Jak wdrożyć kompetencje i zachowania kluczowe dla realizacji celów biznesowych? Kompleksowy proces rozwojowy 4 Results dla kierowników liniowych Gilette.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Struktura HR gotowa na wyzwania przyszłości – na przykładzie transformacji pionu HR w ING Nationale–Nederlanden Polska S.A. Przemysław Stalica Dyrektor.
Coaching 2012 Jak dostosować funkcję HR do możliwych scenariuszy rozwoju coachingu w Polsce i na świecie?
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zarządzanie projektami partnerskimi
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Kształtowanie motywacji pracowników
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Wdrażanie Systemu Obsługi Klientów
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Lider- Przywódca.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.
Sposoby wzmacniania rezultatów po szkoleniach Moderator: Grzegorz Maszkowski
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
Szkolenia, Coaching, PR.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Kluczowe czynniki sukcesu
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Proces pracy z kadrą w ZHP – nasze mocne i słabe strony
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Organizacja szkoleń dla pracowników socjalnych i innych pracowników instytucji pomocy społecznej na podstawie innowacyjnej metody szkoleniowej opracowanej.
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Ministerstwo Finansów
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
8 zasad postępowania lidera
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Proces przewodzenia i kontrolowania
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Raport po ocenie 360° - fragment
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Jak wdrożyć kompetencje i zachowania kluczowe dla realizacji celów biznesowych? Kompleksowy proces rozwojowy 4 Results dla kierowników liniowych Gilette Poland

Agnieszka Ozdobińska Sławomir Błaszczak

Fabryka Gillette Poland International Organizacja typu Lean, zorientowana na dodawanie wartości. Niewielkie rozwarstwienie organizacji prowadzi do delegowania w dół obowiązków i związanej z nimi odpowiedzialności. Współpracujące środowisko z organizacją zbudowaną wokół procesów a nie funkcji. Organizacja ceniąca indywidualną i grupową elastyczność. Organizacja respektująca klientów wewnętrznych i zewnętrznych, rozumiejąca ich potrzeby i aktywnie dążąca do ich spełnienia. Środowisko wspierające aktywność, w którym ludzie minimalizują liczbę błędów (w produkcie, sprzęcie, wypadkowości, jakości itp.) dzięki zrozumieniu i samodzielnym zarządzaniu ryzykiem. Kultura zorientowana na poziom „najlepszy w swojej klasie" w ramach systemów, procesów i metod. Organizacja, w której ludzie postrzegają swoją główną rolę jako rolę trenerów, pomagając rozwijać się innym przez wspieranie, ocenę i szkolenie. Proste, dobrze zrozumiane i przestrzegane procesy. Przekazywanie odpowiednich informacji odpowiednim ludziom, we właściwym czasie. LMC jako firma stanowiąca wzorzec dla Gillette.

4 Results Sp. z o.o. to firma, której celem jest wspieranie klientów w znalezieniu trwałych rozwiązań dla ich problemów z zakresu zarządzania operacyjnego i wdrażania zmian. Naszą kluczową kompetencją jest wdrażanie zmian. Nasi klienci to firmy, które: Stoją przed szansą szybkiego wzrostu uzależnionego od efektywności operacyjnej Potrzebują zwiększenia zaangażowania i motywacji pracowników Przechodzą intensywne procesy zmian Tracą pozycję konkurencyjną na rynku i wymagają wdrożenia planu naprawczego Nasze rozwiązania dostosowujemy do sytuacji i potrzeb klienta. To co nas wyróżnia, to: Łączenie twardych i miękkich czynników w procesie wdrażania zmian (Ludzie, Procesy, Systemy, Kultura) Doświadczenie w różnych branżach Dostosowywanie rozwiązań do potrzeb konkretnego klienta, stosowanie różnych narzędzi i metod pracy co umożliwia osiągnięcie przez klienta oczekiwanych rezultatów.

Myślisz o miękkiej zmianie? „Chcemy poprawić komunikację miedzy menedżerami, wewnątrz zespołu!” „Chcemy podnieść poziom satysfakcji naszych klientów!” „Chcemy, żeby ludzie lepiej współpracowali ze sobą!” „Nasz średni szczebel zarządzania musi mieć więcej inicjatywy!” „Jeśli to nie pomoże, to albo oni są beznadziejni albo to szkolenie jest do niczego!” „Zróbmy im szkolenie!”

