Motywowanie uczniów z niepełnosprawnością do nauki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Advertisements

portale społecznościowe
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
rachunkowość zajęcia nr 7
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
O PTYMISTYCZNI R ODZICE Przedszkola Samorządowego Nr 35 Wesołe w Białymstoku.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Wolontariat w BACZYŃSKIM.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
fotografie - Marcel Cohen
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Oto my- samorząd uczniowski. -JESTEŚMY JEDYNYMI REPREZENTANTAMI UCZNIÓW W SZKOLE -MAMY PRAWO DO ORGANIZACJI ŻYCIA SZKOLNEGO, UMOŻLIWIAJĄCEGO ZACHOWANIE.
Prawa Dziecka.
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Bank Wielkopostny to ogólnopolska akcja ewangelizacyjna; dobry i pożyteczny sposób na aktywne przeżycie okresu Wielkiego Postu i przygotowanie się do.
Bezpieczny Internet Ty też jesteś częścią wirtualnego świata.
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE GRUPA II
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Biblioteka Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stopnicy Działalność Cele biblioteki Regulamin Dokumenty audiowizualne Regulamin Internetowego Centrum Informacji.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Opracowywanie wspólnych celów Trzeba dawać, żeby brać
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

Motywowanie uczniów z niepełnosprawnością do nauki Przygotowały: Anna Maćek Karolina Adamczak

Zrozumienie motywacji uczniów i poznanie, jak można ją rozbudzać i podtrzymać, ułatwi zapewne znalezienie większej satysfakcji w pracy nauczycielskiej.

Czynniki wywołujące frustrację: 1) brak czasu, 2) duża liczba uczniów mających kłopoty w nauce lub kłopoty emocjonalne, 3) stawiane wymaganie nauczycielom przez oświatę, rodziców 4) inne sytuacje (np. sytuacje stresowe). Niemal wszystko, co nauczyciel czyni w klasie, ma znaczenie dla motywacji uczniów: sposób prezentowania materiału, rodzaje stosowanych ćwiczeń, sposób kontaktowania się z uczniami, stwarzanie możliwości pracy samodzielnej bądź grupowej. Uczniowie reagują na to, kim jesteś, co robisz i na to, jak czują się w klasie.

W określaniu istoty uczniowskiej motywacji ważną rolę spełniają zarówno czynniki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. 1) motywacja wewnętrzna opiera się na przekonaniach jednostki dotyczących jej wartości zdolności i kompetencji, na przyjętych celach i oczekiwaniach co do sukcesu lub porażki oraz na pozytywnych lub negatywnych uczuciach ( np. ciekawość, niepokój ), które są rezultatem samooceny. 2) zewnętrzne czynniki motywujące to społeczne i emocjonalne wsparcie ze strony osób ważnych i znaczących dla jednostki ( np. okazywanie troski, dodawanie odwagi ) oraz zewnętrzne nagrody i bodźce płynące z otoczenia ( np. okazywanie uznania za osiągnięcia ).

Motywacja jest wrodzoną naturalną zdolnością do uczenia się w aktywny sposób: powinna być raczej wywołana czy ujawniana niż tworzona. Ważne jest również, aby uczeń znalazł się w takim otoczeniu, w którym zapewniona jest szczera troska i wsparcie ze strony nauczycieli, kolegów i innych osób w szkole.

Co to znaczy motywować uczniów?

Do podstawowych zasad motywowania ucznia należą: Uczniowie są motywowani przez takie sytuacje i czynności, które: - skłaniają do tego, by osobiście i aktywnie zaangażować się w naukę, - pozwalają na własny wybór i podejmowanie decyzji zgodne z możliwościami i z wymogami zadania. Motywacja uczniów zwiększa się, gdy postrzegają zadanie szkolne jako: - bezpośrednio lub pośrednio związane z osobistymi potrzebami, zainteresowaniami i celami, - mające właściwy poziom trudności, tak że można liczyć na jego wykonanie. Naturalna uczniowska motywacja do uczenia się może być wzbudzana w bezpiecznym, pełnym zaufania otoczeniu, charakteryzującym się następującymi cechami: - dobre stosunki z troskliwymi dorosłymi, którzy są w stanie zauważyć możliwości ucznia, - takie wspieranie i wspomaganie nauki, które jest dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów, - istnienie szans na podejmowanie przez uczniów ryzyka bez strachu przed niepowodzeniem.

Jak pomóc uczniom poznać i docenić samych siebie?

Ułatwić uczniom poznanie, jak funkcjonuje ich psychika i aktywność Ułatwić uczniom poznanie, jak funkcjonuje ich psychika i aktywność. 1) Poczucie braku bezpieczeństwa to wspólny mianownik niskiej samooceny i złego zachowania. 2)Czynności mające na celu pomoc uczniom w poznawaniu ich psychicznego funkcjonowania i ich aktywności . 3)Zrozumienie cyklu myślowego . 4)Zrozumienie reguły odmiennych wizji rzeczywistości. 5)Rozumieć poczucie niepewności .

Ułatwić uczniom dostrzegać wartość samych siebie, całego procesu uczenia i poszczególnych czynności związanych z uczeniem się. 1) Diagnozowanie potrzeb, zainteresowań i celów poszczególnych uczniów . 2) Pomaganie uczniom w określaniu celów. 3) Dopasowywanie zainteresowań i celów do procesu uczenia się. 4) Kształtowanie szacunku dla nauki .

Strategie przekształcania klasy w środowisko motywujące uczniów.

Stwarzanie warunków dla rozwoju i samostanowienia Stwarzanie warunków dla rozwoju i samostanowienia. - Nauczyciel jako osoba ułatwiająca uczniom odzyskanie pierwotnej motywacji do nauki. - Nauczyciel jako osoba planująca kształcenie. - Uczeń jako ekspert w wybranych przez siebie dziedzinach . - Uczeń jako osoba przekazująca wiedzę . - Czynności podejmowane dla promowania rozwoju uczniów i dla wzmocnienia ich tendencji do samodzielnego kierowania sobą.

Zachęcanie do podejmowania ryzyka w trakcie nauki - Strategie zachęcania do podejmowania ryzyka w uczeniu się poprzez bycie przykładem i wzorem. - Strategie dodające odwagi do zaakceptowania sukcesu. - Strategie oceniania osiągnięć. - Strategie pomagania uczniom w wyborze właściwych nagród.

Tworzenie klimatu korzystnego dla uczenia się Tworzenie klimatu korzystnego dla uczenia się. - Ocenianie swoich własnych kwalifikacji nauczycielskich. - Oszacowanie klimatu w klasie szkolnej. - wskaźniki pozytywnego klimatu, - wskaźniki negatywnego klimatu.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!