Jakie zdarzenia wywarły na inwestorze największy wpływ przy podjęciu decyzji inwestycyjnej (w skali 1-5) Europejski Instytut Marketingu Miejsc
Powody założenia firmy Możliwość wielokrotnego wyboru, badanie Keralla Research na zlecenie „Rzetelnej Firmy”
Ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym... Art. 7. Zadania własne gminy 1. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: 1) ) promocji gminy;. 20)...
Wyróżnij się, albo zgiń! ZASADA 1 Zasoby miejsca są atrakcyjne, jeśli rynek uzna je za atrakcyjne ZASADA 2 Nie można oferować wszystkiego i to lepiej niż inni. Oferta to wybrane, specyficzne walory, a nie drugorzędne cechy i produkty ZASADA 3 Atrakcyjność miejsca jest dla inwestorów kategorią WZGLĘDNĄ – postrzeganą i ocenianą na tle innych miejsc dr Magdalena Florek, Europejski Instytut Marketingu Miejsc
Foldery promocyjne Czym w praktyce zaczynają się foldery gmin, które są uznawane za źródło pierwszej informacji? Nie do końca prawda w tekście Nadużywanie określeń np. -> Niskoemisyjna Strefa Ekonomiczna Niedopasowanie tematu przekazu do odbiorcy Oparcie się w prezentacji wyłącznie o język polski Udzielanie wsparcia ekonomicznego i organizacyjnego przedsiębiorcom bez „pokrycia”
Foldery promocyjne „Dobra lokalizacja na skrzyżowaniu dróg” A1 A4 S8 DK11 ul. Dobra ul. Miła
A może – edukacja, budowanie kultury przedsiębiorczości Menadżer – czy po drugiej stronie myśli sobie podobnie: 1. Buduję relacje międzyludzkie (szacunek, bezpieczeństwo, empatia) 2. Zrywanie kontaktów to ostateczność – nie palę mostów 3. Najpierw słucham – potem mówię 4. Dbałość o warsztat, by mogło powstać dzieło 5. Dążę do perfekcji, ale nie za wszelką cenę i pozwalam błądzić 6. Polecam myśleć irracjonalnie, ponieważ wówczas rozwiązania są racjonalne 7. Przekonuję do siebie, a więc „za mną” niż „tędy”, czyli beze mnie
Uwaga, biurokracja! wieloletnia strategia rozwoju miasta (i posiadanie pzp gminy) dostępność dobrych ośrodków edukacyjnych budujących kapitał ludzki właściwe relacje pomiędzy sektorem publicznym a prywatnym dobre przywództwo Elementy, które decydują o atrakcyjności inwestycyjnej miasta to:
Samorząd to specyficzny klient DOBRA INFRASTRUKTURA WYKWALIFIKOWANA SIŁA ROBOCZA PRZEDSIĘBIORCZY LUDZIE ULOKOWANIE GEOGRAFICZNE UDANY ROZWÓJ
Dziękuję za uwagę Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A. ul. Wojewódzka 42, Katowice tel , fax