Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Advertisements

"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Dobre praktyki: Spółdzielnia Socjalna KREATYWNI Toruń, 27/09/2013 Organizator.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Ocenianie. Zmiany w przepisach prawa. Drogowskazy poszkoleniowe. 22 października 2010r.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
ZESPÓŁ SZKÓŁ w GDOWIE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie Łódź,
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
Oferta Regionalnych Ośrodków EFS w Toruniu i Bydgoszczy w zakresie wsparcia dla projektodawców konkursów POKL Toruń, r. Projekt współfinansowany.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Bohdan Rożnowski Konrad Konefał
Postawy pracowników i pracodawców wobec rynku pracy Prezentacja wyników badań ankietowych Bohdan Rożnowski Konrad Konefał Projekt realizowany w ramach.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Bohdan Rożnowski Konrad Konefał
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Podsumowanie wdrożonych środków finansowych w ramach 4 osi priorytetowej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Europejski Fundusz Rolny.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
SKUTECZNE SŁUŻBY NA EURO Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskie w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Wizyta robocza w Berlinie – SZKOŁY PARTNERSKIE ENSEMBLE SCOLAIRE IMMACULEE Pau, Francja TÜDESB PRIVAT GYMNASIUM Berlin, Niemcy GIMNAZIYA.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY. PODSTAWA PRAWNA zUSTAWA Z DNIA 7 WRZEŚNIA 1991 R y O systemie oświaty zROZPORZĄDZENIE MENiS Z DNIA 7 STYCZNIA 2003 R yw sprawie.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
I Gminne Forum Oświatowe Olecko Edukacja podstawą rozwoju lokalnego Program pilotażowy Dobrze uczyć i oceniać w szkole samorządowej.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
System informacji turystycznej Projekt Konferencja, Ostrava, Zarys działań projektowych i przedsięwzięć synergicznych.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1

projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (działanie 3.5 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki), dofinansowanie ze środków UE: 100% łączna wartość projektu: ,00 zł Główny cel projektu: poprawa funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie gnieźnieńskim. 2 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o projekcie

56 szkół i 8 przedszkoli z terenu powiatu gnieźnieńskiego; 48 dyrektorek i dyrektorów szkół i przedszkoli; 592 nauczycielek i nauczycieli. Udział w projekcie musi wziąć co najmniej 10% szkół (podstawowych i gimnazjów) z terenu powiatu, znajdujących się poniżej średniej powiatowej uzyskanej ze sprawdzianu lub egzaminu kończącego dany etap edukacyjny, a także co najmniej 10% szkół z terenu powiatu, znajdujących się powyżej średniej. 3 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Grupa docelowa

Okres realizacji projektu: – Etap I: rok szkolny 2013/2014 Etap II: rok szkolny 2014/2015 (do 30.06) 4 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o projekcie

Założenia projektu: działalność Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE); realizacja w 56 szkołach i 8 przedszkolach tzw. Rocznych Planów Wspomagania (RPW); uruchomienie w powiecie gnieźnieńskim 4 sieci współpracy i samokształcenia. 5 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o projekcie

Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE): specjalista zewnętrzny (spoza szkoły/przedszkola) bezpośrednio współpracujący z placówką w realizacji Rocznego Planu Wspomagania. Zadania SORE: pomoc w diagnozie potrzeb szkoły/przedszkola oraz dostosowaniu oferty doskonalenia do zdiagnozowanych potrzeb; pomoc w zbudowaniu RPW; w ramach RPW: organizacja szkoleń (warsztatów, konsultacji, wykładów), pomoc nauczycielom we wdrożeniu nowych umiejętności do praktyki szkolnej, przygotowanie sprawozdania z realizacji działań. SORE ma pod opieką kilkanaście szkół/przedszkoli, z którymi utrzymuje ścisły kontakt podczas realizacji Rocznego Planu Wspomagania (rok szkolny). W powiecie gnieźnieńskim zatrudnionych zostanie 6 SORE. 6 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wsparcie dla szkół

Roczny Plan Wspomagania (RPW): plan zbudowany na bazie jednej z ofert doskonalenia, realizowany w szkole lub przedszkolu. RPW obejmuje cały proces: -diagnozę potrzeb, -planowanie i realizację konkretnych działań (np. warsztaty, szkolenia, konsultacje), -pomoc nauczycielom we wprowadzaniu zmiany, -ewaluację podjętych działań. 7 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wsparcie dla szkół

Roczny Plan Wspomagania (RPW) Rodzaje ofert – propozycje tematów (24): 1. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? 2. Ocenianie kształtujące. 3. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. 4. Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się. 5. Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły. 6. Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej. 7. Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła. 8. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? 9. Budowa koncepcji pracy szkoły. 10. Praca z uczniem młodszym. 11. Praca z uczniem zdolnym. 12. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 8 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wsparcie dla szkół

Roczny Plan Wspomagania (RPW) Rodzaje ofert (cd): 13. Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet. 14. Projekt edukacyjny w szkole. 15. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym. 16. Rodzice są partnerami szkoły. 17. Nauczyciel Szkoła promuje wartość edukacji. 19. Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole. 20. Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich. 21. Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych. 22. Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły? 23. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? 24. Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły. 9 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wsparcie dla szkół

Roczny Plan Wspomagania (RPW) Tematy ofert wybieramy po przeprowadzeniu przez SORE diagnozy w szkołach/przedszkolach. 10 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wsparcie dla szkół

Sieci współpracy i samokształcenia: zespół ok. 20–25 nauczycieli z różnych szkół/przedszkoli, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą, szczególnie w zakresie rozwiązywania problemów i dzielenia się doświadczeniem. Spotkania członków sieci: 3–5 razy w roku szkolnym (w odstępach około 2 miesięcy). Między spotkaniami: praca na platformie internetowej. Pracami sieci kieruje koordynator sieci. 11 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wsparcie dla szkół

12 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wsparcie dla szkół Sieci współpracy i samokształcenia - tematyka: 1. Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły. 2. Budowa spójności edukacyjnej (na poziomie powiatu). 3. Zadania dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. 4. Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły. 5. Edukacja filmowa na lekcjach języka polskiego. 6. Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania. 7. Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych. 8. Wycieczka jako forma organizacyjna nauczania przedmiotów przyrodniczych. 9. Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej. 10. Jak wspierać dziecko w uczeniu się matematyki? 11. Praca ze źródłem historycznym. 12. Praca z uczniem młodszym – jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków. 13. Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów? 14. Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego. 15. Jak budować własny program nauczania? 16. Promocja i budowanie wizerunku placówki. 17. Nauczyciele pracują zespołowo. 18. Jak radzić sobie ze szkolną absencją – bezpieczeństwo w szkole. 19. Praca z nowoczesnymi technologiami TiK (rok I) – bezpieczny Internet. 20. Praca z nowoczesnymi technologiami TiK (rok II) – bezpieczny Internet.

13 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wsparcie dla szkół UWAGA: w pracy 1 sieci udział weźmie ok nauczycieli / nauczycielek z różnych szkół i przedszkoli; każdy nauczyciel / nauczycielka może wziąć udział zarówno w realizacji RPW, jak i pracy sieci (w jednym lub dwóch latach realizacji projektu).

14 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Uczestnicy Grupa priorytetowa: nauczycielki / nauczyciele z krótkim stażem pracy (poniżej 5 lat); nauczycielki / nauczyciele w których pracy w ciągu ostatnich 3 lat wystąpił problem będący przedmiotem pracy w ramach RPW lub sieci; nauczycielki / nauczyciele mający trudności w dostępie do doskonalenia (np. niepełnosprawni, opiekujący się dzieckiem lub osobą zależną).

15 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego HARMONOGRAM HARMONOGRAM PRACY w ramach RPW Rekrutacja szkół: wrzesień 2013 r. Przydział SORE do szkół: wrzesień 2013 r. Diagnoza potrzeb szkoły / przedszkola: październik - listopad 2013 r. (wrzesień 2014 r.) Nabór nauczycieli / nauczycielek: listopad 2013 r. (październik 2014 r.) Warsztaty / szkolenia / konsultacje: styczeń – maj 2014 r. (listopad 2014 r. – kwiecień 2015 r.) Przełożenie nowych umiejętności na szkolną praktykę: kwiecień – czerwiec 2013 r. Przedstawienie wniosków / rekomendacji przez SORE: czerwiec – lipiec 2013 r. Dodatkowych informacji udziela: Aleksandra Kuźniak, koordynator projektu ( )

16 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego HARMONOGRAM HARMONOGRAM PRACY w ramach sieci Rekrutacja szkół: sierpień / wrzesień 2013 r. Przydział SORE do szkół: wrzesień 2013 r. Diagnoza potrzeb szkoły / przedszkola: październik - listopad 2013 r. (wrzesień 2014 r.) Wybór tematyki sieci: listopad 2013 r. Nabór nauczycieli / nauczycielek: listopad 2013 r. (październik 2014 r.) Spotkania w ramach sieci: styczeń – maj 2014 r. (styczeń – maj 2015 r.) Praca na platformie internetowej: styczeń – maj 2014 r. (styczeń – maj 2015 r.) Dodatkowych informacji udziela: Aleksandra Kuźniak, koordynator projektu ( )

17 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego DOKUMENTACJA deklaracja uczestnictwa i zgoda na przetwarzanie danych osobowych; obowiązek udziału w zajęciach (usprawiedliwianie nieobecności); udział w badaniach ewaluacyjnych.

Dziękuję za uwagę 18 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego