Wykonała Grupa 1. Od 2012 roku w szkołach gimnazjalnych Bank BGŻ realizuje program rowerowy – Jeżdżę z głową skierowany do uczniów z mniejszych miejscowości,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie ile uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważne jest.
Advertisements

Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Socjologia rynku pracy
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
Wycieczka klas 1a i 1f na ziemię kielecką w dniach maja 2009 r.
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Reportaż o dniu wegetarianizmu. 1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu, a tylko w Polsce – jak wynika ze statystyk – mamy ok. 2 miliony.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
ANKIETA Przeprowadzona w dniach marca 2012r. w Szkole Podstawowej oraz Gimnazjum EKOLA.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
MŁODZI AKTYWIŚCI PREZYDENCJI
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
20 lat wsp ó lnie Gmina Marklowice Marklowice w 1990r.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Regularnie, co najmniej raz w semestrze, odwiedzamy DPS w Jaworze, a także Dom Małego Dziecka w Jaworze. Wyjazdy te są w programie Szkolnego Klubu Wolontariatu.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Ekotransport- moda czy konieczność ?
KOLOROWE ZNAKI ALICJA BARAN.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Wypadki na drogach – porozmawiajmy Szkoła Podstawowa nr 1 im. Kardynała Bolesława Kominka w Kątach Wrocławskich.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Antonie de Saint-Exupery
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Jeżdżę z głową Uczniowie klasy IA Publicznego Gimnazjum nr 2 w Makowie Mazowieckim: Marcin Ciak Wiktoria Kołodziejska Dominika Kos Patrycja Łach Marcin.
Jeżdżę z głową.
Publiczne Gimnazjum im
ponad około 250km ścieżek rowerowych w okolicach wyspy Uznam (Karsibór, zalew itd.) Świnoujście to nadmorskie miasto z dużą ilością atrakcji – Plaża,
Ruch jednostajny po okręgu Ciało porusza się ruchem jednostajnym oraz torem tego ruchu jest okrąg.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Bezpieczeństwo na drodze
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Uczniowie oraz nauczyciele przyrodnicy naszej szkoły od kilkunastu lat współpracują z Piotrkowskim Oddziałem PTTK. W ramach tej współpracy biorą aktywny.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Bezpieczny Internet
Podsumowanie W. Suchorzewski PODSUMOWANIE 130 UCZESTNIKÓW + 3 rowery 15 REFERATÓW (13+2) PREZENTACJE WZBOGACAJĄCE TEKSTY.
Szkoła podstawowa w Łęgu Starościńskim Autor: Paulina Karczewska Sklepik Mikołajki Pracownia komputerowa Dzień nauczyciela Dzień kultury Dzień niepodległości.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Bezpieczny na drodze.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

Wykonała Grupa 1

Od 2012 roku w szkołach gimnazjalnych Bank BGŻ realizuje program rowerowy – Jeżdżę z głową skierowany do uczniów z mniejszych miejscowości, którzy chcieliby zaangażować się w zwiększenie bezpieczeństwa na drogach w swoich lokalnych środowiskach. Program ma przypomnieć podstawowe zasady ruchu drogowego oraz edukować w zakresie nowych praw, w celu zmiany młodych ludzi w (jeszcze bardziej) odpowiedzialnych użytkowników ruchu drogowego.

72% wypadków z rowerzystami wydarza się w dzień, z czego ponad połowa w obszarach zabudowanych. Przeprowadzono badania, z których wynika, że choć 93% gimnazjalistów jeździ rowerem, tylko nieco połowa z nich zna przepisy ruchu drogowego odnoszące się do rowerzystów. Aż 18% gimnazjalistów z małych miejscowości miało wypadek na rowerze. Najczęstszą ich przyczyną jest nieostrożność i brak poszanowania innych uczestników ruchu drogowego. Czas to zmienić.

Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Józefa Wybickiego w Ząbkowicach Śląskich znalazło się pośród 200 szkół w Polsce, które już po raz drugi, uczestniczy w programie Jeżdżę z głową dla świadomych rowerzystów, zmotoryzowanych i pieszych. Do uczestnictwa w Programie, zostały wybrane dwie klasy. Klasa I B- opiekun Stanisław Kurzyp i klasa II C- opiekun Tadeusz Pancerz.

W trakcie realizacji programu Jeżdżę z głową byliśmy współorganizatorami Dolnośląskiego Konkursu Jestem bezpieczny w domu, w szkole i na drodze. Korzystając z tak dużej liczby uczestników (99 uczniów), zorganizowaliśmy kampanię promującą nasz Program. Przedstawiliśmy założenia i cele programu oraz rozdaliśmy broszury ze zmianami w przepisach ruchu drogowego dotyczące rowerzystów. Uczniowie realizujący program czynnie uczestniczyli w konkursie, reprezentując naszą szkołę i szczególnie pomagając w przeprowadzeniu jazdy na torze przeszkód.

- Czy drogi w Pana/Pani okolicy są odpowiednio oświetlone ? Statystyka dwóch pytań z ankiety - Czy w swojej okolicy czuje się Pan/Pani bezpieczny/-na jako pieszy ? Zakres: szkoła Użytkownicy: wszyscy Grupa wiekowa: wszystkie Płeć: wszystkie

23 maja gościliśmy w naszej szkole przedstawiciela Komendy Policji w Ząbkowicach Śląskich. Pan policjant spotkał się z uczniami klasy pierwszej i drugiej gimnazjum i opowiedział o zasadach bezpieczeństwa podczas poruszania się po drodze oraz omówił zagrożenia wynikające z ich nieprzestrzegania. Wszyscy słuchali w skupieniu, a niektórzy odpowiadali na zadane przez funkcjonariusz policji pytania. Było to pouczające spotkanie i chcemy takich więcej !

Przez Ząbkowice Śląskie przebiega droga krajowa nr 8 o długości 791 km prowadząca przez Polskę od granicy z Czechami w Kudowie-Zdroju do granicy z Litwą w Budzisku. Jest miejscem natężonego ruchu drogowego i wielu wypadków. Przyczynami tego są m.in. brak pobocza i silne podmuchy wiatru wywołane przez nadmierną prędkość pojazdów.

opaska odblaskowa breloczek odblaskowy białe światło przednie Elementy odblaskowe: Umożliwiają kierowcom lepszą widoczność z dalekiej odległości. czerwone światło tylne kask Chroni naszą głowę podczas upadku. sprawne hamulce przednie i tylne Zapewniają zmniejszenie prędkości. dzwonek Ostrzega innych uczestników ruchu drogowego o naszym nadjeździe.

-uzyskanie informacji na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego i możliwości pogłębiania wiedzy na ten temat -sprawdzanie nabytej wiedzy na temat ruchu na jezdniach i o znakach drogowych poprzez wypełnianie testów otrzymanych od nauczyciela -otrzymywanie ulotek związanych z bezpieczeństwem na drogach i gadżetów rowerowych takich jak: opaska odblaskowa, czy breloczek -przeprowadzenie ankiet ze znajomymi na temat ruchu i bezpieczeństwa na ulicach i uzyskania informacji co warto zmienić i co robić, żeby było bezpieczniej -Uczestnictwo w spotkaniach ze służbami ochrony naszego bezpieczeństwa

Szanujmy się nawzajem, jeźdźmy odpowiedzialnie i z rozwagą. Tak będzie sprawniej, przyjemniej i, co najważniejsze, bezpieczniej.