ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Prezentacja Przygotowana w ramach projektu KOMPETENCJE KLUCZOWE DROGĄDO KARIERY współfinansowanego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Australia.
Advertisements

Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie ile uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważne jest.
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
OD SAMORZĄDU SZKOLNEGO DO … czyli czym jest Samorząd?
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
21 marca Pierwszy Dzień Wiosny
WYNIKI I PRÓBNEGO MIĘDZYPRZEDMIOTOWEGO TESTU KLAS 6.
ZESPÓŁ SZKÓŁ w GDOWIE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
WYNIKI ANKIETY GUMOWY SUROWIEC. PYTANIE 1. Rodzaj gospodarstwa domowego, które reprezentujesz. 13 osób reprezentuje gospodarstwo wiejskie (A) 61 miejskie.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
Diversity Index - wyniki badań ilościowych Małgorzata Lelińska PKPP Lewiatan Grudzień 2011 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Nasz absolwent na wyższej uczelni
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW INŻYNIER BUDOWNICTWA.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie
„Mam Talent” 6 grudnia 2010r..
Gdy taki żółwik Przejdzie przez ekran, to znak że za chwilę zmieni się slajd.
W. 7 Metody prezentacji wyników i interpretacji danych [ilościowych]
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
Bezpieczny Internet
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
KLIMAT PROWADZENIA BIZNESU W POWIECIE SOKÓLSKIM w latach
KLIMAT PROWADZENIA BIZNESU W POWIECIE SOKÓLSKIM w latach prezentacja wyników ankiet przeprowadzonych wśród lokalnych przedsiębiorców.
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Prezentacja Przygotowana w ramach projektu KOMPETENCJE KLUCZOWE DROGĄDO KARIERY współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU ID grupy: z9m2 Opiekun: Małgorzata Kuśnierczak Kompetencja: matematyczna Temat projektowy: Statystyczny uczeń naszej szkoły Rok szkolny: 2011/2012

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU

Wprowadzenie ………………………………………………………………….. 6 Wyniki ankiety ……………………………………………………………….. 15 Podstawowe miary statystyczne …………………………………….. 38 Koniec ……………………………………………………………………………….. 44

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Statystyka Zbiorowość statystyczna, dane statystyczne Badania statystyczne Etapy badań statystycznych Badania ankietowe Zasady dobrej ankiety Obszary objęte ankietą

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Statystyka jest to nauka zajmująca się ilościowymi metodami badania prawidłowości zjawisk (procesów) masowych. Jej celem jest poznanie występujących prawidłowości, ich ilościowe wyrażenie oraz wyodrębnienie w nich składnika systematycznego i przypadkowego. Wyróżnia się: statystykę opisową (zajmuje się metodami zbierania i prezentacji informacji statystycznych i ich sumarycznego opisu), statystykę matematyczną (umożliwia uogólnienie wyników badań, ocenę stopnia dokładności i wiarygodności wyników)

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Zbiorowość statystyczna jest to jednoznacznie określony i wyodrębniony zbiór jednostek poddanych badaniu statystycznemu. Dane statystyczne pierwotne są to informacje statystyczne uzyskane bezpośrednio od badanych jednostek w trakcie badań statystycznych mających wyraźnie sprecyzowany przedmiot badania, określoną jednostkę oraz technikę badania.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Jest to zespół czynności zmierzających do uzyskania, za pomocą metod statystycznych, informacji charakteryzujących zbiorowość objętą badaniem. Wyróżnia się badania: pełne (obejmujące wszystkie jednostkiwchodzące w skład zbiorowości), badania częściowe (nie wyczerpujące, obejmujące tylko część zbiorowości, czyli próbę wybraną w odpowiedni sposób. np. badania reprezentacyjne, badania monograficzne, badania ankietowe).

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU A.obserwacja statystyczne – stwierdzenie i pisemna rejestracja wielkości, jakie badane cechy przyjmują u poszczególnych jednostek zbiorowości statystycznej, B.statystyczne grupowanie - usystematyzowanie materiału statystycznego, polegające na podziale niejednorodnej zbiorowości na możliwie jednorodne grupy wg obranych kryteriów i na zestawieniu interesujących danych statystycznych, charakteryzujących poszczególne grupy, C.analiza statystyczna - wykrywanie prawidłowości kształtowania się zjawisk statystycznych oraz związków i zależności między nimi, a także interpretacja wyników badań i formułowanie wniosków.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU W I semestrze roku szkolnego 2011/2012 wśród uczniów naszej szkoły została przeprowadzona ankieta. Ankieta była skierowana do uczniów klas pierwszych, drugich i trzecich. Wszyscy uczniowie uczestniczący w badaniu otrzymali ankietę z takimi samymi pytaniami, ich zadanie polegało na udzieleniu odpowiedzi na zamieszczone pytania.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Przy sporządzaniu kwestionariusza ankiety przestrzegaliśmy zasad: I. Pytania były sformułowane w sposób: zrozumiały dla wszystkich uczestników badania jednoznaczny, precyzyjny. dotyczyły: zdarzeń, które uczniowie mogli łatwo stwierdzić lub sobie o nich przypomnieć przede wszystkim faktów i opinii, w minimalnym stopniu motywów.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU II. Uczestnik badania miał swobodę wyboru odpowiedzi, (pytania zawierały warianty odpowiedzi). III. Układ i prezentacja graficzna pytań ułatwiały udzielenie odpowiedzi. IV. Ankieta nie zawierała zbyt wielu pytań. V. Jakość papieru i jakość druku kwestionariusza ankiety były wysokie (czytelne kwestionariusze).

