Jeżdżę z głową Uczniowie klasy IA Publicznego Gimnazjum nr 2 w Makowie Mazowieckim: Marcin Ciak Wiktoria Kołodziejska Dominika Kos Patrycja Łach Marcin.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Advertisements

Szkoła z klasą wyjaśnia, zaciekawia, dba, aby wszyscy uczniowie osiągali coraz lepsze wyniki i rozwijali aspiracje życiowe Szkoła z klasą sprawiedliwie.
roku pojechaliśmy do Warszawy, do Centrum Nauki Kopernik na finalizacje naszego projektu edukacyjnego.
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Inspekcja Transportu Drogowego
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Kolejna gra mająca na celu pokazanie świata kierowców ścigających się w nielegalnych ulicznych wyścigach podrasowanymi do granic możliwości samochodami.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
Reportaż o dniu wegetarianizmu. 1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu, a tylko w Polsce – jak wynika ze statystyk – mamy ok. 2 miliony.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
MŁODZI AKTYWIŚCI PREZYDENCJI
to dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa, wykraczająca poza związki rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Gimnazjum nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Rawiczu Burmistrzem się bywa, lecz człowiekiem się jest- wspomnienia sprzed 20 lat. Gmina Rawicz.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
DEBATA 4 kwietnia 2013r. Agata Sienkiewicz i Paulina Antos.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
PATRONAT Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu.
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Wykonała Grupa 1. Od 2012 roku w szkołach gimnazjalnych Bank BGŻ realizuje program rowerowy – Jeżdżę z głową skierowany do uczniów z mniejszych miejscowości,
Jeżdżę z głową.
Jak moja miejscowość jeździ z głową
ponad około 250km ścieżek rowerowych w okolicach wyspy Uznam (Karsibór, zalew itd.) Świnoujście to nadmorskie miasto z dużą ilością atrakcji – Plaża,
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Zapraszamy do Powiatowego Zespołu Szkół w Chojnowie
Bezpieczeństwo na drodze
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Uczniowie oraz nauczyciele przyrodnicy naszej szkoły od kilkunastu lat współpracują z Piotrkowskim Oddziałem PTTK. W ramach tej współpracy biorą aktywny.
WYNIKI ANKIETY GUMOWY SUROWIEC. PYTANIE 1. Rodzaj gospodarstwa domowego, które reprezentujesz. 13 osób reprezentuje gospodarstwo wiejskie (A) 61 miejskie.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
To popularny portal internetowe. Pisząc blog informujemy internautów o swoich zainteresowaniach np. o modzie lub gotowaniu. Niestety czasem zapominamy.
Święto Plonów Sękowice 2008 Festyn odbył się dnia r. Budżet projektu: Całkowita wartość projektu – 7.561,53 zł w tym: środki EFRR – 6.427,29.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Zawody pływackie 10 listopada LISTOPADA- ELIMINACJE POWIATOWE W SZTAFETACH PŁYWACKICH. Co roku na MOSiR-rze odbywają się eliminacje powiatowe.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Bezpieczny Internet
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
KLIMAT PROWADZENIA BIZNESU W POWIECIE SOKÓLSKIM w latach
Gimnazjum nr. 2 Nasz Patron: Leon Kąkol Leon Kąkol Leon Kąkol urodził się 19 września 1898r. W 1917 r. jak wielu Polaków został wcielony do armii niemieckiej.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Pytania nie są trudne, więc nie oszukuj
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Moja Szkoła .
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

Jeżdżę z głową Uczniowie klasy IA Publicznego Gimnazjum nr 2 w Makowie Mazowieckim: Marcin Ciak Wiktoria Kołodziejska Dominika Kos Patrycja Łach Marcin Rupiński Michał Rurka Opiekun: Barbara Napiórkowska- Roter

Cele projektu: Kształtowanie wśród młodzieży gimnazjalnej postaw szacunku i odpowiedzialności, nauka współpracy i zachęcanie do podejmowania działań na rzecz społeczności lokalnej. Inspirowanie do podejmowania działań w ramach edukacji rówieśniczej oraz do współpracy przy projektach na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego realizowanych przez policję. Promowanie zdrowego stylu życia, ochrony środowiska, edukacji zdrowotnej i ekologicznej.

