SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Australia.
Jesteśmy uczniami Szkoły Podstawowej nr 1 w Mosinie. Zapraszamy do obejrzenia krótkiej prezentacji zdjęć okolicy, w której mieszkamy.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Socjologia rynku pracy
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Szkoła marzeń.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
OD SAMORZĄDU SZKOLNEGO DO … czyli czym jest Samorząd?
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Działalność samorządu uczniowskiego W GIMNAZJUM W STANKOWIE
TIK w szkole.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
Oto my- samorząd uczniowski. -JESTEŚMY JEDYNYMI REPREZENTANTAMI UCZNIÓW W SZKOLE -MAMY PRAWO DO ORGANIZACJI ŻYCIA SZKOLNEGO, UMOŻLIWIAJĄCEGO ZACHOWANIE.
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Szkoła Podstawowa nr 5 w Łukowie im. Gen. Władysława Sikorskiego
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Bank Wielkopostny to ogólnopolska akcja ewangelizacyjna; dobry i pożyteczny sposób na aktywne przeżycie okresu Wielkiego Postu i przygotowanie się do.
Punkty rekrutacyjne Zasady rekrutacji Wybór szkoły kolejne kroki Zapoznanie się z ofertą edukacyjną m.in. na stronach www szkół Wybór maksymalnie.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Opracowała: Barbara Czahajda ZASADY PRZYJMOWANIA KANDYDATÓW DO PUBLICZNYCH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
NASZA SZKOŁA Początki naszej szkoły sięgają 1919 roku. Z tego okresu pochodzą najstarsze księgi główne (arkusze ocen) 7-klasowej SzkołKierownik szkoły.
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
Nasz absolwent na wyższej uczelni
Co powinniśmy wiedzieć o redagowaniu tekstu zaproszenia?
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Cześć!!! Jesteśmy trzyosobową grupą. W listopadzie zbieraliśmy informacje, dotyczące zwierząt dzikich zamieszkałych koło naszych domów. Zapraszamy do.
SZCZEGÓLNE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PIERWSZYM SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2010/2011.
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
„Mam Talent” 6 grudnia 2010r..
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida Czerwiec 2011.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak.
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 3 W POZNANIU SZKOŁA PODSTAWOWA NR 75 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3 Klasa 0.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
1 Egzamin maturalny w roku 2009 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2009 roku.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku jest realizowana elektronicznym systemem KSEON Optivum.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ Szkoły Podstawowej nr 88 im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu.

CELE SYSTEMU Wzmacnianie pożądanych zachowań w różnych obszarach działalności uczniowskiej. Szczególnie premiować zamierzamy: poprawę negatywnych ocen szkolnych (nawet z 1 na 2, z 2 na 3), kulturę osobistą (kulturalny, poprawny język, używanie zwrotów grzecznościowych). prawidłowe relacje rówieśnicze (postawy empatii, pomoc, zdolność do kompromisowego rozwiązywania sporów, uznania własnej winy i naprawienia szkód, tolerancja), zaangażowanie społeczne (udział w różnorodnych akcjach szkolnych, działania na rzecz klasy i szkoły, działania dla rówieśników). dobrze i do końca wykonaną pracę, każde inne działanie i zachowanie będące w odczuciu wychowawcy wartością pozytywną.

I FILAR II FILAR GŁÓWNE ZAŁOŻENIA wybór uczniów z każdej klasy, którzy uczynili wyraźny postęp w zachowaniu, zrobili coś dobrze, umieszczenie imion i nazwisk wybranych uczniów na „Drzewie Dobrych Wiadomości”, nagroda. II FILAR zbieranie informacji o wszystkich osiągnięciach szkolnych i pozaszkolnych uczniów, przeliczenie osiągnięć na punkty, umieszczenie wyników w tabeli ”Klasa na medal”,

ZASADY FILARU I W KLASACH I-III Jak dokonać wyboru najlepszych? Wychowawca nagradza pochwałami uczniów mających różnorodne osiągnięcia w klasie. Mogą one dotyczyć nauki, sportu, zbiórki surowców, frekwencji, zachowania, dobrego pełnienia dyżuru itp. Wychowawca typuje maksymalnie 6 osób do tytułu NAJ. Za co premiować? Premiować można nie tylko osiągnięcie najlepszych wyników, ale również znaczny postęp (np. systematyczne odrabianie zadań domowych, przygotowanie do zajęć, brak spóźnień, dobre pełnienie dyżuru itp.)

KIEDY WYBIERAMY NAJLEPSZYCH ? Pierwszy tydzień listopada Pierwszy tydzień stycznia Ostatni tydzień marca Pierwszy tydzień maja Ostatni tydzień maja

ZASADY FILARU II W KLASACH I-III „KLASA NA MEDAL” 3 RAZY W ROKU (LISTOPAD, LUTY, MAJ) KAŻDA KLASA OTRZYMAJE TYLE PUNKTÓW, ILU UCZNIÓW UCZESTNICZYŁO W DANYM PRZEDSIĘWZIĘCIU. KLASA OTRZYMUJE PUNKTY PRZYZNAWANE WEDŁUG NASTĘPUJĄCYCH KRYTERIÓW: ZA CZYTELNICTWO ZA UCZESTNICTWO W KÓŁKACH ZAINTERESOWAŃ ZA UDZIAŁ WE WSZYSTKICH ZBIÓRKACH SUROWCÓW WTÓRNYCH ZA UDZIAŁ W AKCJACH CHARYTATYWNYCH

ZASADY FILARU I W KLASACH IV-VI Jak dokonać wyboru najlepszych? Wychowawca sam lub w porozumieniu z przedstawicielami samorządu klasowego premiuje tytułem NAJ uczniów mających różnorodne osiągnięcia w klasie i/lub szkole. Wychowawca typuje maksymalnie 6 osób do tytułu NAJ. Za co premiować? Premiować można nie tylko osiągnięcie najlepszych wyników, ale również znaczny postęp (np. systematyczne odrabianie zadań domowych, przygotowanie do zajęć, brak spóźnień, dobre pełnienie dyżuru itp.)

ZASADY FILARU II W KLASACH IV- VI „KLASA NA MEDAL” KLASA TRZY RAZY W ROKU (LISTOPAD, LUTY, MAJ ) OTRZYMUJE PUNKTY PRZYZNAWANE WEDŁUG NASTĘPUJĄCYCH KRYTERIÓW: UDZIAŁ W KONKURSACH PRZEDMIOTOWYCH I ARTYSTYCZNYCH UDZIAŁ W KONKURSACH SPORTOWYCH- ROZGRYWKI UDZIAŁ W AKCJACH CHARYTATYWNYCH UDZIAŁ WE WSZYSTKICH ZBIÓRKACH SUROWCÓW WTÓRNYCH ZA NAJLEPSZĄ FREKWENCJE KLASY ZA NAJWYŻSZĄ ŚREDNIĄ OCEN RAZ W ROKU - PO PIERWSZYM SEMESTRZE ZA NAJLEPSZE ZACHOWANIE ( WYRAŻONE OCENĄ) 

PRZEWIDYWANE NAGRODY POCHWAŁA WYCHOWAWCY KLASY NAGRODY REGULAMINOWE POCHWAŁA WYCHOWAWCY KLASY POCHWAŁA I DYPLOM DYREKTORA SZKOŁY. DLA ZDOBYWCÓW PIERWSZYCH TRZECH MIEJSC W LIDZE KLAS NAGRODY I NIESPODZIANKI UFUNDOWANE PRZY WSPÓŁPRACY Z RADĄ RODZICÓW.