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Prawa i obowiązki ucznia Czas poświęcony na naukę Sposoby uczenia się Wykorzystanie komputerów przez uczniów Dydaktyka Przyjazny nauczyciel Zajęcia pozalekcyjne Korepetycje Przedmiotowe systemy oceniania Atmosfera na lekcjach Relacje uczniowskie Zachowanie

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU ¼ uczniów deklaruje brak znajomości swoich praw i obowiązków, przy czym do mniejszej znajomości przyznają się chłopcy. Co piąta uczennica (20%) i co trzeci uczeń (32%) nie znają swoich praw i obowiązków.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Co czwarty uczeń uważa, że jego prawa nie są w szkole przestrzegane. Odpowiedzi dziewcząt i chłopców różnią się nieco i tak 79% dziewcząt i 64% chłopców uważa, że w szkole prawa ucznia są respektowane, natomiast 21% dziewcząt i aż 36% chłopców odpowiedziało, że nie.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Co piąty uczeń stwierdza, że nie jest w stanie sprostać obowiązkom

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU We wszystkich klasach poza klasą II WF dziewczęta zdecydowanie więcej się uczą niż chłopcy.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Średnia czasu poświęcanego na naukę przez uczniów naszej szkoły wynosi 1 godzinę 12 minut, w tym: dziewczęta - średnio uczą się 1 godziny 45 minut chłopcy – średnio uczą się 1 godzinę. Najwięcej czasu na naukę poświęcają dziewczęta z klasy I PO i I WF (średnio 2,5 godziny), a najmniej chłopcy z klasy II WF (średnio 1 godzinę).

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU

Średnio uczniowie wykorzystują komputer do nauki 54 minuty w ciągu dnia. Przeciętne zróżnicowanie (odchylenie standardowe) poszczególnych odpowiedzi od średniej dla uczniów przeankietowanych wynosi 52 minuty. Współczynnik zmienności wynosi 96%, czyli zbiorowość uczniowska jest bardzo zróżnicowana. Najczęściej odpowiadali uczniowie, że pracują z komputerem - 1 godzinę (dominanta). Wartość mediany to również 1 godzina.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU

Dziewczęta najlepiej oceniły lekcje geografii, chłopcy lekcje wiedzy o kulturze. Obie grupy są zgodne, że najmniej zrozumiałe są dla nich fizyka i technologia informacyjna.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Ponad połowa dziewcząt pozytywnie oceniła podstawy przedsiębiorczości, przysposobienie obronne, prawie połowa biologię. Dla chłopców najbardziej interesujące są lekcje historii, podstaw przedsiębiorczości i wiedzy o kulturze. Najmniej interesujące lekcje są z fizyki.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Najwięcej nowoczesnych technologii jest stosowanych na technologii informacyjnej, podstawach przedsiębiorczości i wiedzy o kulturze. Pp oraz Wok były również wcześniej wymienione jako przedmioty prowadzone w sposób interesujący.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU

Na korepetycje uczęszcza: 28% pierwszoklasistów 36% drugoklasistów 48% trzecioklasistów

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU

Najlepsze warunki do nauki mają uczniowie na biologii a najgorsze na lekcjach fizyki i technologii informacyjnej.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Do złych i raczej złych relacji przyznaje się 5% przebadanych uczniów.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU

Co dwudziesty ankietowany uczeń nie wie, co podlega ocenie przy ustalaniu oceny zachowania. Prawie każdy uczeń zna zasadę wystawiania oceny z zachowania. Wątpliwości dotyczą tylko wysokości punktów za poszczególne przewinienia lub nagrody. Na ten wynik zdecydowany wpływ mieli pierwszoklasiści.

Średnie wykorzystanie komputera do rozrywki jest ponad dwa razy większe niż do nauki i wynosi niewiele powyżej 2 godzin. Odchylenie standardowe wynosi 1 godzinę 25 minut. Współczynnik zmienności wynosi 70%, czyli zbiorowość uczniowska jest o wiele mniej zróżnicowana wypoczywając przy komputerze, niż ucząc się z jego zastosowaniem. Najczęściej w ankietach pojawiła się odpowiedź 2 godziny i była to jednocześnie wartość, która dzieliła ankietowanych na połowy. ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU

Podstawowe miary statystyczne Miary tendencji centralnej Średnia arytmetyczna Mediana Dominanta Miary rozproszenia Wariancja i odchylenie standardowe Współczynnik zmienności Analiza współzależności

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Średnia arytmetyczna wyraża przeciętny poziom obserwowanej cechy statystycznej w zbiorowości. Średnia arytmetyczna n liczb x 1, x 2, …, x n jest równa: Średnia arytmetyczna ważona n liczb x 1, x 2, …, x n, którym przypisano wagi w 1, w 2, …, w n

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Medianą uporządkowanego rosnąco ciągu n danych liczbowych x 1, x 2, …, x n jest to: dla n nieparzystego - środkowy wyraz ciągu, dla n parzystego – średnia arytmetyczna środkowych wyrazów ciągu.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Dominanta (wartość dominująca, moda, wartość typowa) jest wariantem cechy, który najczęściej występuje w badanej zbiorowości statystycznej. W zestawie danych może występować więcej niż jedna dominanta. Graficzną ilustracją mody jest punkt (punkty) na osi odciętych, któremu (którym) odpowiada maksimum liczebności.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Wariancją n danych liczbowych x 1, x 2, …, x n, o średniej arytmetycznej jest liczba Odchylenie standardowe jest to pierwiastek kwadratowy z wariancji Wariancja i odchylenie standardowe charakteryzują rozproszenie danych wokół średniej arytmetycznej

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU

Prezentacja Przygotowana w ramach projektu KOMPETENCJE KLUCZOWE DROGĄDO KARIERY współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego