KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWE JAKO FORMA POSZUKIWANIA SKUTECZNYCH ROZWIĄZAŃ W PROCESIE UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Pszczela Wola 8-9 listopada 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji
Advertisements

System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Jacek Posłuszny Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie Możliwości finansowania projektów oświatowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Stan wdrażania Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata w województwie podkarpackim.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Dobre praktyki: Spółdzielnia Socjalna KREATYWNI Toruń, 27/09/2013 Organizator.
1 COMPANY PRIVATE 1 EDUKACJA DLA PRZEMYSŁU PRZEMYSŁ DLA EDUKACJI Janusz Zakręcki Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Mielec, 7 grudnia 2009r.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Zajęcia fakultatywne Wydział Lekarski Rok IV. Warunki konkursu Przedmiotem konkursu jest organizacja zajęć fakultatywnych Jednostka ubiegająca się o ich.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa,
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
System gospodarki rynkowej
Fundusze dla edukacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata Białystok, 20 listopada 2008 r. URZĄD MARSZAŁKOWSKI.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DARCZYŃCY GMINA BOREK WLKPGMINA GOSTYŃGMINA KROBIA GMINA PIASKI GMINA POGORZELA GMINA PONIEC POWIAT GOSTYŃSKI GMINA PĘPOWO.
RADOSNA SZKOŁA (I edycja – 2009 r.). złożone wnioski miejsca zabaw place zabaw JST 144 stowarzyszenia i osoby fizyczne 15 wnioski szkół zakup 1.
1 Charakterystyka Województwa Wrocław wg stanu na dzień 31 października 2006 roku RAPORT O WYNIKACH RESTRUKTURYZACJI PROWADZONEJ W OPARCIU O USTAWE.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Regulamin.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kryteria wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Podsumowanie wdrożonych środków finansowych w ramach 4 osi priorytetowej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Europejski Fundusz Rolny.
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
Prezentacja założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście ogłaszanych przez WUP konkursów Kazimierz Tęczar Kazimierz Tęczar Wicedyrektor Wojewódzkiego.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Centrum Rozwoju Regionalnego Republiki Czeskiej Konferencja Podsumowująca Interreg IIIA Czechy - Polska 16 lutego 2007, Ołomuniec RNDr. Ivo Ryšlavý Vinohradská
Seminarium końcowe INTERREG IIIA Czechy – Polska , Ołomuniec, Hotel Flóra Fundusz Mikroprojektów w Euroregionie Glacensis Euroregion.
Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ 17 grudnia 2012.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (PROW )
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemia Pszczyńska Szkolenie pt.: Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw – przygotowywanie dokumentacji aplikacyjnej.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Organizacja administracji d/s środowiska w Polsce kompetencje odnośnie ooś- właściwości i prowadzenie postępowań/ postępowania zezwoleniowego Marta Łakis.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Wieprz, r. ZAGADNIENIA TWORZENIA LGD W ŚWIETLE.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Działanie 6.2 Rozwój kultury i zachowanie dziedzictwa kulturowego.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
USPOŁECZNIENIE PROCESU PLANOWANIA STRATEGICZNEGO W WOJEWÓDZTWIE WARMIŃSKO-MAZURSKIM OLSZTYN, 16 LUTY 2012.
Oś 4 - LEADER. Legislacja Unii Europejskiej art rozporządzenia Rady (WE) Nr 1698/2005 z dnia 20 września 2005 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
Nowe umiejętności zawodowe - szansą na lepszą przyszłość Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWE JAKO FORMA POSZUKIWANIA SKUTECZNYCH ROZWIĄZAŃ W PROCESIE UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Pszczela Wola 8-9 listopada 2010

KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWE JAKO FORMA POSZUKIWANIA SKUTECZNYCH ROZWIĄZAŃ W PROCESIE UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie Oś 1 Poprawa konkurencyjności sektora rolnego i leśnego w ramach PROW na lata

Wdrażanie działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie Cezary Kuśmirek Zastępca dyrektora Fundacji Programów Pomocy dla Rolnictwa

Podstawy prawne PROW (Program Rozwoju Obszarów Wiejskich) na lata stanowiący załącznik do obwieszczenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 października 2007 r. w sprawie Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (M.P. Nr 94, poz. 1035, z 2009 r. Nr 72, poz. 913 oraz z 2010 r. Nr 19, poz. 193), ustawa z dnia 7 marca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (Dz. U. Nr 64, poz. 427, z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (Dz. U. Nr 113, poz. 944, z późn. zm.).

