ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE GRUPA II

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zajęcia realizowane w ramach projektu Moja Szkoła - Mój kapitał na przyszłość współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Advertisements

Zajęcia realizowane w ramach projektu Moja Szkoła - Mój kapitał na przyszłość współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji
Komunikacja interpersonalna
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Dziennikarz to człowiek, który musi coś wiedzieć o wszystkim i wszystko o czymś INNOWACJA PEDAGOGICZNA – KLASA DZIENNIKARSKA.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Szkolenie dla pedagogów Szkolenie dla pedagogów Comenius Regio Radom 2011.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI PSYCHOLOGII UCZENIA SIĘ
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Ewa Amghar, Barbara Bułat BIBLIOTEKARZ – ZAWÓD Z PRZYPADKU, Z PRZYMUSU CZY Z MARZEŃ? MOTYWY WYBORU ZAWODU PRZEZ PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI JAGIELLOŃSKIEJ.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
Bohdan Rożnowski Konrad Konefał
Postawy pracowników i pracodawców wobec rynku pracy Prezentacja wyników badań ankietowych Bohdan Rożnowski Konrad Konefał Projekt realizowany w ramach.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Indywidualny Projekt Kariery – portfolio dla młodzieży w województwie łódzkim 1 stycznia – 30 września 2007 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW INŻYNIER BUDOWNICTWA.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Znaczenie ruchu dla rozwoju dziecka
sprawca przemocy w rodzinie strategie pracy psychologicznej
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Przyczyny, przejawy, skutki
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Zespół Szkół nr 4 w Rybniku Projekt Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole. Program aktywizacji edukacyjno-obywatelskiej uczniów rybnickich szkół Projekt.
PSYCHOLOGICZNE MECHANIZMY UZALEŻNIENIA a TOŻSAMOŚĆ
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im.Matki Wincenty Jadwigi Jaroszewskiej w Jurkach.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Nowe umiejętności zawodowe - szansą na lepszą przyszłość Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE GRUPA II Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE GRUPA II Prowadzące:Maria Karbowiak, Katarzyna Biłyk Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1

CELE OGÓLNE Wspomaganie prawidłowego rozwoju dziecka tj. harmonijnego funkcjonowania sfer: poznawczej, emocjonalnej, społecznej, ruchowej. Stymulowanie rozwoju umysłowego. Rozwijanie zdolności myślenia obupółkulowego. Ćwiczenie płynności, elastyczności, giętkości myślenia. Wzmacnianie poczucia sprawstwa w odniesieniu do własnych działań. Ćwiczenie zdolności koncentracji uwagi. Kształtowanie postawy twórczej, kreatywności, prowokowanie do myślenia. Ośmielanie do wypowiedzi. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 2

CELE OGÓLNE c.d Skłanianie do refleksji i innego spojrzenia na otaczający świat. Wzmacnianie wiary we własne siły. Rozwijanie zdolności wyrażania siebie. Zapoznanie się ze sposobami efektywnego uczenia się. Ćwiczenie pamięci. Ćwiczenie spostrzegawczości. Uczenie rozwiązywania problemów. Uczenie umiejętności zbiorowego myślenia. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

CELE SZCZEGÓŁOWE, uczeń: potrafi znaleźć cechy odróżniające go od pozostałych uczestników, częściej podejmuje aktywność zadaniową, potrafi skoncentrować przez dłuższy czas uwagę, potrafi podać nowe, nietypowe, niekonwencjonalne sposoby rozwiązywania sytuacji problemowej, potrafi wymienić swoje mocne strony, częściej prezentuje na forum swoje stanowisko, potrafi opisać i zastosować techniki pamięciowe, aktywnie uczestniczy w zajęciach, potrafi wymienić zasady uczenia się, potrafi wskazać, co sprzyja efektywnemu uczeniu się, wymienia zasady higieny pracy umysłowej, potrafi poznane zasady wprowadzić w życie. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 4

1. Zajęcia adaptacyjno - integracyjne. TEMATYKA POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ TREŚCI 1. Zajęcia adaptacyjno - integracyjne. Ćwiczenie umiejętności nawiązywania kontaktów interpersonalnych, ćwiczenie strategii autoprezentacji 2. Strach przed szkołą. Oswajanie lęku przed szkołą, ukazywanie pozytywnego obrazu szkoły. 3. Czy chętnie chodzę do szkoły. Wzmacnianie motywacji do nauki; wzmacnianie poczucia sprawstwa w odniesieniu do własnych działań. 4. Za i przeciw szkole. Analizowanie stosunku do nauki, budowanie pozytywnej wizji szkoły. 5. Czego się nauczyłem. Rozwijanie ciekawości poznawczej, wewnętrznego poczucia kontroli. . Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 5

Analizowanie stosunku do nauki, obrazu siebie jako ucznia. TEMATYKA POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ TREŚCI 6. Jakim jestem uczniem. Analizowanie stosunku do nauki, obrazu siebie jako ucznia. 7. Rodzice w szkole Analizowanie wpływu przekonań i oczekiwań rodziców na stosunek do szkoły; rozwijanie twórczego myślenia. 8. Mój etap w szkole Analiza planów i wizji własnego rozwoju, możliwości odniesienia sukcesu. 9. Ciekawość- motywacja do nauki Kim chciałbym zostać?- psychorysunek; Analizowanie marzeń i oczekiwań na przyszłość. 10. Chciałbym cię uczyć Pogłębianie refleksji na temat siebie i stosunku do nauki w oparciu o informacje zwrotne od pozostałych uczestników. . Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 6

11.Nauczyciel poszukiwany TEMATYKA POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ TREŚCI 11.Nauczyciel poszukiwany Analiza oczekiwań wobec nauczycieli, ćwiczenie umiejętności komunikowania swoich potrzeb i oczekiwań wobec pedagogów. 12. Magiczna laska Analizowanie potrzeb w zakresie otrzymywania pomocy w nauce; ćwiczenie umiejętności autorelaksacji. 13.„Czerwony Kapturek” Ćwiczenie umiejętności wyrażania siebie z zastosowaniem dramy. 14. „Paweł i Gaweł” 15. Czy umiesz się uczyć? Rozwiązywanie ankiety dotyczącej sposobu uczenia się. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 7

Zapoznanie uczniów z technikami uczenia się. TEMATYKA POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ TREŚCI 16. Techniki uczenia się Zapoznanie uczniów z technikami uczenia się. 17. Ćwiczenie myślenia Ćwiczenie umiejętności rozwiązywania nowych, nietypowych, problemowych sytuacji. 18. Trening myślenia Ćwiczenie twórczego myślenia, koncentracji uwagi, spostrzegawczości. 19. Poczucie własnej wartości Uczenie umiejętności znajdywania własnych mocnych stron. 20. Radzenie sobie ze stresem Ćwiczenie umiejętności radzenia sobie ze stresem. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 8

Migawki z zajęć Debata o szkole Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 9

Konferencja prasowa: „ Idealna szkoła” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 10

PRACE UCZNIÓW SZKOŁA MARZEŃ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 11

Wymarzona rola Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 12