Innowacja pedagogiczna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Wykład dla doktorantów (2013) Wykład 4
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Wartości i wartościowanie w nowej podstawie programowej
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Jak projekt eTwinning pomaga nauczycielowi w jego awansie zawodowym
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Animacja kultury.
K L E S Z C SZ CZ ZESPÓŁ MUZYCZNY KLESZCZE.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Projekt zawodoznawczy zrealizowany w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Edukacja artystyczna i kulturalna w nowej podstawie programowej
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie WYDZIAŁ KULTUROZNAWSTWA
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Niewidzialne podstawy – budując kulturę szkoły, wychowujemy przyszłych zwycięzców Michelle Navarre Roel Vivit.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Instytucja Edukacyjna m.st. Warszawa Edukacja artystyczna i kulturalna w nowej podstawie.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
„Aby mierzyć drogę przyszłą, Trzeba wiedzieć, skąd się przyszło.” Cyprian Kamil Norwid.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
V Konferencja z cyklu „Łączy nas szkolnictwo zawodowe”
Zapis prezentacji:

Innowacja pedagogiczna poszerzająca wiedzę o kulturze pod tytułem W ŚWIECIE KULTURY realizowana w Gimnazjum nr 6 w Chełmie poszerzająca wiedzę o kulturze pod tytułem W ŚWIECIE KULTURY realizowana w Gimnazjum nr 6 w Chełmie Marta Skroś – nauczyciel j.polskiego Monika Basaj – nauczyciel plastyki Marta Skroś – nauczyciel j.polskiego Monika Basaj – nauczyciel plastyki

„ Najpiękniejszą rzeczą, jakiej możemy doświadczyć, jest oczarowanie tajemnicą. Jest to uczucie, które stoi u kolebki prawdziwej sztuki. Ten, kto go nie zna i nie potrafi się dziwić, nie potrafi doznawać zachwytu, jest martwy, niczym zdmuchnięta świeczka …” „ Najpiękniejszą rzeczą, jakiej możemy doświadczyć, jest oczarowanie tajemnicą. Jest to uczucie, które stoi u kolebki prawdziwej sztuki. Ten, kto go nie zna i nie potrafi się dziwić, nie potrafi doznawać zachwytu, jest martwy, niczym zdmuchnięta świeczka …” Zdjęcie z muzeum – same twarze – jako element dekoracyjny tła – coś wymyślić Albert Einstein Albert Einstein

Zanim powstała innowacja, czyli o tym, jak wdrażaliśmy się do programu… Film zamienić jak w starym stylu – albo sepia, albo kolor – lekko podniszczony, jakby był bardzo stary, jakieś elementy taśmy filmowej na której wyświetlany jest ten film, ewentualanie TV 3-4 min.

Szukamy właściwego kierunku… Szukamy właściwego kierunku… Film zamienić jak w starym stylu – albo sepia, albo kolor – lekko podniszczony, jakby był bardzo stary, jakieś elementy taśmy filmowej na której wyświetlany jest ten film, ewentualanie TV 3-4 min.

Wdrażając w klasach 1-3 gimnazjum program innowacyjny w „Świecie kultury”, myślimy o modelu absolwenta – człowieku wrażliwym, samodzielnie myślącym, umiejącym komunikować się z innymi ludźmi, silnie zakorzenionym w tradycji kultury. Myślimy o absolwencie humaniście, który zechce uczestniczyć w życiu kulturalnym swojej społeczności. Jakiś człowieczek, który wciąga tytuły, tekst, animacja

Tytułem wprowadzenia… Tytułem wprowadzenia…

Zamierzonym efektem innowacji powinny stać się: Program innowacyjny realizowany jest w trzyletnim cyklu kształcenia gimnazjalnego w klasie pierwszej. Spośród przedmiotów nauczania naczelne miejsce w programie zajmują: język polski (z elementami wiedzy o kulturze), plastyka. Zamierzonym efektem innowacji powinny stać się: uczniowska konkretyzacja dzieł literatury (sceniczna, plastyczna) umiejętność wartościowania dostępnych tekstów kultury wyzwolenie przeżycia w kontakcie z dziełem sztuki. Stara księga i pióro, kałamarz

Pytania o sens, czyli cele ogólne …

Rozbudzanie zainteresowania sztuką. Kształtowanie osobowości uczniów dzięki zaangażowaniu w życie kulturalne. Rozwijanie zdolności artystycznych młodzieży, jej kreatywności. Kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole oraz odpowiedzialności za własną pracę.

czyli cele szczegółowe … czyli cele szczegółowe … Precyzja działania, czyli cele szczegółowe … Precyzja działania, czyli cele szczegółowe …

Kształtowanie szacunku wobec dorobku przeszłych pokoleń. Rozwijanie wiedzy o kulturze własnego regionu i jej związkach z kulturą narodową. Kształtowanie szacunku wobec dorobku przeszłych pokoleń. Wzbudzanie poczucia własnej wartości i godności dzięki wpajaniu szacunku dla tradycji. Rozwijanie postaw otwartych na inne społeczności i ich kulturę. Umożliwienie odkrywania i rozumienia wartości uniwersalnych w literaturze i sztuce. Rozwijanie wyobraźni oraz ekspresji artystycznej w różnych dziedzinach i dyscyplinach kultury (teatr, plastyka, muzyka).