Realizując cele projektu Jeżdżę z głową podjęliśmy następujące działania:

1. Uczestniczyliśmy w cyklu zajęć lekcyjnych przeprowadzonych według scenariuszy zawartych w Poradniku metodycznym.

Teraz podsumujmy wyniki Ankiet Eksperta Ruchu Drogowego, które przeprowadziliśmy wśród 26 mieszkańców Makowa Mazowieckiego. 2. Przeprowadziliśmy Ankiety Eksperta Ruchu Drogowego, zebraliśmy i opracowaliśmy wyniki ankiet oraz przygotowaliśmy wnioski. Wśród ankietowanych było 15 kierowców, 10 pieszych i jeden rowerzysta.

Pytanie drugie nie sprawiło większych trudności, 76,8 % pytanych odpowiedziało prawidłowo z czego 73,3 % stanowili kierowcy, 80 % to piesi, rowerzysta udzielił poprawnej odpowiedzi.

W pytaniu trzecim dwie odpowiedzi były prawidłowe. Udzieliło ich 42,3% pytanych z czego 40 % stanowili kierowcy, 50 % to piesi, rowerzysta nie udzielił poprawnej odpowiedzi.

Na pytanie czwarte, tylko 11,5 % pytanych odpowiedziało prawidłowo z czego 6,7 % stanowili kierowcy, 20 % to piesi, rowerzysta również nie udzielił poprawnej odpowiedzi.

Pytanie piąte 53,8 % pytanych odpowiedziało prawidłowo z czego 46,7 % stanowili kierowcy, 70 % to piesi, rowerzysta ponownie udzielił nieprawidłowej odpowiedzi.

Pytanie szóste sprawiło ogromny problem wszystkim ankietowanym, 15,4 % pytanych odpowiedziało prawidłowo z czego 13,3 % stanowili kierowcy, 20 % to piesi, rowerzysta nie udzielił poprawnej odpowiedzi.

Sytuację dotyczącą bezpieczeństwa na drodze jako średnią ocenia 69,2 % badanych, 15,4 % nie czuje się bezpiecznie i 15,4 % sytuację ocenia jako dobrą. Na pytanie o stopień przestrzegania przepisów dotyczących wyposażenia roweru i odpowiedniego stroju 46,1 % ankietowanych odpowiedziała że w stopniu średnim, 3,8% uznała że w znacznym stopniu, pozostała część 50 % stwierdziła że przepisy te nie są przestrzegane

76,9 % pytanych odpowiedziało że czuje się bezpiecznie jako pieszy z czego 73,3 % stanowili kierowcy, 80 % to piesi, rowerzysta udzielił również odpowiedział że czuje się bezpiecznie jako pieszy.

84,6 % ankietowanych uważa, że drogi są odpowiednio oświetlone. Według mieszkańców Makowa najczęściej przepisy ruchu drogowego łamią kierowcy samochodów 46,2 %, piesi i rowerzyści 36,9 %.

Jak się okazało z wyników ankiet, mieszkańcy naszego miasta w niewystarczającym stopniu znają przepisy ruchu drogowego.

Okazuje się, że wśród ankietowanych najlepszą znajomością przepisów ruchu drogowego wykazali się piesi, chociaż i oni nie znają ich w zadowalającym stopniu. Przerażające jest to, że nawet osoba deklarująca się jako rowerzysta nie znała prawidłowych odpowiedzi na pytania dotyczące nowych przepisów obowiązujących kierujących rowerami. Wszyscy badani byli zgodni co do niebezpiecznych miejsc w naszym mieście. Zgadzali się również w kwestii sposobów poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Makowie Mazowieckim.

