Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Profilaktyka agresji i przemocy
Advertisements

Krótka prezentacja na temat przemocy i pornografii
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Małgorzata Pietroczuk
– poradnik dla babci i dziadka”
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje II – własności podstawowe
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Szkoła marzeń.
Prezentacja multimedialna dla uczniów klas pierwszych
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
Szkoła w chmurze.
Dlaczego instruktorzy nie czują wspólnoty chorągwi? Prowadząca warsztaty: hm. Dorota Całka.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Tutoring luty- marzec 2011.
Antonie de Saint-Exupery
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Bezpieczny Internet Ty też jesteś częścią wirtualnego świata.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Zapraszamy do Powiatowego Zespołu Szkół w Chojnowie
WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI PSYCHOLOGII UCZENIA SIĘ
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć”
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
To śmieszne...
Kierunki rozwoju kształcenia i wychowania w szkołach ponadgimnazjalnych powiatu chrzanowskiego na lata Budzić entuzjazm dla świata wartości –
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
Nasza szkoła. Środowisko szkoły Środowisko szkoły społeczno - wychowawcze Środowisko szkoły społeczno - instytucjonalne.
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Porusz umysł Uczniowie i Uczennice Stowarzyszeniowej Publicznej Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Górażdżach.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Bezpieczny Internet
ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 3 W POZNANIU SZKOŁA PODSTAWOWA NR 75 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3 Klasa 0.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Informacje podstawowe
Przyczyny, przejawy, skutki
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Biblioteka Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stopnicy Działalność Cele biblioteki Regulamin Dokumenty audiowizualne Regulamin Internetowego Centrum Informacji.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Razem łatwiej Świetlica o charakterze socjoterapeutycznym realizowana we współpracy z Bankiem Dziecięcych Uśmiechów BZ WBK Opiekunowie : Joanna Puchała.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Zapis prezentacji:

Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak

Warto przeczytać: 1. T. Pluta, Profilaktyczno-wychowawczy program przeciwdziałania agresji u dzieci w młodszym wieku szkolnym, Kraków A. Rejzner, Agresja w szkole: spojrzenie wieloaspektowe, Warszawa J. Danielewska, Agresja u dzieci, Warszawa red. Romualda Niemczal, Emocje na wodzy. Scenariusze zajęć w klasach I – III z elementami kształcenia emocjonalnego, Poznań M. Gruszka, I. Janiak, J. Prarat, Scenariusze godzin wychowawczych dla szkoły podstawowej, Gdańsk R. Knez, W. Słonina, Saper czyli jak rozminować agresję. Program profilaktyczno-wychowawczy dla klas 1-3 gimnazjum oraz klas 1 szkoły ponadgimnazjalnej, Wrocław 2002

Poznaj drugiego człowieka… Istotą poznania emocji innej osoby jest zdolność odczytywania sygnałów niewerbalnych, takich jak: ton głosu, gest, wyraz twarzy – jej mimika, itp.

Znajomość własnych uczuć i emocji pozwala, na trafne rozpoznanie uczuć innych osób. EMPATIA - umiejętność uczuciowego utożsamiania się z innymi osobami.

Osoby stosujące przemoc nie znają empatii. Ich niezdolność do odczuwania tego, co czują inni, jest znacznie osłabiona lub… brak jej w ogóle.

Jak przeciwdziałać agresji Wzmocnić poczucie własnej wartości, to: - stosowanie częstych pochwał, - poszukiwanie własnych zalet, - odkrywanie mocnych stron, - dbałość o atmosferę wzajemnej życzliwości.

- kontroluj odbiór programów telewizyjnych i kaset video oraz tematykę gier komputerowych, - kontroluj korzystanie z Internetu, -zainteresuj książkami, filmami wskazującymi pozytywne modele postępowania, -sam bądź pozytywnym modelem, - Ucz dzieci rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.