Ramy instytucjonalne instytucja zarządzająca: Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, podmiot wdrażający: Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA, agencja płatnicza: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Ramy instytucjonalne instytucja zarządzająca: Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, podmiot wdrażający: Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA, agencja płatnicza: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Cel działania Działanie ma na celu doskonalenie zawodowe rolników i posiadaczy lasów, prowadzące do restrukturyzacji i modernizacji rolnictwa, zwiększenia konkurencyjności i dochodowości działalności rolniczej lub leśnej oraz do spełnienia odpowiednich norm krajowych i UE.

Warunek Szkolenia nie mogą zastępować zajęć edukacyjnych przewidzianych programem nauczania obowiązującym w szkołach ponadgimnazjalnych lub programem kształcenia na uczelniach.

Beneficjenci działania Beneficjentami są instytucje i prywatne lub publiczne podmioty (oraz konsorcja przez nie tworzone) prowadzące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność szkoleniową, posiadające doświadczenie w organizacji szkoleń dla rolników lub posiadaczy lasów oraz odpowiednią kadrę dydaktyczną i bazę szkoleniową.

Ostateczni odbiorcy pomocy – uczestnicy szkoleń Uczestnikami szkoleń mogą być: rolnik, domownik i małżonek rolnika – według definicji przyjętej w ustawie o ubezpieczeniu społecznym rolników z dnia 20 grudnia 1990 r. (Dz. U. Nr 50, poz. 291, z poźn. zm.), osoba zatrudniona w rolnictwie – osoba zatrudniona u osób fizycznych i prawnych prowadzących działalność rolniczą, lub w państwowych przedsiębiorstwach gospodarki leśnej, podatnik podatku rolnego, podatnik podatku leśnego.

Ostateczni odbiorcy pomocy – uczestnicy szkoleń Naboru uczestników szkoleń dokonuje beneficjent działania spośród zainteresowanych osób na zasadzie dobrowolności. Naboru uczestników szkoleń dokonuje beneficjent działania spośród zainteresowanych osób na zasadzie dobrowolności. Uczestnicy szkoleń nie ponoszą żadnych kosztów związanych z udziałem w szkoleniach. Uczestnicy szkoleń nie ponoszą żadnych kosztów związanych z udziałem w szkoleniach.

WYBÓR BENEFICJENTÓW

Wybór beneficjentów zasady ogólne Beneficjenci są wybierani w drodze konkursów. Kolejne edycje konkursów ogłaszane są sukcesywnie. Warunki konkursów, w tym: tematyka szkoleń, budżet, ramowy termin realizacji, liczba uczestników, zasięg terytorialny, termin składania wniosków o przyznanie pomocy – są każdorazowo ustalane przez instytucję zarządzającą (MRiRW).

Wybór beneficjentów kontrola wniosków o przyznanie pomocy Weryfikacja formalna, tj. weryfikacja: kompletności i poprawności formalnej wniosków, zgodności z kryteriami dostępu i warunkami konkursu, rzetelności beneficjentów, a także sprawdzenie czy wnioskodawca nie podlega wykluczeniu z ubiegania się o przyznanie pomocy.

Wybór beneficjentów kontrola wniosków o przyznanie pomocy Ocena merytoryczna – według określonych niżej kryteriów: 1. Szczegółowy program szkolenia (do 20 pkt) 2. Kwalifikacje kadry dydaktycznej, która będzie przeprowadzać szkolenie (do 20 pkt) 3. Baza dydaktyczno – lokalowa, która będzie wykorzystana do przeprowadzenia szkolenia (do 10 pkt) 4. Koszt 1-osobogodziny szkolenia (do 30 pkt) 5. Doświadczenie wnioskodawcy w realizacji szkoleń dla osób zatrudnionych w rolnictwie lub leśnictwie (do 20 pkt)

Ocena merytoryczna 1.Szczegółowy program szkolenia (do 20 pkt) jakość merytoryczna, w tym stopień uszczegółowienia ramowego programu szkolenia, sposób ujęcia zagadnień określonych w ogłoszeniu o konkursie, poprawność i konsekwencja terminologiczna (1-6 pkt), dobór metod dydaktycznych do treści szkolenia, różnorodność, atrakcyjność form przekazu (0-5 pkt), dostosowanie wymiaru czasu szkolenia do zakresu poszczególnych zagadnień (0-4 pkt), dostosowanie szczegółowego programu szkolenia do specyficznych potrzeb odbiorców szkoleń w danym regionie (0-3 pkt), dobór pomocy dydaktycznych do treści szkolenia (0-2 pkt).

Ocena merytoryczna 2.Kwalifikacje kadry dydaktycznej, która będzie przeprowadzać szkolenie (do 20 pkt) wykształcenie kadry dydaktycznej (1-10 pkt), doświadczenie kadry dydaktycznej (1-10 pkt).

