIESZKAŃCÓW GMINY ŚWIESZYNO
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Pracownia Komputerowa                                                                                               
Be Fair – internet jako dobro wspólne
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
„Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu dla mieszkańców Gminy Dębica”
I ETAP Zakres Projektu: Budowa 4 Hospotów w centrum miasta Grodzisk Mazowiecki. Realizacja Projektu : 28 czerwiec 2008 – 30 wrzesień 2008.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
G MINNA B IBLIOTEKA P UBLICZNA W D ALIKOWIE. Witamy w Gminnej Bibliotece Publicznej w Dalikowie Plac Powstańców Dalików
Wykorzystanie leasingu w realizacji zadań publicznych -komputery dla szkół w gminie Jarocin Tomasz Hodakowski Intel Warszawa 20/09/2010 r.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Co to jest TIK?.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
1 OD MARZEŃ DO WIRTUALNEGO GLOBALNEGO ŚWIATA prof. dr hab. Henryk Bednarczyk Dotacje na innowacje. Inwestujemy w Waszą przyszłość Projekt współfinansowany.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Partnerstwo dla społeczeństwa informacyjnego – przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w gminach Powiatu Zwoleńskiego Celem głównym projektu jest przeciwdziałanie.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
TARGI
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Wgminie w gminie Walim Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Wgminie w gminie Walim Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
W bibliotece SP 2.0 (SP 20).  TIK-Technologia Informacyjno Komunikacyjna  Kiedy korzystamy z TIK?  Z TIK korzystamy na lekcjach i prywatnie w domu-korzystając.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka DOTACJE NA INNOWACJE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. GEN. WŁADYSŁAWA ANDERSA zsanders.eu.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Eliminacja wykluczenia cyfrowego w Gminie Kowiesy „Dotacje na Innowacje” „Inwestujemy w Waszą Przyszłość”
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
INTERNET DLA WSZYSTKICH PRZECIWDZIAŁANIE WYKLUCZENIU CYFROWEMU W GMINIE BIAŁE BŁOTA WŁADZA WDRAŻAJĄCA: MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO 8.OŚ PRIORYTETOWA:
1 Dotacje na innowacjeInwestujemy w waszą przyszłość Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
na rzecz cyfryzacji szkół
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2013.
DOTACJE NA INNOWACJE – INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ
Jaką spełnia funkcję Internet we współczesnym świecie?
TIK w szkole.
Zapis prezentacji:

OD MARZEŃ DO AKTYWNOŚCI W WIRTUALNYM ŚWIECIE Dotacje na innowacje. Inwestujemy w Waszą przyszłość Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Konferencja podsumowująca projekt 18 września 2015 Powiat Zwoleński Gmina Zwoleń Gmina Tczów Gmina Przyłęk Gmina Kazanów Celem projektu jest zapewnienie dostępu do Internetu 560 gospodarstw domowych z terenu powiatu zwoleńskiego zagrożonych wykluczeniem cyfrowym z powodu trudnej sytuacji materialnej lub niepełnosprawności w tym: Wyposażenie 560 gospodarstw domowych w sprzęt komputerowy.Udostępnienie beneficjentom bezpłatnego Internetu.Wyposażenie 19 pracowni (307 komputerów) w świetlicach i szkołach. Rozwój kluczowych kompetencji, poprzez zwiększenie umiejętności obsługi komputera oraz korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych. „Internet oknem na świat dla mieszkańców powiatu zwoleńskiego”

Prof. dr hab. Henryk Bednarczyk OD MARZEŃ DO AKTYWNOŚCI W WIRTUALNYM ŚWIECIE r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności

3 Komputer i Internet E-learning, Otwarte zasoby edukacji, kultury E-zdrowie E-usługi E-praca E-gospodarka r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności

4 Geneza projektu eSycyna Gminne Centrum Informacji Leader Educate Generation – Leonardo da Vinci Internet oknem na świat dla mieszkańców powiatu zwoleńskiego Partnerstwo dla społeczeństwa informacyjnego – przeciwdziałanie Lokalne centra kompetencji – Mazowszanie r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności

5 (80 komputerów w 51 ePunktach w 44 wsiach powiatu zwoleńskiego) eSycyna 2000÷2010 Zarząd: Henryk Bednarczyk, Marek Wikiński, Jerzy Koziński

6

r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności

8 Beneficjenci Projektów Powiat Zwoleński – 73 osoby niepełnosprawne – 111 Gmina Zwoleń – 43 osoby w tym 27 uczniów – 216 Gmina Kazanów – 11 osób w tym 7 uczniów – 91 Gmina Tczów – 2 uczniów – 113 Gmina Policzna – 9 osób w tym 6 uczniów –––––––––– Gmina Przyłek – 8 osób w tym 3 uczniów – 140 Razem: I + II – = r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności

9 Pracownie komputerowe 1. Zespół Szkół Licealnych w Zwoleniu (21) 2. Zespół Szkół Rolniczo – Technicznych w Zwoleniu (21) 3. Publiczna Szkoła Podstawowa w Kowalkowie (20) 4. Publiczna Szkoła Podstawowa w Kazanowie (20) 5. Publiczne Gimnazjum w Zwoleniu (20) 6. Świetlica Wiejska w Strykowicach Błotnych (10) 7. Świetlica Wiejska w Jasieńcu Soleckim (15) 8. Świetlica Profilaktyczno – Wychowawcza w Zwoleniu (10) 9. Publiczna Szkoła Podstawowa w Baryczy (15) 10. Publiczna Szkoła Podstawowa w Zwoleniu (15) 11. Publiczna Szkoła Podstawowa Babin (14) 12. Publiczna Szkoła Podstawowa Łaguszów (14) 13. Publiczna Szkoła Podstawowa Grabów nad Wisłą (14) 14. Publiczna Szkoła Podstawowa Mszadla Stara (14) 15. Publiczne Gimnazjum Przyłęk (20) 16. Publiczne Gimnazjum Wólka Zamojska (14) 17. Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzezinkach Starych (10) 18. Publiczna Szkoła Podstawowa um. St. Żeromskiego w Janowie (10) 19. Zespół Szkół w Tczowie (30) r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności

10 Ramowy program kursów 1. Podstawy obsługi komputera i połączeń z Internetem Zajęcia stacjonarne – 20 h + E - learning – 20 h Użytkowanie komputera Podstawowe aplikacje Bezpieczeństwo systemu komputerowego Internet 2. E – społeczeństwo Zajęcia stacjonarne – 20 h + E – learning – 20 h E-learning (uczenie się, wspomaganie uczenia się przedmiotów) E-praca (zawody, stanowiska pracy) E-usługi, zakupy, bank, e-administracja Przykłady praktycznej realizacji operacji internetowych r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności

11 Uczestnik potrafi scharakteryzować kluczowe pojęcia użytkowania komputerów i ich wykorzystania; włączać i wyłączać komputer, posługiwać się myszką i klawiaturą, podłączyć drukarkę; redagować tekst w edytorze Word, korzystać z przeglądarek, stosować narzędzia diagnostyczne, konfigurować program antywirusowy, aktualizować system; wyszukiwać i logować się do serwisów społecznościowych, obsługiwać komunikator (np.: Skype, GaduGadu) i pocztę internetową, wyszukiwać i pobierać informacje z sieci, korzystać z portali edukacyjnych; wykorzystywać technologie e-learningu; wyszukiwać charakterystyki zawodów, wyszukiwać oferty pracy, wykorzystywać użyteczne podstawowe aplikacje Internetowe, portale np. e-urząd ZUS) Deklaracje (Min. Finasów); operować kartami płatniczymi, prowadzić bezpieczne transakcje i zakupy r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności

12 Film

13 Wypowiedzi uczniów Pani Sylwia Kwaśnik, matka Adriana uczestnika projektu kontaktuje się z bratem mieszkającym w Niemczech za pomocą komunikatora Skype. Wiedza pozyskana z Internetu o ciekawych miejscach w kraju pozwoliła Pani Zofii Pawlikowskiej, matce Bartka uczestnika projektu na organizowanie wycieczek dla członków Stowarzyszenia Pomocy Rodzinie i Poszkodowanych w Wypadkach Komunikacyjnych oraz dla osób z I grupą inwalidzką Warsztatów Terapii Zajęciowej w Zielonce Starej (zwiedzili Międzyzdroje). Tomasz Fijołek: Mam nadzieje, że sprzęt będzie długo służył i pomagał w nauce. Szkolenia pomagają poznać wszystkie przydatne funkcje komputera. Rozmawiałem z kilkunastoma osobami przez Skype i pocztą . Jacek Zawadzki: wiążę nadzieje, że będę dalej mógł poznawać komputer i korzystać z niego. Szkolenia dobrze wpływają na wykorzystywany sprzęt r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności

14 Zarząd Partnerstwa Projektu Arkadiusz Sulima – Przewodniczący Zarządu Bogusława Jaworska – Z-ca przewodniczącego Renata Wólczyńska – Sekretarz Marianna Sulima – Członek Zarządu Marian Kuś – Członek Zarządu Andrzej Wolszczak – Członek Zarządu Henryk Bednarczyk – Członek Zarządu r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności

15 Pracownicy Starostwa Anna Ratuszyńska – główny specjalista ds. technicznych - informatyk projektu Anna Oczkowska – specjalista ds. księgowości Alicja Bednarczyk – specjalista ds. kadrowo – płacowych Jadwiga Szarpak – specjalista ds. zamówień publicznych Renata Wólczyńska – kierownik projektu Grzegorz Świątek – informatyk projektu oraz wsparcie techniczne dla b.o., w tym on-line Gmina Zwoleń Grzegorz Papis – informatyk projektu oraz wsparcie techniczne dla b.o., w tym on-line Gmina Przyłęk Wojciech Kupidura – informatyk projektu oraz wsparcie techniczne dla b.o., w tym on-line Gmina Kazanów r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności

16 Michał Ciupak Elżbieta Dębiec Tomasz Frankowski Jarosław Kaczyński Teresa Kaczmarek Monika Krześniak Robert Kukliński Tomasz Kupidura Renata Kustra Cezariusz Lewikowski Anna Mroczek Wojciech Oparcik Paweł Ozga Agnieszka Strzelecka Tomasz Sułkowski Wykładowcy r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności

17 Pracownicy S.O. Sycyna Henryk Bednarczyk Marianna Gajowiak Emilia Jaskulska Anna Laśkiewicz Monika Kaczmarska r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności

18 Co dalej? Przyszłość? r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności Internet wysokich prędkości i dużej mocy Światłowody i bezprzewodowe łącza – powszechnie dostępne Miniaturyzacja i nowe zastosowania – monitoring i zdalne sterowanie On-line i rozszerzona rzeczywistość UCZYMY SIĘ CAŁE ŻYCIE

19 Marzenia zwykle się spełniają Ale nie tak i nie wtedy Kiedy tego pragniemy Maria Dąbrowska Iść za marzeniami I znowu iść za marzeniami I tak zawsze do końca Joseph Conrad r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności MARZENIA – ASPIRACJE – ROZWÓJ (UCZENIE SIĘ) – KARIERA

20 Szczególne podziękowania r. H. Bednarczyk Od marzeń do aktywności Jerzy Koziński Waldemar Urbański Bogusława Jaworska Zbigniew Buczma Arkadiusz Sulima Renata Wólczyńska Monika Kaczmarska