Strategia Zysk Efektywność Optymalizacja Zmiana Zachowania Postawy Chcesz twardej zmiany? Strategia Zysk Efektywność Optymalizacja Zmiana Zachowania Postawy Wartości

Czego potrzebują pracownicy W praktyce oznacza to wiele różnych działań w ramach każdego z 3 czynników LUDZIE KULTURA Modelowanie Ugruntowanie rozumienia zmian „ … Zobaczę zmianę w zachowaniu swoich przełożonych i kolegów w pracy” „ … Wiem czego się ode mnie oczekuje, rozumiem dlaczego to jest ważne …” „Zmienię się jeśli … ” LUDZIE PROCESY „ … Posiadam umiejętności, okazje i możliwości by zachowywać się w nowy sposób” „ … Zarówno struktura, procesy biznesowe jak i systemy w firmie wzmacniają moją zmianę” Rozwój umiejętności Wsparcie systemowe

Powody biznesowe Projektu Potrzeby biznesowe: Cele projektu: Jak najszybsze uruchomienie linii produkcyjnych i rozpoczęcie efektywnej produkcji przez zespoły. Przygotowanie liderów, którzy mają różne doświadczenia i umiejętności z zakresu zarządzania, do efektywnego wejścia w pełnienie roli lidera zespołu, z uwzględnieniem specyfiki faz tworzenia nowych zespołów. Efektywne zarządzanie pracownikami o różnych doświadczeniach w kontekście systemu produkcyjnego typu lean. Wprowadzenie systemu rozwoju kadry kierowniczej. Doprowadzenie do tego, że nowe grupy w przeciągu 60 dni będą pracować jako zespół. Wprowadzenie prostych narzędzi i umiejętności zdecydowanie zwiększających efektywność zarządzania przez liderów zespołów. Wsparcie liderów w procesie budowania zespołu. Doprowadzenie do tego, że liderzy pełnią swoją rolę. Udzielenie liderom wsparcia w indywidualnym podejściu do członków zespołu. Wprowadzenie spójnego języka i standardu zarządzania w zespołach produkcyjnych Diagnoza potrzeb rozwojowych liderów.

Pożądane przekonania i postawy Lider w systemie Lean „Teraz mogę podejść do innego lidera, nawet z innej części organizacji i porozmawiać z nim bo poznaliśmy się lepiej w projekcie" „Coraz lepiej rozumiem swoją role lidera w systemie Lean" Empowerment Wsparcie „Jestem bardziej pewny siebie w pracy" „Jestem bardziej aktywny i mam większe poczucie wpływu" „Wiem dokąd zmierzam" „Wiem jak efektywniej komunikować się z podwładnymi" „Czuję się bardziej zaangażowany" „Zaczynam traktować podwładnych bardziej indywidualnie" Inicjatywa Odpowiedzialność Współpraca

Proces rozwoju liderów Gillette Proces rozwoju wymaga poznania i rozwinięcia umiejętności oraz ich wdrożenia poprzez coaching (metodologia ICC) Zindywidualizowane podejście podnosi efektywność procesu wdrożenia Kick-off zespołu Podstawy zarządzania zespołem Wdrożenie umiejętności Doskonalenie umiejętności Zadania wdrożeniowe Najczęstsze wyzwania Cele rozwojowe Szkolenie Coaching indywidualny dla liderów Szkolenie follow-up 2 dni 4-6 sesji 1 dzień

Podstawy zarządzania zespołem – zawartość warsztatu Team leader w Systemie Lean Management – pożądane postawy Inicjatywa Odpowiedzialność Współpraca Modelowanie pożądanych postaw Indywidualne podejście w zarządzaniu Cele w zarządzaniu Delegowanie Monitorowanie i Motywowanie Fazy rozwoju Zespołu Forming Storming Norming Performing Indywidualne cele wdrażane w procesie coachingu

Coaching indywidualny – wdrażanie umiejętności Rezultaty: Wdrożenie wiedzy nabytej podczas szkolenia w codzienną pracę liderów Wypracowanie nawyków w pracy liderów związanych z rozwijaniem zespołu i jednostki Zaangażowanie liderów w samo rozwój Zawartość: Realizacja indywidualnych celów wynikających ze szkolenia w indywidualnej pracy z coachem Ukierunkowanie działań liderów w długiej perspektywie Praca nad nowymi nawykami poprzez pokonywanie barier wewnętrznych Budowanie zaangażowania do indywidualnych zmian (ciągły rozwój własny i zespołu) Metoda pracy: Cykl od 4 do 6 indywidualnych spotkań Czas trwania spotkania ok. 1 godziny co dwa tygodnie Metodologia International Coaching Community* - certyfikowani coachowie

