REGULAMIN NABORU WNIOSKÓW NA PRZEDSIĘWZIĘCIA ZWIĄZANE Z LIKWIDACJĄ NISKIEJ EMISJI WSPIERAJĄCEJ WZROST EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ Wojewódzki Fundusz Ochrony.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Advertisements

Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
Turystyka krajoznawcza
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE ćwiczenia /art..13 UPE/
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Główne założenia nowego Systemu gospodarowania odpadami komunalnymi Przemyśl, 5 grudnia 2008 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Działania regionalne Odnowa i rozwój wsi Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Stan wdrażania Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata w województwie podkarpackim.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Możliwości pozyskania funduszy w dziedzinie edukacji ekologicznej Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska.
Dla rozwoju infrastruktury i środowiska
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie
1 Etap 20. Opracowanie wytycznych projektowych wykorzystania OZE w budownictwie, przy uwzględnieniu krajowych i unijnych norm prawnych Zadanie badawcze.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie Łódź,
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
System gospodarki rynkowej
Władza lokalna w Polsce
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Finansowanie inwestycji w zakresie odnawialnych źródeł energii - środki dostępne w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
DARCZYŃCY GMINA BOREK WLKPGMINA GOSTYŃGMINA KROBIA GMINA PIASKI GMINA POGORZELA GMINA PONIEC POWIAT GOSTYŃSKI GMINA PĘPOWO.
RADOSNA SZKOŁA (I edycja – 2009 r.). złożone wnioski miejsca zabaw place zabaw JST 144 stowarzyszenia i osoby fizyczne 15 wnioski szkół zakup 1.
1 Charakterystyka Województwa Wrocław wg stanu na dzień 31 października 2006 roku RAPORT O WYNIKACH RESTRUKTURYZACJI PROWADZONEJ W OPARCIU O USTAWE.
Zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z umowy
NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ ul
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Umowa o dofinansowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Regulamin.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA PROCEDURY ZAWIERANIA UMÓW W RAMACH POIiŚ Piotr Makuch Wydział Kontroli Zamówień
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Procedury zawierania umów w ramach POIiŚ oraz najczęściej popełniane.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI POMOC PUBLICZNA W DZIAŁANIU 9.1 PO IiŚ Zespół ds. Pomocy Publicznej.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Regulamin.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kryteria wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowiskona lata 2007 – 2013 Celem programu jest poprawa atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Dotacje dla przedsiębiorców w ramach I i II Osi Priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata Radosław Tkaczyk.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Centrum Rozwoju Regionalnego Republiki Czeskiej Konferencja Podsumowująca Interreg IIIA Czechy - Polska 16 lutego 2007, Ołomuniec RNDr. Ivo Ryšlavý Vinohradská
Seminarium końcowe INTERREG IIIA Czechy – Polska , Ołomuniec, Hotel Flóra Fundusz Mikroprojektów w Euroregionie Glacensis Euroregion.
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
Biznes plany w ramach PO RYBY Przemysław Osiński, r.
Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ 17 grudnia 2012.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemia Pszczyńska Szkolenie pt.: Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw – przygotowywanie dokumentacji aplikacyjnej.
Propagowanie rozwoju Planu Działań na rzecz Zrównoważonego Wykorzystania Energii w Wielkopolsce, Poznań, października 2012r. Dlaczego warto wdrażać
Procedura zaskarżania aktów administracyjnych według prawa polskiego Jolanta Kochanowska – Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska Frankfurt nad Odrą,
STREFA PŁATNEGO PARKOWANIA PROPOZYCJA ZMIAN. Strefa PPP dziś
WARSZTATY SZKOLENIOWE DLA BENEFICJENTÓW DZIAŁAŃ Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Działanie 6.2 Rozwój kultury i zachowanie dziedzictwa kulturowego.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
1. Możliwości finansowania inwestycji ekologicznych ze środków WFOŚiGW w Krakowie Kraków 29 maja 2008 r.
Kredyt technologiczny premia dla nowych technologii
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zapis prezentacji:

REGULAMIN NABORU WNIOSKÓW NA PRZEDSIĘWZIĘCIA ZWIĄZANE Z LIKWIDACJĄ NISKIEJ EMISJI WSPIERAJĄCEJ WZROST EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu

