Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych
Advertisements

ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Istota Marketingu Wewnętrznego („MW”)
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Marketing Usług - WYKŁAD
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
MARKETING STRATEGICZNY
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Profesjonalizacja branży eventowej
Rynek usług medycznych
Usługa medyczna i jej cechy
OGB - Ogólnopolska Grupa Brokerska
dr Anna Kufel - Siemińska Katedra Ubezpieczeń
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Istota konkurencji w internecie …
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Strategia przedsiębiorstwa
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Zintegrowana komunikacja marketingowa
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
call center to nie tylko infolinia
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
LOGISTYKA W USŁUGACH prowadzenie: dr R. Piniecki kontakt: ryszard
TECHNIK HANDLOWIEC.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
1 Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Warsztaty!
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Znaczenie centrów handlowych dla rozwoju rynków lokalnych dr Jan Mikołajczyk Katedra Handlu i Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
BUDŻETOWANIE Biuletyn Obsługi Klienta czas zacząć… BOK
Psychologia w Zarządzaniu
Psychologia w Zarządzaniu
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker – ubezpieczyciel sposoby budowania relacji w obszarze ubezpieczający – broker – ubezpieczyciel metody zwiększania sprzedaży usług brokerskich podsumowanie literatura

Reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający– broker – ubezpieczyciel tworzenie partnerstwa bardziej skuteczną i efektywną formą kontaktów niż podejście transakcyjne wdrażanie zasad ekwiwalentnej wymiany podstawą partnerstwa między podmiotami badania i kształtowanie potrzeb w relacjach ubezpieczający– broker – ubezpieczyciel warunkiem zacieśniania współpracy oraz zwiększania satysfakcji wszystkich podmiotów

kierowanie się zasadami dobrej praktyki wzmacnia procesy budowania partnerstwa ustalenie i zaakceptowanie kryteriów oceny jakości usług brokerskich oraz ekwiwalentności wymiany podstawą długofalowego rozwoju rynku usług brokerskich rośnie znaczenie transparentności w sferze relacji społeczno - ekonomicznych

Sposoby budowania relacji w obszarze ubezpieczający – broker – ubezpieczyciel niematerialność usług brokerskich wymaga doskonalenia metod badania oczekiwań i satysfakcji wszystkich podmiotów partnerstwo tworzy się między ludźmi a nie między firmami – wyznacza to nowe ramy budowania związków międzyludzkich współpraca podmiotów w zakresie rozwijania rynku (budowania rynku) umożliwia jego wzrost (nowe rynki, nowe formy świadczenia usług, penetracja rynku) rozwijanie nowych produktów ubezpieczeniowych współpraca w procesie likwidacji szkód narzędziem umacniania partnerstwa

Metody zwiększania sprzedaży usług brokerskich efekt przeciekającego wiadra – poszukiwanie nowych klientów a utrzymanie dotychczasowych pracownicy – ich kwalifikacje i zaangażowanie jako kluczowy element budowania partnerstwa tożsamość i wizerunek brokera – obszary zgodności i różnic wiedza fachowa wymaga wsparcia poprawnością w komunikacji werbalnej i niewerbalnej, znajomością psychologii oraz reguł wywierania wpływu znajomość technik sprzedaży w służbie rozwoju wszystkich partnerów rosnąca zmienność otoczenia wymaga doskonalenia sposobów budowania relacji między podmiotami

Podsumowanie globalizacja przynosi zmianę zasad funkcjonowania rynków lokalnych edukacja uczestników rynku wpływa na wzrost wymagań Partnerów dojrzałość rynków zmniejsza tempo ich rozwoju i zaostrza konkurencję kwalifikacje pracowników staja się podstawa budowania relacji, budowania pozycji rynkowej firmy oraz jej rozwoju

Literatura Beckwith H., Sprzedać niewidzialne, Prószyński i S-ka, Warszawa 2000 Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk Komunikowanie się w marketingu, praca zbiorowa pod red. H.Mruka, Wydawnictwo AE, Poznań 2005 Mitnick K., Sztuka podstępu, Helion, Gliwice 2003 Thomson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 1998 Zaltman G., Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku, Forum, Poznań 2003