Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Advertisements

Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
Socjologia rynku pracy
Jacek Posłuszny Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie Możliwości finansowania projektów oświatowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Bezrobotni w Gminie Szaflary oraz ich aktywizacja zawodowa w 2012 roku
Dobre praktyki: Spółdzielnia Socjalna KREATYWNI Toruń, 27/09/2013 Organizator.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Przysiek, 27 września 2013 r. Organizator.
1 COMPANY PRIVATE 1 EDUKACJA DLA PRZEMYSŁU PRZEMYSŁ DLA EDUKACJI Janusz Zakręcki Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Mielec, 7 grudnia 2009r.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Zarządzanie międzynarodowe
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Towaroznawstwo i Zarządzanie Jakością Absolwenci specjalności są specjalistami w zakresie kształtowania, oceny i ochrony jakości produktów i usług. W trakcie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO Powiązania sektora handlu i usług elektronicznych z rynkiem pracy.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa,
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
Projekt "Europejskie perspektywy" - Działanie 1.3 SPO RZL 1 Projekt : "Europejskie perspektywy" Realizator: POWIATOWY URZĄD PRACY W OPOLU LUBELSKIM Okres.
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Fundusze dla edukacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata Białystok, 20 listopada 2008 r. URZĄD MARSZAŁKOWSKI.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
1 Spójność społeczno- gospodarcza Rozwój zasobów ludzkich Programy, instytucje, doradztwo dla MSP Konferencja Kadry dla Biznesu Poznań Ida Musiałkowska.
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
Prezentację przygotował: Alain Henry Możliwości rozwoju kształcenia zawodowego w Polsce na przykładzie dobrych praktyk z Francji i Niemiec.
STAN REALIZACJI PORADNICTWA ZAWODOWEGO W LUBUSKICH SZKOŁACH stan za rok szkolny 2010/2011 Jesionka 27 – 28 marca 2012 r.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Wpływ warunków.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Możliwości dofinansowania działalności szkół podstawowych z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji.
Prezentacja założeń regionalnej polityki edukacyjnej w odniesieniu do Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Możliwości finansowania działalności placówek.
Prezentacja założeń regionalnej polityki edukacyjnej w odniesieniu do Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Możliwości finansowania działalności placówek.
Prezentacja założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście ogłaszanych przez WUP konkursów Kazimierz Tęczar Kazimierz Tęczar Wicedyrektor Wojewódzkiego.
ZATRUDNIENIE SEZONOWE W OCHOTNICZYCH HUFCACH PRACY.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
Wsparcie szkoleniowo- doradcze realizowane w ramach projektu Razem dla Północnego Mazowsza.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Doświadczenia i plany województwa zachodniopomorskiego w zakresie wsparcia osób niepełnosprawnych w Regionalnym Programie.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Działanie 6.2 Rozwój kultury i zachowanie dziedzictwa kulturowego.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – konkursy w 2010 roku - Prowadząca: Martyna Sawicka Gdańsk,
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Rola ekonomii społecznej w aktywnej integrac j i Prowadzi: Krzysztof M argol Zajęcia prowadzone w ramach projektu POKL /12 Przez projekt.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Poznać, zrozumieć, wzmocnić przez aktywność do integracji Projekt systemowy Projekt systemowy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chojnicach Chojnice.
POZNAĆ, ZROZUMIEĆ, WZMOCNIĆ- PRZEZ AKTYWNOŚĆ DO INTEGRACJI PROJEKT SYSTEMOWY ( kontynuacja ) POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W CHOJNICACH CHOJNICE.
POZNAĆ, ZROZUMIEĆ, WZMOCNIĆ PRZEZ AKTYWNOŚĆ DO INTEGRACJI PROJEKT SYSTEMOWY WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Nowe umiejętności zawodowe - szansą na lepszą przyszłość Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
8.2. Tranfer wiedzy Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw Technostarterzy szansą na rozwój przedsiębiorczości akademickiej
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 1

2 Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej

3 Priorytety i działania SPO RZL Priorytet 1 – Aktywna polityka rynku pracy oraz integracji zawodowej i społecznej Działanie 1.1 – Rozwój i modernizacja instrumentów i instytucji rynku pracy Działanie Perspektywy dla młodzieży Działanie Przeciwdziałanie i zwalczanie długotrwałego bezrobocia Działanie Integracja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych Działanie Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego ryzyka Działanie 1.6 – Integracja i reintegracja zawodowa kobiet

4 Priorytety i działania SPO RZL Priorytet 2 - Rozwój społeczeństwa opartego na wiedzy Działanie Zwiększenie dostępu do edukacji - promocja kształcenia przez całe życie Działanie Podniesienie jakości edukacji w odniesieniu do potrzeb rynku pracy Działanie Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki Działanie 2.4 – Wsparcie zdolności administracyjnych

5 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Działanie 1.2 – Perspektywy dla młodzieży Schemat b) Promocja aktywności zawodowej młodzieży Ostateczni Beneficjenci: bezrobotna młodzież poniżej 25 roku życia, bezrobotni absolwenci Potencjalni projektodawcy: pracodawcy partnerzy społeczni ( organizacje pracodawców i związki zawodowe)

6 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Typy projektów: Opracowywanie i rozpowszechnianie informacji promującej źródła i miejsca dostępu do informacji o: ofertach zatrudnienia ze szczególnym uwzględnieniem sektora MSP oraz w trzecim sektorze, formach zatrudnienia ze szczególnym uwzględnieniem sektora MSP oraz w trzecim sektorze, możliwościach podnoszenia kwalifikacji i zdobywania doświadczenia, możliwościach uzyskania wsparcia finansowego, wolontariacie.

7 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Akcje informacyjne mające na celu: promowanie postaw aktywnych w tym promowanie samozatrudnienia, uświadomienie konieczności planowania kariery i rozwoju zawodowego, promowanie mobilności, elastyczności, przedsiębiorczości i konieczności dostosowywania się do zmieniających się warunków rynku pracy, Wspieranie inicjatyw lokalnych mających na celu pomoc młodzież w wejściu na rynek pracy, Aktywizacja zawodowa młodzieży poprzez: doradztwo, szkolenia oraz dotacje dla podejmujących własną działalność gospodarczą, poradnictwo zawodowe i pośrednictwo pracy, wspieranie wolontariatu, kluby pracy.

8 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Działanie 1.4 – Integracja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych Schemat a) - Wsparcie osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy

9 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Ostateczni Beneficjenci: Osoby o znacznym bądź umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, które: = po raz pierwszy wchodzą na rynek pracy, = są długotrwale bezrobotne, = mają największe trudności z wejściem na rynek pracy, Pracodawcy, Pracownicy przedsiębiorstw, zatrudniających osoby niepełnosprawne, współpracujący z osobami niepełnosprawnymi. Potencjalni projektodawcy: Pracodawcy, partnerzy społeczni (organizacje pracodawców i związki zawodowe)

10 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Przykładowe Typy projektów: szkolenia dla pracowników współpracujących w swym środowisku pracy z osobami niepełnosprawnymi dające umiejętność współpracy z niepełnosprawnymi partnerami, szkolenia dla pracodawców (oraz organizatorów pracy w firmach) zatrudniających lub zamierzających zatrudnić osoby niepełnosprawne dające umiejętność organizacji stanowisk pracy, warunków i środowiska pracy dla niepełnosprawnych pracowników,

11 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Działania służące tworzeniu miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych i większych możliwości ich zatrudniania: organizowanie subsydiowanych staży pracy, pokrywanie kosztów przystosowania stanowisk pracy dostosowanego do potrzeb pracownika wynikających z niepełnosprawności, subsydiowanie wynagrodzeń osób niepełnosprawnych, rekompensujących pracodawcom zwiększone koszty ich zatrudniania, rozwijanie dostosowanych do potrzeb niepełnosprawnych alternatywnych form pracy – telepraca, praca wykonywana w domu, praca na zastępstwo.

12 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Działanie 1.5 – Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego ryzyka Schemat a) Wspieranie osób z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym

13 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Ostateczni Beneficjenci: Osoby zagrożone wykluczeniem społecznym ze szczególnym uwzględnieniem osób korzystających długotrwale ze świadczeń pomocy społecznej Pracodawcy Osoby w wieku 15 – 24 lat, które: nie uczą się, nie pracują i nie są zarejestrowane jako bezrobotne, uczą się w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych albo w formach pozaszkolnych, ale sprawiają trudności wychowawcze i mają poważne kłopoty w nauce, pochodzą z rodzin ubogich, zagrożonych dysfunkcjami społecznymi, wchodzące w kolizje z prawem. Potencjalni projektodawcy: Partnerzy społeczni (organizacje pracodawców i związki zawodowe)

14 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Przykładowe typy projketów: subsydiowanie zatrudnienia osób bezrobotnych powyżej 24 miesięcy na otwartym rynku pracy, wspieranie zatrudnienia subsydiowanego w ramach Centrów Integracji Społecznej, szkolenia i warsztaty edukacyjno – wychowawcze na rzecz młodzieży trudnej mające na celu powrót do nauki w celu zdobycia zawodu i usamodzielnienia się oraz zapobieganie dysfunkcjom społecznym wśród ludzi młodych takich jak alkoholizm, narkomania, przestępczość.

15 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Działanie Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki Schemat a) Doskonalenie umiejętności i kwalifikacji kadr Ostateczni Beneficjenci: przedsiębiorstwa i ich pracownicy

16 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Potencjalni projektodawcy: instytucje szkoleniowe, szkoły, w tym szkoły wyższe, jednostki badawczo-rozwojowe partnerzy społeczni (organizacje pracodawców i związki zawodowe).

17 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Typy projektów szkolenia i pomoc doradcza dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw (podwyższenie kwalifikacji, nabycie nowych kwalifikacji i umiejętności) – ogólne, jak i związane ze zmianami technologicznymi (w tym w systemie edukacji na odległość, kursy zawodowe w zakresie języków obcych, zastosowanie IT), studia podyplomowe dla pracowników przedsiębiorstw i kadry zarządzającej mające na celu podwyższenie lub zdobycie nowych kwalifikacji,

18 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy praktyczne szkolenia i staże dla pracowników przedsiębiorstw odbywane w instytucjach naukowo-badawczych, szkolenia i pomoc doradcza dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw w zakresie usprawnienia zarządzania (zwłaszcza zasobami ludzkimi), identyfikacji potrzeb w zakresie kwalifikacji pracowników, poprawy organizacji pracy, zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy oraz uelastycznienia form świadczenia pracy, podwyższanie umiejętności i kwalifikacji pracowników o niskim poziomie przygotowania do pracy (np. o niskich kwalifikacjch.

19 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Schemat b) Promocja rozwiązań systemowych w zakresie rozwoju potencjału adaptacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy Ostateczni Beneficjenci: przedsiębiorstwa i ich pracownicy, media, jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne jednostki badawczo-rozwojowe instytucje szkoleniowe placówki kształcenia dorosłych szkoły wyższe ośrodki wspierania przedisebiorczości.

20 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Projektodawca: PARP Sposób wyboru projektów w schemacie b): przetarg

21 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy Typy projektów projekty skierowane na rozwój kadr przedsiębiorstw o charakterze ponadlokalnym,/regionalnym,/krajowym oraz o znaczeniu sektorowym, np. BHP, języki obce, itp. projekty promujące dialog na rzecz zmian w organizacji pracy, w tym wynikających z wymagań BHP, badawcze w zakresie nowych form organizacji pracy,

22 Działania SPO RZL, dla których projektodawcami mogą być przedsiębiorcy projekty badawcze i promocyjne (popularyzatorskie) w zakresie powiązań między światem nauki i przedsiębiorstw oraz promujące ideę doskonalenia zawodowego w przedsiębiorstwach, projekty promujące aktywne wsparcie dla przedsiębiorczości (zaadresowane głównie do samorządów lokalnych) i promujące przedsiębiorczość (np. wśród młodzieży), projekty podnoszące jakość szkolenia i usług doradczych dla przedsiębiorstw, pilotażowe projekty szkoleniowo-doradcze w zakresie pracy atypowej (np. rotacja pracy, telepraca),

23 Etapy rozpatrywania wniosku 1. Złożenie wniosku do Beneficjenta Końcowego 2. Sprawdzenie kompletności dokumentów i ocena formalna wniosku 3. W ciagu 10 dni projketodawca zostaje poinformowany o: przyjęciu wniosku do oceny brakach formalnych we wniosku odrzuceniu wniosku 4. Przekazanie wniosku do oceny merytorycznej

24 Etapy rozpatrywania wniosku Ocena merytoryczna wniosku: Komisja Oceny Projektu – umijescowiona u BK ocena dokonywana przez 2 losowo wybrane osoby średnia z dwóch niezależnych od siebie opinii max. ilość punktów do uzyskaniu wynosi 100 min. ilość punktów, którą musi uzyskać projekt 60

25 Etapy rozpatrywania wniosku 5. Ocena KOP stanowi podstawę do ułożenia listy rankingowej projektów i rekomendowania jej dyrektorowi Beneficjenta Końcowego 6. Projektodawca otrzymuje informację o: przyjeciu wniosku do realizacji lub odrzuceniu wniosku – z podaniem przyczyny 7. Podpisanie umowy na relizację projektu – projektodawca z Beneficjentem Końcowym