Beneficjentem programu KAWKA są podmioty wskazane w Programach Ochrony Powietrza, tj.: a) Miasto Ostrów Wielkopolski, b) Miasto Leszno, c) Miasto Poznań, d) Miasto Kalisz, e) Miasto i Gmina Września, f) Miasto Gniezno, g) Miasto Piła, h) Miasto Złotów, które planują realizację albo realizują przedsięwzięcia mogące być przedmiotem dofinansowania przez WFOŚiGW i ze środków udostępnionych przez NFOŚiGW.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu Dofinansowanie udzielane będzie na podstawie umowy zawartej z Beneficjentem po uprzednim rozpatrzeniu sporządzonego przez niego Wniosku wraz z załącznikami. WFOŚiGW i NFOŚiGW uprawnione są do kontroli przedsięwzięcia realizowanego z udziałem środków udostępnionych.

4 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu Wysokość dofinansowania: Kwota dofinansowania przedsięwzięcia w formie dotacji wynosi do 50% jego kosztów kwalifikowanych, w tym: ze środków udostępnionych przez NFOŚiGW do 45% kosztów kwalifikowanych, ze środków WFOŚiGW do 5% kosztów kwalifikowanych,

5 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu Dodatkowo istnieje możliwość uzupełnienia wsparcia finansowego w formie pożyczki nieumarzalnej ze środków WFOŚiGW do 90% kosztów kwalifikowanych. Warunkiem udzielenia pożyczki jest złożenie odrębnego wniosku w siedzibie WFOŚiGW w Poznaniu zgodnie z Zasadami. (dotacja NFOŚiGW + dotacja WFOŚiGW + pożyczka WFOŚiGW = 90% kosztów kwalifikowanych) Wysokość dofinansowania uzależniona jest od wielkości zaplanowanej pomocy na dany obszar w rozpatrywanej strefie.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu Dofinansowaniem mogą być objęte przedsięwzięcia, w szczególności: a)likwidacja lokalnych źródeł ciepła: -indywidualnych kotłowni lub palenisk opalanych na paliwa stałe, -kotłowni zasilających kilka budynków oraz kotłowni osiedlowych i podłączenie obiektów do miejskiej sieci ciepłowniczej lub ich zastąpienie przez źródło o wyższej niż dotychczas sprawności wytwarzania ciepła;

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu b) rozbudowa sieci ciepłowniczej w celu podłączenia istniejących obiektów (ogrzewanych ze źródeł własnych przy wykorzystywaniu paliwa stałego) do centralnego źródła ciepła wraz z podłączeniem obiektu do sieci; Warunkiem uzyskania dofinansowania dla rozbudowy sieci ciepłowniczej jest podłączenie wykonanej sieci cieplnej do odbiorcy końcowego; c) zastosowanie kolektorów słonecznych celem obniżenia emisji w lokalnym źródle ciepła opalanym paliwem stałym;

8 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu d) termomodernizacja budynków wielorodzinnych zgodnie z zakresem wynikającym z wykonanego audytu energetycznego, wyłącznie jako element towarzyszący przebudowie lub likwidacji źródła ciepła opalanego paliwem stałym. Warunkiem uzyskania dofinansowania przedsięwzięć wymienionych w podpunktach a) – d) jest jego łączna realizacja z działaniami edukacyjnymi oraz utworzeniem baz danych.

9 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu Kwalifikowalność kosztów: Koszty poniesione od dnia r. do r., Rodzaje kosztów kwalifikowanych do dofinansowania ze środków NFOŚiGW oraz WFOŚiGW: - koszty kampanii informacyjno – edukacyjnych, opracowań, raportów; - koszty przygotowania niezbędnych projektów i dokumentacji; - koszt nabycia albo koszt wytworzenia nowych środków trwałych;

10 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu - koszt instalacji i uruchomienia środków trwałych; - koszt nabycia materiałów lub robót budowlanych; - nabycie wartości niematerialnych i prawnych; - usługi niezbędne do realizacji inwestycji, w tym nadzór i badania potwierdzające osiągnięcie efektu ekologicznego i jego trwałości. Zwiększenie kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia nie jest podstawą do zwiększenia dofinansowania.

11 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu Kryteria wyboru przedsięwzięć: ETAP I Ocena Wniosku w zakresie spełnienia FORMALNYCH KRYTERIÓW DOSTĘPU W odniesieniu do Programu KAWKA, w szczególności należy wymienić: 1. Działania objęte dofinansowaniem (przedsięwzięcia mające na celu ograniczanie niskiej emisji) są podejmowane łącznie z działaniami edukacyjnymi oraz utworzeniem baz danych.

