Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
Zakres badań ankietowych realizowanych w ramach Sądeckiego Obserwatorium Rynku Pracy, Edukacji i Zatrudnienia.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Wydział Oświaty Urzędu Miasta Poznania Rekrutacja w poznańskich szkołach 2003.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Janusz Bokser – WUP Toruń Toruń
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego – nowa jakość, nowe szanse.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Co dalej Gimnazjalisto ?
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
WYKONAWCA: AGNIESZKA WOŹNY NABÓR ELEKTRONICZNY DO SZKÓŁ ŚREDNICH.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Strefowy Klaster Edukacyjny.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach zawodowych. 1.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Środki europejskie na edukację perspektywa finansowa
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Alchemia czy wróżbiarstwo
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Dualne kształcenie zawodowe
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś

Wybór kierunku kształcenia i typu szkoły Szkoła podstawowa, gimnazjum Gmina ustala obwód Ograniczony wybór

Wybór kierunku kształcenia i typu szkoły Szkoły ponadgimnazjalne Możliwość wyboru Czym się kierować ?

Wybór kierunku kształcenia i typu szkoły Czynniki wpływające na uczniowskie wybory: Indywidualne zamierzenia Presja rodziny Opinia środowiska Wybory grupy rówieśniczej Czynniki ekonomiczne

Wybór kierunku kształcenia i typu szkoły Jaką szkołę wybrać? rodzina doradca zawodowy wychowawca psycholog pedagog pomoc

Funkcje szkoły ponadgimnazjalnej w systemie edukacji umożliwiają zdobycie zawodu przygotowują do egzaminu maturalnego

Oferta kształcenia zawodowego Sytuacja na lokalnym rynku pracy Prognozy dotyczące zatrudnienia Tradycje lokalne Dostępność kadry pedagogicznej Baza dydaktyczna Tradycja szkoły

Mapa szkolnictwa zawodowego Współpraca: z urzędem pracy z pracodawcami ze środowiskiem lokalnym Konieczność: modernizacji bazy dydaktycznej (organ prowadzący, dyrektor szkoły) pozyskania kadry pedagogicznej (dyrektor szkoły)

Szkoły ogólnokształcące Wybór przedmiotów rozszerzonych na etapie rekrutacji do szkoły 3 lata na podjęcie decyzji (?) Wybór przedmiotów rozszerzonych na egzaminie maturalnym Ograniczony wybór kierunków na wyższych uczelniach

Placówka w otoczeniu lokalnym Placówka oświatowa a środowisko lokalne 2017-03-28 Placówka w otoczeniu lokalnym Placówka oświatowa połączona jest siecią relacji i zależności z otoczeniem. uczniowie rodzice środowisko placówka pedagodzy Placówki oświatowe: przedszkole, szkoła, PPP, placówka pracy pozaszkolnej powiązane jest siecią relacji i zależności z otoczeniem. pracownicy samorząd Jerzy Fraś

Placówka oświatowa a środowisko lokalne 2017-03-28 Wzajemne oczekiwania skończę szkołę czegoś się nauczy pomogą skończy szkołę czegoś się nauczy Wzajemne oddziaływania poszczególnych grup społecznych i ich oczekiwania wobec szkoły/ placówki oświatowej. 1 – rodziców, 2 – pedagogów, 3 – pracowników, 4 – samorządu lokalnego, 5 - uczniów Przykład oczekiwań ucznia jest punktem wyjścia do ćwiczenia w opracowaniu wzajemnych oczekiwań pozostałych. pomogą Jerzy Fraś

Polityka oświatowa JST Powinna być nakierowana na: tworzenie optymalnych warunków funkcjonowania szkół, tworzenie pozytywnego klimatu wokół oświaty, współpracę ze środowiskiem lokalnym, szukanie sojuszników do realizacji zadań oświatowych.