Ocena merytoryczna 3.Baza dydaktyczno – lokalowa, która będzie wykorzystana do przeprowadzenia szkolenia (do 10 pkt) zapewnienie pomieszczeń dydaktycznych w ilości adekwatnej do planowanej liczby dni szkolenia (0-3 pkt), wyposażenie pomieszczeń dydaktycznych w środki dydaktyczne (1-4 pkt), zapewnienie zaplecza socjalnego (0-3 pkt).

Wybór beneficjentów kontrola wniosków o przyznanie pomocy Ocena merytoryczna – według określonych niżej kryteriów: 1. Szczegółowy program szkolenia (do 20 pkt) 2. Kwalifikacje kadry dydaktycznej, która będzie przeprowadzać szkolenie (do 20 pkt) 3. Baza dydaktyczno – lokalowa, która będzie wykorzystana do przeprowadzenia szkolenia (do 10 pkt) 4. Koszt 1-osobogodziny szkolenia (do 30 pkt) 5. Doświadczenie wnioskodawcy w realizacji szkoleń dla osób zatrudnionych w rolnictwie lub leśnictwie (do 20 pkt)

Ocena merytoryczna 5.Doświadczenie wnioskodawcy w realizacji szkoleń dla osób zatrudnionych w rolnictwie lub leśnictwie (do 20 pkt) doświadczenie wnioskodawcy w realizacji szkoleń dla osób zatrudnionych w rolnictwie lub leśnictwie (1-17 pkt), w przypadku konsorcjum, w skład którego wchodzi organizacja rolnicza przyznaje się 3 pkt z tytułu dzielenia się doświadczeniem w przeprowadzaniu szkoleń dla osób zatrudnionych w rolnictwie lub leśnictwie przez organizacje rolnicze z pozostałymi podmiotami wchodzącymi w skład konsorcjum.

I Edycja konkursów Szkolenia w ramach 7 tematów, obejmujące cały kraj, prowadzone w podziale na województwa (3) lub w skali ogólnopolskiej (4) – łącznie 52 zawarte umowy, Szkolenia w ramach 7 tematów, obejmujące cały kraj, prowadzone w podziale na województwa (3) lub w skali ogólnopolskiej (4) – łącznie 52 zawarte umowy, Szkolenia jedno-, dwu- lub trzydniowe, Szkolenia jedno-, dwu- lub trzydniowe, Materiały szkoleniowe wymagają uzyskania pozytywnej opinii (akceptacji) Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi – przed rozpoczęciem szkoleń, Materiały szkoleniowe wymagają uzyskania pozytywnej opinii (akceptacji) Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi – przed rozpoczęciem szkoleń, Realizacja szkoleń rozpoczęła się jesienią 2010 r. Realizacja szkoleń rozpoczęła się jesienią 2010 r.

I Edycja konkursów Tematy szkoleń prowadzonych w podziale na województwa Zasady otrzymywania dopłat bezpośrednich a obowiązek spełnienia przez gospodarstwo zasad wzajemnej zgodności, ze szczególnym uwzględnieniem programów zwalczania chorób zakaźnych (dwudniowe), Produkcja mięsa wysokiej jakości szansą opłacalności produkcji (jednodniowe), Wykorzystanie komputera, programów komputerowych i internetu gwarancją sprawnego zarządzania gospodarstwem rolnym (dwudniowe).

I Edycja konkursów Tematy szkoleń prowadzonych w skali ogólnopolskiej Podniesienie konkurencyjności gospodarstw rolnych poprzez zrzeszanie się rolników ze szczególnym uwzględnieniem formy spółdzielczej (dwudniowe), Rolnictwo ekologiczne i zasady sprzedaży bezpośredniej w gospodarstwach ekologicznych (trzydniowe), Produkcja biogazu rolniczego – korzyści i zagrożenia (dwudniowe), Możliwości ubezpieczenia przez rolników upraw i zwierząt gospodarskich (jednodniowe).

II Edycja konkursów Temat I: Zastosowanie komputera i wybranych programów komputerowych w procesie zarządzania gospodarstwem rolnym – 16 konkursów – dwudniowe szkolenia obejmujące cały kraj, prowadzone w podziale na województwa, Temat II: Alternatywne źródła energii i ich zastosowanie – 1 konkurs – dwudniowe szkolenia obejmujące cały kraj, prowadzone w skali ogólnopolskiej, Nabór wniosków o przyznanie pomocy w II edycji zakończony 29 października 2010.

Wdrażanie działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie Cezary Kuśmirek Zastępca dyrektora Fundacji Programów Pomocy dla Rolnictwa

Wdrażanie działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie Dziękuję Państwu za uwagę