Pytanie 12. Niebezpieczne miejsca w Makowie Mazowieckim według naszych ankietowanych to oznaczone różowym kółkiem: 1.Skrzyżowanie ulic Mickiewicza i Przasnyskiej. 2.Przejście dla pieszych na ul. Mickiewicza, przy moście. 3.Skrzyżowanie ulic Chrobrego i Polnej

Na pytanie 13 Jak według Pani/Pana zwiększyć bezpieczeństwo na drogach w państwa okolicy? mieszkańcy Makowa zaproponowali: 1.Wybudowanie ścieżek rowerowych 2.Utworzenie ronda przy Zalewie 3.Wyremontowanie dróg i lepsze ich oznakowanie 4.Zwiększenie ilości sygnalizatorów świetlnych 5.Częstsze i dokładniejsze kontrole policji

3. Uczestniczyliśmy w zajęciach - spotkaniach z policjantami w klasach 4.

4. Poprzez gry edukacyjne utrwalaliśmy wiedzę czwartoklasistów. Uczestnicy projektu włączyli się w naukę dzieci poprzez zabawę. Zostały wykorzystane gry Jeżdżę z głową, karty Piotruś Znaki drogowe Dobrze się bawicie?

5. Zwracaliśmy uwagę kandydatom na rowerzystów na obowiązkowe wyposażenie roweru i odpowiedni strój oraz zachowanie na wycieczce rowerowej

Wszystkie te działania miały na celu pomoc uczniom w zdobyciu karty rowerowej. W Szkole Podstawowej nr 2 wszystkie klasy 4 mają w programie nauczania, przez cały rok wychowanie komunikacyjne, zakończone egzaminem na kartę rowerową. Powodzenia

Egzamin na kartę składa się z 2 etapów: części teoretycznej i praktycznej. Całkiem nieźle wam idzie!

6. Wzięliśmy udział w szkoleniu pierwszej pomocy Co roku w wielu klasach zarówno w gimnazjum jak i szkole podstawowej odbywają się spotkania z ratownikami, którzy uczą dzieci jak się zachować w razie wypadku, udzielić pierwszej pomocy.

7. Reprezentowaliśmy szkołę w Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym Co roku uczniowie naszej szkoły włączają się do Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym rozwijającego wiedzę na temat bezpieczeństwa na drogach, przepisów ruchu drogowego oraz sprawdzającego umiejętności rozważnego i zgodnego z przepisami jeżdżenia na rowerze. W tym roku uczniowie naszego gimnazjum zajęli trzecie miejsce w eliminacjach powiatowych

Udało nam się zebrać prawie 500 podpisów mieszkańców, którzy oświadczają iż jeżdżą z głową! 8. Zebraliśmy podpisy wśród mieszkańców pod deklaracją Jeżdżę z głową.

9. Rozpropagowaliśmy ideę programu w lokalnych mediach

Informacja o programie pojawiła się na stronie Urzędu Miasta Makowa Mazowieckiego

Również na stronie internetowej ukazał się artykuł Uczniowie uczą się jeździć z głową

10. Przygotowaliśmy prezentację multimedialną Jak moje miasto jeździ z głową.

11. Umówiliśmy się na spotkanie z burmistrzem W poniedziałek 3 czerwca 2013r o godz odbędzie się spotkanie z władzami miasta Makowa Mazowieckiego w celu zaprezentowania wyników ankiet, pokazania przygotowanej przez nas prezentacji oraz rozmowy na temat naszych sposobów na zwiększenie bezpieczeństwa na ulicach w naszym mieście.

Mamy nadzieję, że dzięki programowi Jeżdżę z głową nie tylko my poszerzyliśmy swoją wiedzę na temat BRD, ale również zainteresowaliśmy swoich kolegów i mieszkańców Makowa Mazowieckiego tym tematem, zwróciliśmy ich uwagę na znaczenie odpowiedzialności, szacunku i tolerancji oraz rozwagi, i opanowania na drodze. Myślimy, że zainteresowanie tematem nie zgaśnie z terminem zakończenia projektu, MY NA PEWNO ZAWSZE BĘDZIEMY J EŹDZIĆ Z GŁOWĄ