Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach ul. Siedlecka 6 72-10 Police tel. (0-91) 424 13 06 www.zspolice.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach ul
Advertisements

Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
KAMPANIA DRUGIE ŻYCIE w XIV LO w Krakowie. Harmonogram akcji: 1)Zajęcia warsztatowe dla uczniów (wykład nauczyciela biologii, praca uczniów w grupach.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Szkoła marzeń.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
Szkoła w chmurze.
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
Zapraszamy na prezentację !!! Szkoła Podstawowa nr 3 im. Wojska Polskiego w Mielcu.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
Projekt "Europejskie perspektywy" - Działanie 1.3 SPO RZL 1 Projekt : "Europejskie perspektywy" Realizator: POWIATOWY URZĄD PRACY W OPOLU LUBELSKIM Okres.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Zapraszamy do Powiatowego Zespołu Szkół w Chojnowie
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
1 UROCZYSTOŚĆ WRĘCZENIA CERTYFIKATÓW ORAZ SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE REALIZACJĘ PROJEKTU Lekarz, pielęgniarka - nowoczesny pracownik służby zdrowia Zagłębia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Konferencja DOBRE PRAKTYKI I METODY SKUTECZNEJ AKTYWIZACJI OSÓB DOJRZAŁYCH W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM Gdynia, dnia 5 listopada 2013 r.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach ul. Siedlecka Police tel. (0-91)

Razem w Europie" to projekt promujący zasady i idee wolontariatu wśród młodzieży, jednocześnie umożliwiający osobom bezrobotnym nabycie nowych umiejętności, zwiększając ich konkurencyjność na rynku pracy. W ramach projektu młodzi wolontariusze – uczniowie Zespołu Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach pomagają osobom bezrobotnym, ucząc ich języków obcych i obsługi komputera.

Cele projektu: wsparcie osób bezrobotnych w ich powrocie na rynek pracy,wsparcie osób bezrobotnych w ich powrocie na rynek pracy, rozwijanie znajomości języków obcych i obsługi komputera przez uczniów Zespołu Szkół poprzez nauczanie osób dorosłych,rozwijanie znajomości języków obcych i obsługi komputera przez uczniów Zespołu Szkół poprzez nauczanie osób dorosłych, poznanie przez młodych ludzi specyfiki pracy nauczyciela,poznanie przez młodych ludzi specyfiki pracy nauczyciela, kształtowanie w młodych ludziach postaw przedsiębiorczości, odpowiedzialności i empatii,kształtowanie w młodych ludziach postaw przedsiębiorczości, odpowiedzialności i empatii, wsparcie uczniów w ich diagnozowaniu własnych uzdolnień, zainteresowań i predyspozycji zawodowych,wsparcie uczniów w ich diagnozowaniu własnych uzdolnień, zainteresowań i predyspozycji zawodowych, przygotowanie młodych ludzi do wejścia na rynek pracy poprzez zdobycie pierwszych doświadczeń zawodowych,przygotowanie młodych ludzi do wejścia na rynek pracy poprzez zdobycie pierwszych doświadczeń zawodowych, przełamywanie stereotypów i uprzedzeń w kontaktach dwóch pokoleń (tj. nastolatków i dorosłych bezrobotnych),przełamywanie stereotypów i uprzedzeń w kontaktach dwóch pokoleń (tj. nastolatków i dorosłych bezrobotnych), budowanie w młodych ludziach poczucia własnej wartości, wiary we własne siły,budowanie w młodych ludziach poczucia własnej wartości, wiary we własne siły, budowanie szerokiej współpracy instytucji i stowarzyszeń Powiatu Polickiego na rzecz społeczności lokalnej,budowanie szerokiej współpracy instytucji i stowarzyszeń Powiatu Polickiego na rzecz społeczności lokalnej, budowanie partnerstwa lokalnego na rzecz rozwoju społeczności lokalnej.budowanie partnerstwa lokalnego na rzecz rozwoju społeczności lokalnej.

Uczniowie na zajęciach prowadzą dzienniki lekcyjne, w których zapisują tematy zajęć oraz odnotowują postępy swoich kursantów. Nauczyciele wspierają uczniów merytorycznie, dostarczając im materiały dydaktyczne, wskazówki, zawsze służąc radą i pomocą. Nauczyciele ci stworzyli również dla projektu programy kursów oraz skrypty, z których uczniowie mogą korzystać w toku prowadzonych zajęć. Zajęcia odbywały się w Zespole Szkół, w salach lekcyjnych oraz w pracowni komputerowej. Powiatowy Urząd Pracy dokonuje rekrutacji osób bezrobotnych, zainteresowanych podjęciem nauki w celu poszerzenia własnej wiedzy i zwiększenia szans na podjęcie zatrudnienia. Są to osoby w wieku od 18 do 55 lat, zarejestrowane w Urzędzie Pracy, głównie kobiety z Powiatu Polickiego, z podstawowym i średnim wykształceniem. Koordynatorzy z każdej z instytucji na bieżąco monitorują przebieg projektu, m.in. sprawdzają regularność i jakość odbywających się zajęć oraz frekwencję na zajęciach. Realizację projektu rozpoczyna się corocznie (od 2005 roku) na oficjalnym spotkaniu wszystkich uczestników, w trakcie którego bezrobotni są poinformowani o założeniach, zasadach i harmonogramie projektu oraz otrzymują materiały edukacyjne. Projekt ma również swoje oficjalne zakończenie, w trakcie którego osoby bezrobotne otrzymują certyfikaty uczestnictwa w kursach w ramach projektu, uczniowie - wolontariusze otrzymują certyfikaty potwierdzające ich pracę w projekcie, a inne zaangażowane osoby, m. in. nauczyciele i koordynatorzy - podziękowania.

Np. w roku szkolnym 2010/2011: 19 uczniów przeprowadziło 50 godzin zajęć lekcyjnych z bezrobotnymi i słuchaczami Uniwersytetu Trzeciego Wieku i otrzymało certyfikaty potwierdzające ich działania w ramach wolontariatu,19 uczniów przeprowadziło 50 godzin zajęć lekcyjnych z bezrobotnymi i słuchaczami Uniwersytetu Trzeciego Wieku i otrzymało certyfikaty potwierdzające ich działania w ramach wolontariatu, 3 nauczycieli wspierało merytorycznie wolontariuszy w prowadzeniu kursów,3 nauczycieli wspierało merytorycznie wolontariuszy w prowadzeniu kursów, 85 osób ukończyło jeden z kursów w ramach projektu i otrzymało stosowny certyfikat,85 osób ukończyło jeden z kursów w ramach projektu i otrzymało stosowny certyfikat, w ramach każdego z 7 kursów (2 grupy z języka angielskiego, 2 grupy z języka niemieckiego i 3 grupy z obsługi komputera) przeprowadzono 50 godzin lekcyjnych zajęć,w ramach każdego z 7 kursów (2 grupy z języka angielskiego, 2 grupy z języka niemieckiego i 3 grupy z obsługi komputera) przeprowadzono 50 godzin lekcyjnych zajęć, Po raz pierwszy powstały grupy zaawansowane,Po raz pierwszy powstały grupy zaawansowane, 100% ankietowanych bezrobotnych pozytywnie oceniło swój udział w projekcie,100% ankietowanych bezrobotnych pozytywnie oceniło swój udział w projekcie, 6 bezrobotnych, dzięki zdobyciu podstawowej znajomości języka obcego, podjęło pracę zarobkową za granicą,6 bezrobotnych, dzięki zdobyciu podstawowej znajomości języka obcego, podjęło pracę zarobkową za granicą, 40 bezrobotnych zadeklarowało chęć udziału w kolejnych kursach językowych.40 bezrobotnych zadeklarowało chęć udziału w kolejnych kursach językowych.

Wielkim sukcesem projektu jest fakt, że pomimo różnych trudności w realizacji inicjatywy, również związanych z jej finansowaniem, istnieje stałe zainteresowanie udziałem w projekcie okazywane zarówno przez osoby bezrobotne, jak i przez uczniów Zespołu Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach. Bezrobotni uczestniczący w projekcie nie otrzymują żadnych dodatków szkoleniowych, tak jak to się dzieje w przypadku podejmowania przez nich innych szkoleń, organizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy, a jednak każdego roku są zainteresowani nauką języków i obsługi komputera. Niezwykle miłym zaskoczeniem był fakt, iż grupa seniorów tworzących lokalne Koło Rencistów i Emerytów wystąpiła z prośbą o zorganizowanie także dla nich takiego projektu w zakresie obsługi komputera. W rezultacie jedną z trzech grup kursowych uczących się podstawowej obsługi komputera byli seniorzy. Uczniowie podkreślają niezwykłą wartość doświadczeń, jakie zdobywają w trakcie prowadzenia kursów i doceniają pracę wolontariusza i nauczyciela.. Uczniowie podkreślają niezwykłą wartość doświadczeń, jakie zdobywają w trakcie prowadzenia kursów i doceniają pracę wolontariusza i nauczyciela..

Edycjarok szkolnywolontariuszyszkolonychopiekunowieprzedmioty I2005/ Karolina Bańka-Pociecha, - Grażyna Niegrebecka - język angielski, - język niemiecki II2006/ Karolina Bańka-Pociecha, - Grażyna Niegrebecka - język angielski, - język niemiecki III2007/ Karolina Bańka-Pociecha, - Grażyna Niegrebecka, - Rafał Głuszyk - język angielski, - język niemiecki, - technologia informacyjna IV2008/ Karolina Bańka-Pociecha, - Grażyna Niegrebecka, - Rafał Głuszyk - język angielski, - język niemiecki, - technologia informacyjna V2009/ bezrobotni i UTW - Karolina Bańka-Pociecha, - Grażyna Niegrebecka, - Rafał Głuszyk - język angielski, - język niemiecki, - technologia informacyjna VI2010/ bezrobotni i UTW - Karolina Bańka-Pociecha, - Grażyna Niegrebecka, - Rafał Głuszyk - język angielski (I i II poziom), - język niemiecki, - technologia informacyjna

Szkoła otrzymała wyróżnienia za realizację projektu Razem w Europie - tytuł Otwarta Szkoła – nagroda MEN - Europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych - FRSE - wyróżnienie w konkursie Pomaganie wzmacnia w kategorii Wydarzenie Roku – nagroda Stowarzyszenia Impuls, Gminy Police i Powiatu Policki Stowarzyszenia Impuls, Gminy Police i Powiatu Policki

Dziękuję za uwagę Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach ul. Siedlecka Police