Warsztat folollow up Najczęstsze trudne sytuacje – wyzwania w trakcie procesu Wymiana doświadczeń Wymiana dobrych praktyk Komunikowanie celów Metody angażowania pracowników w zmiany Indywidualne cele wdrażane po projekcie

Czynniki wpływające na rezultaty procesu rozwojowego Efektywność liderów Chcemy aby efekty rosły właśnie tak Gdyby zabrakło wsparcia LM A B C Czas Training Follow-up Refresher Coaching Wsparcie LM Aby efekty zostały osiągnięte konieczne jest mocne zaangażowanie i wsparcie ze strony bezpośrednich przełożonych liderów Miarą efektywności może być dokonanie pomiaru w kluczowych momentach procesu i na ich podstawie podejmowane dalsze decyzje odnośnie kształtowania pożądanych kompetencji liderów

„Opóźnienie w systemie” Perspective of: Efektywność liderów Team Leaders Team members Lean Managers A B C Time Training Follow-up Refresher Coaching Proces rozwoju zaczyna się od szkolenia, natomiast efekty widoczne są w dłuższej perspektywie Efekty procesu rozwoju widoczne są z 3 perspektyw: W pierwszej kolejności efekty odczuli liderzy Po pewnym czasie efekty zobaczyli pracownicy W najdłuższej perspektywie efekty zauważyli przełożeni Liderów

Ocena procesu rozwojowego – 3 perspektywy Wsparcie „Czy mój przełożony i organizacja dają mi wsparcie we wdrożeniu kompetencji?" Odgórnie „Jak oceniam efektywność zarządzania moich podwładnych Team Liderów LM TL TL TL Samoocena „Na ile proces rozwoju pomógł nam osiągnąć lepsze efekty?" Oddolnie „Jak postrzegamy efektywność naszych liderów w zarządzaniu"

2 podejścia podczas mierzenia efektywności Porównawcza efektywność czas A B ΔAB Retrospektywna efektywność czas A B

Cele badania Ocena procesu rozwojowego Na ile proces rozwojowy wpłynął na efektywność pracy, rozwój kluczowych umiejętności ważnych z punktu widzenia etapu tworzenia fabryki, systemu produkcyjnego, potrzeb zespołów zarządzanych przez TL Diagnoza barier rozwojowych Powody uniemożliwiające lub ograniczające proces rozwoju Określenie obszarów do dalszego rozwoju Priorytety rozwojowe Wsparcie jakiego potrzebują TL by efektywniej pełnić swoją rolę

Ogólna ocena wpływu procesu rozwojowego na Team Leadera Jak ogólnie oceniasz wpływ procesu rozwojowego na efektywność Twojej pracy? Ponad 94% Team Leaderów uznało, że proces rozwojowy pomógł im poprawić umiejętności, z tego aż 43% oceniło, iż proces zdecydowanie im pomógł.

Przykłady wniosków procesu rozwojowego Proces rozwojowy najsilniej wpływa na rozwój takich umiejętności jak: komunikacja, budowanie zespołu, zarządzanie. Ponieważ opierał się również na elementach twardych (miernik OEE, realizacja planu Kanban, Kontrola jakości), również w tych obszarach wyniki pokazują znaczący wpływ procesu na rozwój umiejętności TL. Zmierzenie procesu pozwoliło określić stopień realizacji pożądanych postaw i określić dalsze działania niezbędne do kształtowania kultury organizacji (poziom współpracy, inicjatywy, zarządzania rozwojem podwładnych itp.). Proces rozwojowy pomógł dookreślić rolę Team Liderów w 3 obszarach: Lean Management, zarządzania zespołem i jednostką, umiejętności technicznych. Proces mierzenia efektywności pozwolił również na określenie działań rozwojowych koniecznych dla efektywnego wsparcia liderów ze strony ich przełożonych.

Proces rozwoju liderów Gillette Proces rozwoju wymaga poznania i rozwinięcia umiejętności oraz ich wdrożenia poprzez coaching (metodologia ICC) Zindywidualizowane podejście podnosi efektywność procesu wdrożenia Kick-off zespołu Podstawy zarządzania zespołem Wdrożenie umiejętności Doskonalenie umiejętności Zadania wdrożeniowe Najczęstsze wyzwania Cele rozwojowe Szkolenie Coaching indywidualny dla liderów Szkolenie follow-up 2 dni 4-6 sesji 1 dzień

Dziękujemy!