Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Z-ca Dyrektora Kamila Siwak
Kuratorium Oświaty w Gdańsku Tczew, 24 sierpnia 2009 roku KONFERENCJA DYREKTORÓW przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów oraz zespołów szkół, zespołów.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
1 1.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Zadanie 1 Zarządzanie projektem - wzrost wiedzy na temat EFS i projektu wśród mieszkańców powiatu lęborskiego Zadanie 2 Program formalnego potwierdzania.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Konferencja Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb regionalnego rynku pracy Gdańsk, 13 marca 2013 r.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Jaka jest struktura szkolnictwa zawodowego
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU oparta jest na 3 komplementarnych ze sobą projektach systemowych: - 2 współfinansowanych ze środków.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
w pomorskiej polityce edukacyjnej
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania form kształcenia zawodowego i ustawicznego opracowane w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. „System Inteligencji Regionalnej – kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu”

Cele projektu Diagnoza potencjału szkolnictwa zawodowego i kształcenia ustawicznego w kontekście działań związanych z dostosowaniem oferty kształcenia do potrzeb lokalnego i regionalnego rynku pracy na terenie województwa pomorskiego CEL GŁÓWNY 1 Identyfikacja potencjału pomorskich szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe oraz placówek kształcenia ustawicznego. CELE SZCZEGÓŁOWE 2 Określenie działań podejmowanych przez szkoły zawodowe i placówki kształcenia ustawicznego w związku z dostosowaniem oferty kształcenia do potrzeb lokalnego i regionalnego rynku pracy oraz kierunków rozwoju wyznaczonych w lokalnych i regionalnych dokumentach strategicznych z uwzględnieniem branż kluczowych dla rozwoju regionu.

Notka metodologiczna OKEGUS SIO Dokumenty programowe DIAGNOZA PLACÓWEK Badanie CATI Analiza desk research Przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego Dyrektorzy/ wicedyrektorzy szkół prowadzących kształcenie zawodowe Dyrektorzy/ wicedyrektorzy placówek kształcenia ustawicznego

Perspektywy rozwoju Pomorza zawody o dużym zapotrzebowaniu i dużej deficytowości pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej (opiekunowie osób starszych i opiekunowie w domu pomocy społecznej), sprzedawcy i ekspedienci, elektrycy budowlani zawody o dużym zapotrzebowaniu, ale bez trudności w zaspokojeniu deficytu pracownicy ochrony osób i mienia zawody o dużej deficytowości i umiarkowanym zapotrzebowaniu hydraulicy i monterzy instalacji sanitarnych ZAWODY DEFICYTOWE*: Podniesienie poziomu edukacji ponadgimnazjalnej, a szczególnie zawodowej i dopasowania kształcenia do potrzeb biznesu w regionie. Wspieranie aktywności zawodowej poprzez tworzenie sieci placówek oświaty, systemu kursów dopasowanych do potrzeb rynkowych oraz szerokiej oferty poradnictwa zawodowego. Wzbogacenie dotychczasowej oferty edukacyjnej dla dorosłych. Rozbudowa oferty edukacyjnej o nowe kierunki szkolnictwa zawodowego połączonej z doradztwem zawodowym. Główne cele i działania związane z edukacją – analiza dokumentów strategicznych powiatów województwa pomorskiego *źródło danych: „Pomorski barometr zawodowy” 2013 r.

Inwentaryzacja bazy szkół zawodowych Liczba placówek kształcenia zawodowego w województwie pomorskim w 2013 roku Liczba uczniów kształcących się w szkołach zawodowych w roku szkolnym 2013/2014 Podział nauczycieli wg. stopni awansu zawodowego Podział nauczycieli wg. grup wiekowych Podział nauczycieli wg. stażu pracy

Inwentaryzacja bazy placówek kształcenia ustawicznego Podział nauczycieli wg. stopni awansu zawodowego Podział nauczycieli wg. grup wiekowych Podział nauczycieli wg. stażu pracy Liczba placówek kształcenia ustawicznego w województwie pomorskim w 2013 roku

Potencjał dydaktyczny województwa pomorskiego Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Szkoły zawodowe 93% współpracuje z pracodawcami 70% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 96% współpracuje z pracodawcami 68% współpracuje ze szkołami wyższymi Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Lata Szkoły zawodowe Liczba uczestnikówZdawalność % % % % Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół)

Potencjał dydaktyczny powiatu bytowskiego Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Szkoły zawodowe 67% współpracuje z pracodawcami 67% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 25% współpracuje ze szkołami wyższymi Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,9%00,0% ,2%00,0% ,8%00,0% ,6%00,0%

Potencjał dydaktyczny powiatu chojnickiego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Szkoły zawodowe 77% współpracuje z pracodawcami 38% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 75% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,5%17815,0% ,1%17363,6% ,7%16182,0% ,8%7459,5%

Potencjał dydaktyczny powiatu człuchowskiego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Szkoły zawodowe 100% współpracuje z pracodawcami 86% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 100% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,1%5725,0% ,9%3767,6% ,5%6543,1% ,4%6261,3% Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe

Potencjał dydaktyczny powiatu gdańskiego Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Szkoły zawodowe 100% współpracuje z pracodawcami 80% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 100% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,9%00,0% ,9%00,0% ,0%00,0% ,8%00,0%