12 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu 2. Do wniosku załączono wypis (wyciąg z dokumentu potwierdzający zasadność realizacji przedsięwzięcia w danej strefie) z obowiązującego programu ochrony powietrza. 3. Wnioskowane wydatki są zgodne z katalogiem kosztów kwalifikowanych. 4. Do wniosku dołączono oceny roczne jakości powietrza wykonane dla 2 lat z okresu ostatnich 4 lat poprzedzających złożenie Wniosku o dofinansowanie dla danego obszaru, przez właściwy terytorialnie Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, w zakresie poziomu dopuszczalnego pyłu zawieszonego PM 10 określonego jako średnia 24-godzinna.

13 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu Do 5. Do wniosku dołączono oceny roczne jakości powietrza wykonane dla 2 lat z okresu ostatnich 4 lat poprzedzających złożenie Wniosku o dofinansowanie dla danego obszaru, przez właściwy terytorialnie Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, w zakresie poziomu docelowego benzo(a)pirenu w pyle zawieszonym PM Przedsięwzięcie zlokalizowane jest w mieście powyżej mieszkańców, na obszarze którego (w przynajmniej 2 latach w okresie ostatnich 4 lat, poprzedzających złożenie wniosku o dofinansowanie), w ocenie rocznej jakości powietrza, zidentyfikowano co najmniej jeden obszar, na którym jednocześnie przekroczone zostały normy jakości powietrza w odniesieniu do poziomu dopuszczalnego pyłu zawieszonego PM 10 określonego jako średnia 24-godzinna.

14 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu 7. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest w mieście powyżej mieszkańców, na obszarze którego, w przynajmniej 2 latach w okresie ostatnich 4 lat, poprzedzających złożenie wniosku o dofinansowanie, w ocenie rocznej jakości powietrza, zidentyfikowano co najmniej jeden obszar, na którym jednocześnie przekroczone zostały normy jakości powietrza w odniesieniu do poziomu docelowego benzo(a)pirenu w pyle zawieszonym PM Na terenie powyżej opisanych obszarach, właściwy organ administracji samorządowej ustalił horyzont czasowy i harmonogram wprowadzania rozwiązań prawnych dotyczących planu działań systemowych służących utrzymaniu poziomu stężeń zanieczyszczeń po wykonaniu działań objętych wnioskiem o dofinansowanie.

15 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu 9. Na terenie wyżej opisanych obszarach, właściwy organ administracji samorządowej ustalił horyzont czasowy i harmonogram wprowadzania rozwiązań prawnych dotyczących wprowadzenia rozwiązania obejmującego ograniczenie stosowania paliw stałych wraz z jednoczesnym systemem kontroli.

16 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu ETAP II Ocena Wniosku w zakresie spełnienia MERYTORYCZNYCH KRYTERIÓW DOSTĘPU 1. Forma i wysokość wnioskowanej pomocy są zgodne z zasadami udzielania dofinansowania w Programie KAWKA. 2. Wykazanie zmniejszenia emisji PM 2,5, PM 10 oraz CO 2.

17 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu Ocena Wniosku według KRYTERIUM SELEKCJI efektywność kosztowa: zmniejszenie emisji pyłu PM 10 w [ Mg/rok ] / koszt kwalifikowany

18 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu Beneficjent Programu KAWKA, przekazując środki finansowe ostatecznemu odbiorcy korzyści, jest zobowiązany do zapewnienia zgodności pomocy publicznej z zasadami jej udzielenia oraz realizacji innych obowiązków nałożonych przez podmiot udzielający pomocy. Ostateczny odbiorca korzyści: podmioty wskazane w Programach Ochrony Powietrza, korzystające z dofinansowania, wyłącznie za pośrednictwem Beneficjenta.

19 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu Przy określeniu intensywności dofinansowania należy uwzględnić przepisy dotyczące dopuszczalności pomocy publicznej. Dofinansowanie może być udzielone na przedsięwzięcia, które nie zostało zakończone przed dniem złożenia wniosku do WFOŚiGW.

20 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu Nabór wniosków trwa do dnia r., do godz. 15:00 Nabory będą powtarzane do wyczerpania środków NFOŚiGW. Rozstrzygnięcie naboru wniosków nastąpi po podpisaniu umowy przez NFOŚiGW z WFOŚiGW.

Dziękuję za uwagę 21 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu