Przygotowała: Marta Ławniczek II „g” Opiekun: mgr Anna Niestrój.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Rodzic jako doradca zawodowy
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Wykonał : Jakub Świątkowski
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Edukacja seksualna w opiniach licealistów
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
ku lepszej przyszłości”
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
MAREK KRUKOWSKI GIMNAZJUM NR 18 IM. M. RATAJA W LUBLINIE
Spotkanie z rodzicami i uczniami
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
Edukacja w krajach trzeciego swiata
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
SYSTEM EDUKACJI W POLSCE
Co dalej Gimnazjalisto ?
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
System edukacyjny w Hiszpanii
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
DSD II I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
System edukacji w Polsce
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Wywiad Sieciechów - Londyn
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Informator dla rodziców
Podsumowanie konkursów przedmiotowych KURATORIUM OŚWIATY W RZESZOWIE, CZERWIEC 2015 R.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Monitorowanie rozwoju edukacji w Polsce na tle UE i OECD:  Komisja Europejska – „Education and Training Monitor 2015”  OECD – „Education Policy Outlook:
ANALIZA WYNIKÓW NAUCZANIA
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Wizyta studyjna w Finlandii w ramach projektu Coaching i Tutoring – w stronę nowoczesnej dydaktyki Anna Rudnicka-Ostrowska 2015.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
I Liceum Ogólnokształcące im. M
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Reforma oświaty – od 1 września 2017
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Struktura szkolnictwa w Stanach Zjednoczonych
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
I Liceum Ogólnokształcące im. M
Zapis prezentacji:

Przygotowała: Marta Ławniczek II „g” Opiekun: mgr Anna Niestrój

 KULA ZIEMSKA DZIELI SIĘ NA 6 KONTYNENTÓW  NA WSZYSTKICH KONTYNENTACH ZNAJDUJE SIĘ PONAD 200 PAŃSTW  KAŻDE Z TYCH PAŃSTW MA SWÓJ SYSTEM OŚWIATOWY

W MOIM PROJEKCIE POSTARAM SIĘ PRZEDSTAWIĆ SZKOŁY W POLSCE I W INNYCH KRAJACH W LICZBACH

Każdy kraj na świecie może pochwalić się swoim indywidualnym systemem oświaty (nauczania), co jest naprawdę interesujące! W mojej pracy, spróbuję opisać kilka wybranych przeze mnie państw i ich systemy.

Edukacja młodego człowieka w naszym kraju trwa minimum 12 lat. Obowiązkowo musimy uczęszczać do:  szkoły podstawowej (6 lat),  gimnazjum (3 lata),  szkoły ponadgimnazjalnej (3 lub 4 lata). Osoby, którym mało jest szkoły obowiązkowej mogą kształcić się dalej w różnego rodzaju uczelniach oferujących studia wyższe.

STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI PÓŁNOCNEJ USA mają system oświaty najbardziej zróżnicowany, zdecentralizowany, a zarazem dynamiczny. Odpowiedzialność za oświatę spoczywa na rządach stanowych. W konsekwencji w USA istnieje 5O systemów oświaty. Lokalne władze oświatowe mają czasami w swej gestii małą jednoklasową szkołę, a innym razem (np. w Nowym Jorku) prowadzą nauczanie prawie miliona uczniów.

Amerykańska szkoła podstawowa (Elementary School) obejmuje, kurs 5 lub 8- letni. Znacznie większą popularnością cieszą się szkoły sześcioletnie. Dzieci wstępują do szkoły podstawowej w wieku 6—7 lat, a kończą ją, w zależności od modelu szkoły i w wieku rozpoczęcia nauki, w 12—15 roku życia. Szkoła średnia (High School) trwa 7 lub 4 lata. Ta pierwsza, analogicznie jak szkoła podstawowa, jest popularniejsza.

Zasadniczą różnicą między polskim a białoruskim systemem edukacji jest to, że na Białorusi nie ma konkretnego podziału na szkołę podstawową, gimnazjum i liceum. Do szkoły dzieci i młodzież chodzą 12 lat. Oznacza to, że w jednej szkole znajdują się dzieci w wieku od 6 do 18 lat.

