WebQuest dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych autor: Joanna Radoń wstęp zadanie proces ewaluacja konkluzja źródła.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
About a risk in our area, do we know enough ?
Advertisements

PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Doświadczenie Hammerlinga
Australia.
Prezentacja Józef Piłsudski.
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
GIMNAZJUM IM. MACIEJA RATAJA W ŻMIGRODZIE
Wiele HAŁASU o nic? Czyli słów kilka o tym, dlaczego Henryk Hałas
Ułamki dziesiętne.
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
ODYSEJA UMYSŁU.
Szkoła marzeń.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
ZADANIE TIK.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
Temat: ETAPY ŻYCIA CZŁOWIEKA Spis treści: 1. WPROWADZENIE WPROWADZENIE 2. ZADANIE ZADANIE 3. PROCES - PREZENTACJA PROCES - PREZENTACJA PROCES - PREZENTACJA.
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
Co decyduje o atrakcyjności inwestycyjnej regionu? Przykład parku przemysłowego w Rudzie Śląskiej Katowice, 18 kwietnia 2005 r.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
PATRIOTYZM.
WebQuest Dlaczego warto zwiedzić Zabrze? skierowany jest do uczniów klasy I gimnazjum Dariusz Ordysiński Kurs Belfer online Nr 21/SM/K/2011.
Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło rok szkolny 2009/2010 Rokiem Historii Najnowszej.
Moda.gazeta.pl nowa formuła serwisu trenDy klAsa Marka nOwość
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
„Pamiętamy”.
Władza lokalna w Polsce
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Opracowała Joanna Szpindor
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Teraz komputer ma prawie każdy, jeden w domu jeden w pracy. Ludzie bez komputera nie mogą żyć, te maszyny okropnie uzależniły ludzkość. W Internecie możemy.
P R O S T Y S K R O M N Y W I E L K I M Ą D R Y.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Janusz Korczak.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
To popularny portal internetowe. Pisząc blog informujemy internautów o swoich zainteresowaniach np. o modzie lub gotowaniu. Niestety czasem zapominamy.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Weronika Schneider. Na fotografiach widać obecne budynki Polpharmy.
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Obrączkowanie ptaków Obrączkowanie ptaków, metoda badań ptaków polegająca na znakowaniu poszczególnych odławianych osobników (przy pomocy trudno zniszczalnych.
Władysław Tatarkiewicz urodził się
Wojciech korfanty 1.Wstęp 2.Zadanie 3.Proces 4.Zadania 5.Ewaluacja
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
Bezpieczny Internet
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Zdrowy tryb ż ycia. Jest bardzo ważny dla naszego organizmu. Daje nam zdrowie i lepsze samopoczucie. Zdrowy tryb życia to ewidentnie ćwiczenia, ruch,
Gimnazjum nr. 2 Nasz Patron: Leon Kąkol Leon Kąkol Leon Kąkol urodził się 19 września 1898r. W 1917 r. jak wielu Polaków został wcielony do armii niemieckiej.
Serwis informacyjny skupiający się na problematyce Unii Europejskiej, państw europejskich oraz kwestii dotyczących obywateli, interesariuszy i naukowców.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, maj 2009.
Paweł KowalGorący Temat1 Czyli wydarzenie, którym żyje cała Polska.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku jest realizowana elektronicznym systemem KSEON Optivum.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

webQuest dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych autor: Joanna Radoń wstęp zadanie proces ewaluacja konkluzja źródła

Wojciech Korfanty urodził się w 1873 roku w Sadzawce (obecnie Siemianowice Śląskie) w rodzinie górniczej. Był politykiem, publicystą, a zarazem obrońcą polskości Górnego Śląska. W działalności politycznej występował przeciwko germanizacyjnym posunięciom władz i partii Centrum. Zgodnie z podstawami programowymi Narodowej Demokracji głosił hasła nierozerwalnej łączności Górnoślązaków z narodem polskim, domagał się równouprawnienia narodowego Polaków. Wyraźnie deklarował się jako przeciwnik socjalizmu, opowiadając się jednocześnie za poprawą warunków materialnych robotników oraz demokratyzacją państwa pruskiego. Był przeciwnikiem polityki faktów dokonanych i rozstrzygnięć zbrojnych, przez co sprawując funkcję faktycznego dyktatora trzeciego powstania śląskiego, po pierwszych sukcesach militarnych dał rozkaz wstrzymania działań zbrojnych i czekania na decyzję mocarstw Ententy. Jego pogrzeb, który odbył się w Katowicach 20 sierpnia 1939 przekształcił się w wielką manifestację patriotyczną. Jego zwłoki spoczywają na cmentarzu w Katowicach przy ulicy Francuskiej, zwanym "Śląskimi Powązkami".

Aby przybliżyć sobie życiorys, zrozumieć decyzje, porażki i sukcesy wybitnego Polaka Wojciecha Korfantego należy odpowiedzieć na podane niżej pytania: Należy również stworzyć ankietę, która ujawni stosunek naszego społeczeństwa do Korfantego. Jakie były cele założonego, przez Wojciecha Korfantego, tajnego koła w gimnazjum? Czy proboszcz parafii, w przeddzień ślubu Korfantego uzależnił udzielenie sakramentu od przeproszenia atakowanych przez Wojciecha proniemieckich księży? Z kim współpracował Korfanty, jako członek Ligi Narodowej, w latach 1901 – 1908? Na czele którego Powstania Śląskiego stanął Korfanty? Czy Wojciech Korfanty został osadzony w więzieniu we Wronkach, w 1894r. ? Jaką funkcję pełnił Korfanty w rządzie Wincentego Witosa, od października do grudnia 1923r. ? Z kim i w jakich latach Korfanty został aresztowany i osadzony w twierdzy brzeskiej? Czy Korfanty wstąpił do służby rządu niemieckiego i podjął pracę działając na rzecz propagandy wojennej? Gdzie udał się Korfanty na emigracje, w obawie przed represjami, w roku 1935? Połączeniem jakich dwóch organizacji było Stronnictwo pracy i jaką funkcję pełnił tam Korfanty?

KROK PIERWSZY: należy podzielić się na dwie grupy, z których każda znajdzie odpowiedzi na 5 podanych wcześniej pytań każda grupa zbiera materiał do przeprowadzenia ankiety o stosunku społeczeństwa do Wojciecha Korfantego KROK DRUGI: każda z grup wybiera lidera, który odpowiada za poprawność wykonania zadania oraz zaprezentuje wyniki ankiety KROK TRZECI: każda grupa opracowuje strategię zbierania, archiwizowania, opracowywania i prezentacji pozyskanych danych oraz ankiety KROK CZWARTY : prezentacja zgromadzonych materiałów i odpowiedzi zgodnie z przyjętą strategią oraz ogłoszenie wyników przeprowadzonej ankiety ocena wykonanej pracy na podstawie kryteriów oceny

POZIOM KRYTERIA NISKIŚREDNIDOBRYWYSOKIPUNKTY WYNIK POSZUKIWAŃ I BADAŃ Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów Zgromadzono niektóre wymagane informacje i materiały, są one jednak niepełne i niewystarczające Zgromadzono większość wymaganych informacji, ale nie wszystkie konieczne do wykonania zadania Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni 1– 5 ZAWARTOŚC MERYTORY- CZNA Duża pobieżność w opracowaniu tematu, źle dobrane informacje i materiały Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów, nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji Dobrze opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje, wykorzystano większość informacji Obszerne i wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji 1– 5 SPOSÓB PREZENTACJI EFEKTÓW PRACY Prezentacja nieatrakcyjna, nieuporządkowana i nieadekwatna do treści, trudna w odbiorze Prezentacja mało oryginalna, niedostatecznie uporządkowana, tylko częściowo dostosowana do treści Ciekawa prezentacja, dobrze uporządkowana, dostosowana do treści, przejrzysta i zrozumiała Atrakcyjna prezentacja, oryginalne podejście do zagadnienia, wysoko uporządkowana, przejrzysta, logiczna KOORDYNA- CJA DZIAŁAŃ I ZESPOŁOWOŚC Całkowity brak współpracy uczniów z partnerami i/lub grupą Uczniowie w niepełny sposób współpracują z partnerami i grupą Uczniowie dobrze wspólpracują z partnerami i grupą Bardzo dobra wspólpraca całej grupy OCENA: CLEUJĄCA : 25 – 23DOSTATECZNA : 14 – 9 BARDZO DOBRA : 22 – 19DOPUSZCZAJĄCA : 8 – 6 DOBRA : 18 – 15NIEDOSTATECZNA : 5 – 0

Gratulacje! Staliście się znawcami życia wspaniałego i wybitnego Polaka. Dzięki wykonanym zadaniom mogliście zweryfikować słuszność podjętych decyzji przez Korfantego, uczyć się na błędach i docenić sukcesy. Niniejszy webQuest nie tylko przybliżył nam i naszym rówieśnikom sylwetkę Wojciecha Korfantego, ale również dzieje historyczne, które miały miejsce w tym okresie