Potencjał dydaktyczny powiatu kartuskiego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Szkoły zawodowe 50% współpracuje z pracodawcami 86% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 100% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,3%2065,5% ,3%2330,4% ,3%812,5% ,4%00,0%

Potencjał dydaktyczny powiatu kościerskiego Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Szkoły zawodowe 56% współpracuje z pracodawcami 89% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 33% współpracuje z pracodawcami 100% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,8%1669,5% ,1%00,0% ,0%4459,1% ,4%2259,1%

Potencjał dydaktyczny powiatu kwidzyńskiego Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Szkoły zawodowe 92% współpracuje z pracodawcami 83% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 100% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,5%6171,9% ,4%3984,6% ,9%4985,7% ,6%6728,4%

Potencjał dydaktyczny powiatu lęborskiego Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Szkoły zawodowe 100% współpracuje z pracodawcami 88% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 50% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,1%2954,4% ,3%1154,5% ,2%00,0% ,2%00,0%

Potencjał dydaktyczny miasta Gdańsk Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Szkoły zawodowe 100% współpracuje z pracodawcami 100% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 88% współpracuje z pracodawcami 63% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,0%58363,6% ,7%65166,2% ,5%66962,0% ,7%67967,3%

Potencjał dydaktyczny miasta Gdynia Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Szkoły zawodowe 100% współpracuje z pracodawcami 90% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 100% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,3%35942,9% ,6%38672,5% ,2%39667,2% ,5%41169,3%

Potencjał dydaktyczny miasta Słupsk Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Szkoły zawodowe 100% współpracuje z pracodawcami 83% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 57% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,7%25947,5% ,6%23257,3% ,2%23956,1% ,4%22152,0%

Potencjał dydaktyczny miasta Sopot Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Szkoły zawodowe 75% współpracuje z pracodawcami 100% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 50% współpracuje z pracodawcami 0% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,9%1320,0% ,3%6553,8% ,0%7561,3% ,0%5362,3%

Potencjał dydaktyczny powiatu malborskiego Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Szkoły zawodowe 100% współpracuje z pracodawcami 80% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 100% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,0%70,0% ,5%00,0% ,0%00,0% ,0%00,0%

Potencjał dydaktyczny powiatu nowodworskiego Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Szkoły zawodowe 100% współpracuje z pracodawcami 33% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 100% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,4%00,0% ,0%00,0% ,9%00,0% ,6%00,0%

Potencjał dydaktyczny powiatu puckiego Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Szkoły zawodowe 100% współpracuje z pracodawcami 75% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 100% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,5%00,0% ,1%00,0% ,1%00,0% ,2%00,0%

Potencjał dydaktyczny powiatu słupskiego Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Szkoły zawodowe 100% współpracuje z pracodawcami 50% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 0% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,0%00,0% ,5%00,0% ,4%00,0% ,7%00,0%

Potencjał dydaktyczny powiatu starogardzkiego Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Szkoły zawodowe 100% współpracuje z pracodawcami 82% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 60% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,4%12052,8% ,9%22162,0% ,6%20964,6% ,6%18563,2%

Potencjał dydaktyczny powiatu sztumskiego Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Szkoły zawodowe 86% współpracuje z pracodawcami 43% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 100% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,7%820,0% ,2%7088,6% ,1%7588,0% ,0%7569,3%

Potencjał dydaktyczny powiatu tczewskiego Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Szkoły zawodowe 100% współpracuje z pracodawcami 0% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 80% współpracuje z pracodawcami 100% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,5%00,0% ,3%00,0% ,7%00,0% ,9%00,0%

Potencjał dydaktyczny powiatu wejherowskiego Zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Współpraca z podmiotami zewnętrznymi Szkoły zawodowe 93% współpracuje z pracodawcami 64% współpracuje ze szkołami wyższymi Placówki kształcenia ustawicznego 100% współpracuje z pracodawcami 50% współpracuje ze szkołami wyższymi Najpotrzebniejsze elementy w celu dostosowania oferty edukacyjnej do warunków i potrzeb lokalnego rynku pracy Liczba szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego Ocena bazy dydaktycznej i infrastruktury (zespoły szkół) Lata Szkoły zawodowe Placówki kształcenia ustawicznego Liczba uczestników Zdawalność Liczba uczestników Zdawalność ,8%890,0% ,3%3372,7% ,1%4858,3% ,0%4652,2%

Potencjał dydaktycznego województwa pomorskiego - wnioski Prowadzenie zajęć w oparciu o przedmiotowy program nauczania Brak oferty kształcenia ustawicznego w szkołach zawodowych Brak oferty kształcenia dla osób niepełnosprawnych Baza dydaktyczna i infrastruktura niedostosowana do potrzeb kształcenia (narzędzia i urządzenia znajdujące się w placówkach nie odpowiadają tym używanym przez przedsiębiorstwa, wiedza nauczycieli nie przekłada się na zdawalność egzaminów) Deklarowane zmiany rozwojowe nieadekwatne do potrzeb lokalnego rynku pracy Współpraca z lokalnymi przedsiębiorstwami oraz badanie losów absolwentów nie przynosi efektów w dostosowaniu oferty edukacyjnej Działalność szkół zawodowych nie uwzględnia potrzeb, oczekiwań i kierunków lokalnego rynku pracy Zmiany deklarowane przez dyrektorów/wicedyrektorów nie wpływają na zmiany w wyborze ścieżek zawodowych przez uczniów

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych sp. z o.o. - sp. k. ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 17 90–248 Łódź tel