Najpierw dziecko w wieku 3 lat jest posyłane do przedszkola. Następnym etapem w kształceniu dziecka jest szkoła tzw. podstawowa, która trwa 10 lat. Po „podstawówce” naukę można kontynuować w szkołach zawodowo-technicznych, liceach profilowanych lub liceach prywatnych. Do tych ostatnich zapisuje się raczej mało młodzieży, gdyż często rodzice nie mogą pozwolić sobie na opłacanie nauki dzieciom.

Polska Stany Zjednoczone Białoruś Czas trwania roku szkolnego: 10 miesięcy9 miesięcy10 miesięcy Czas trwania lekcji:45 minut50-55 minut45 minut Czas trwania przerwy: 5-20 minut5-30 minut5-15 minut Ilość lekcji (jednego dnia): 7 lekcji8 lekcji7 lekcji Ilość lat nauki obowiązkowej: 12 lat13 lat12 lat Tydzień szkolny:5 dni Język wykładowy:polskiangielskirosyjski

SUDAN POŁUDNIOWY Sudan Południowy to najmłodsze państwo świata. Niepodległość ogłoszona została w styczniu 2011r. Kraj ten jest zarazem jednym z najbiedniejszych na świecie, a jego trudną sytuację pogarsza wojna domowa trwająca od 2013 r. Aż 70 % dzieci w wieku 6–17 lat nigdy nie przekroczyło progu sali lekcyjnej.

Dane z 2011 roku.

Poziom analfabetyzmu w Sudanie Południowym wynosi 81 % i jest najwyższy na świecie. Problem dotyka szczególnie kobiet – tylko 16% z nich potrafi pisać i czytać, a mniej niż 1% dziewczynek kończy szkołę podstawową.

System edukacji w Sudanie oparty jest w dużej mierze na pomocy organizacji humanitarnych i wolontariuszy z całego świata.

Poniższa tabela przedstawia liczbę uczniów w szkołach podstawowych i gimnazjach w Polsce w latach 2005 – 2011

Polscy uczniowie mogą pochwalić się bardzo dobrymi wynikami w nauce. Według najnowszych badań PISA (Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów) przeprowadzonych w 2012 roku, nasz kraj w poszczególnych kategoriach zajmuje następujące miejsca, na tle całego świata:  czytanie ze zrozumieniem – 10 miejsce  matematyka – 13 miejsce  nauki przyrodnicze – 9 miejsce

Nasze wyniki porównywalne są do wyników uczniów szwedzkich i francuskich, lecz są nieco gorsze od brytyjskich. Jesteśmy znacznie lepsi na przykład od Rosjan, Greków, Włochów, Hiszpanów i Portugalczyków. Zdecydowanie najgorzej wypadli uczniowie z Azerbejdżanu, Kataru i Kirgistanu. Najlepsi okazali się być: Finowie, Koreańczycy i Holendrzy.

Nie można określić, w którym z przedstawionych powyżej krajów system edukacji czy poziom nauczania jest lepszy. W każdym państwie na świecie jest on po prostu nieco inny.

System białoruski, moim zdaniem, ogranicza jednostkę, ponieważ ogranicza możliwości rozwoju intelektualnego zwykłych ludzi. Tylko nieliczni mogą wyjechać i zdobywać wiedzę w innych krajach.

Podczas gdy w Azji i Europie głównie stawia się na zapamiętywanie, o tyle w Stanach Zjednoczonych szkoły kładą nacisk przede wszystkim na kreatywność i krytyczne myślenie, czyli umiejętności, które są kluczowe, aby odnosić życiowe sukcesy.

Uczęszczanie do szkoły w Sudanie Południowym, pozostaje niestety zazwyczaj tylko marzeniem rodziców młodych ludzi. Szkół jest niewiele, a panująca tam wojna i warunki klimatyczne nie ułatwiają zdobywania wiedzy.

Zgodnie z naszym prawem, każdy człowiek, przebywający na terytorium Polski, ma prawo do nauki. Nasze szkoły oferują oprócz możliwości kształcenia, także wychowanie i opiekę.

Mam ogromną nadzieję, że mój projekt przybliżył Państwu realia szkolnictwa na świecie. Dziękuję serdecznie za uwagę! Marta Ławniczek II „g”

        Obrazy – google grafika