Ocenianie. Zmiany w przepisach prawa. Drogowskazy poszkoleniowe. 22 października 2010r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Przygotował: Adrian Walkowiak
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
– poradnik dla babci i dziadka”
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Katarzyna Kopeć Nauczyciel matematyki w klasach pierwszych i drugich w Gimnazjum w Miłkowicach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
ODYSEJA UMYSŁU.
Komunikacja interpersonalna
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Oto my- samorząd uczniowski. -JESTEŚMY JEDYNYMI REPREZENTANTAMI UCZNIÓW W SZKOLE -MAMY PRAWO DO ORGANIZACJI ŻYCIA SZKOLNEGO, UMOŻLIWIAJĄCEGO ZACHOWANIE.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Zajęcia fakultatywne Wydział Lekarski Rok IV. Warunki konkursu Przedmiotem konkursu jest organizacja zajęć fakultatywnych Jednostka ubiegająca się o ich.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Jeżdżę z głową.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Prawo o aktach stanu cywilnego
Nasza szkoła. Środowisko szkoły Środowisko szkoły społeczno - wychowawcze Środowisko szkoły społeczno - instytucjonalne.
Bezpieczny Internet
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1.
METODA PROJEKTÓW ZESPÓŁ SPORTOWYCH SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

Ocenianie. Zmiany w przepisach prawa. Drogowskazy poszkoleniowe. 22 października 2010r.

Ocenianie. Zmiany w przepisach prawa. Ośrodek Rozwoju Edukacji: cykl dwudniowych szkoleń dla wizytatorów, konsultantów i dyrektorów z całej Polski - wypracowanie podczas warsztatów przykładowych rozwiązań i opublikowanie ich po 23 października na stronie internetowej, zamieszczenie na stronie internetowej / dwóch poradników: Jak organizować i prowadzić gimnazjalne projekty edukacyjne Poradnik dla dyrektorów, szkolnych organizatorów i opiekunów projektów autorstwa pana Jacka Strzemiecznego, Metoda projektów Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów gimnazjów napisany przez panie Agnieszkę Mikinę i Bożenę Zając.

Ocenianie. Zmiany w przepisach prawa. Program szkolenia: 3 spotkania plenarne: Projekt edukacyjny w prawie oświatowym. Projekt edukacyjny jako metoda. Posumowanie warsztatów. 3 warsztaty: Projekt edukacyjny w prawie wewnątrzszkolnym. Organizacja realizacji projektu gimnazjalnego- przygotowanie i praca nad projektem. Publiczna prezentacja projektu gimnazjalnego i jego ocena.

Ocenianie. Zmiany w przepisach prawa. Praktyczne wskazówki poszkoleniowe: Utworzyć zespół do spraw realizacji projektu z osobą koordynatora na czele, Ustanowić centrum projektowe w szkolnej bibliotece, Uaktualnić Statut poprzez konieczne, ogólne zapisy; opracować szczegółowy Regulamin realizacji projektów gimnazjalnych (z uwzględnieniem repetentów z aktualnych klas III, uczniów przechodzących z innych szkół, objętych nauczaniem indywidualnym, zwalnianych z realizacji projektu itd.),

Ocenianie. Zmiany w przepisach prawa. Zobowiązać uczniów realizujących projekt do stosowania Ustawy z 4 lutego 1994r. o prawie autorskim (cytaty; ochrona wizerunku), Zwrócić uwagę uczniów na to, by podczas realizacji projektu korzystali tylko z legalnego oprogramowania, Przestrzegać zasady, że dokumentacja projektu jest prowadzona w języku polskim (nauczyciele języków obcych), Zapoznać rodziców z zasadami realizacji projektów i prosić o podpis pod informacją (czas realizacji projektów a bezpieczeństwo; możliwości bazowe szkoły podczas prezentacji projektu; kryteria ocen; koszty).

Ocenianie. Zmiany w przepisach prawa. Grupy - najbardziej efektywnie działa zespół 3-6-osobowy; skład o zróżnicowanym potencjale (wybrany przez nauczyciela lub losowany); zespoły nie rywalizują, lecz współpracują, Cele – 1. edukacyjne podstawa programowa 2. praktyczne rezultaty Tematy - najbardziej wartościowe: interdyscyplinarne ; zakotwiczone w podstawie programowej; skoncentrowane na efekcie; najlepiej w formie pytania; upodmiotowione; bliskie uczniom; realne; motywujące (przy realizacji projektów, w których uczniowie proponują zmiany w otoczeniu, należy ich uprzedzić, że nie dajemy gwarancji na wcielenie ich planów w życie),

Ocenianie. Zmiany w przepisach prawa. Grupy - najbardziej efektywnie działa zespół 3-6-osobowy; skład o zróżnicowanym potencjale (wybrany przez nauczyciela lub losowany); zespoły nie rywalizują, lecz współpracują, Cele – 1. edukacyjne podstawa programowa 2. praktyczne rezultaty Tematy - najbardziej wartościowe: interdyscyplinarne ; zakotwiczone w podstawie programowej; skoncentrowane na efekcie; najlepiej w formie pytania; upodmiotowione; bliskie uczniom; realne; motywujące (przy realizacji projektów, w których uczniowie proponują zmiany w otoczeniu, należy ich uprzedzić, że nie dajemy gwarancji na wcielenie ich planów w życie),.

Oceny: za proces i efekt, zachowania i przedmiotowe, zasady oceniania kształtującego. Ustalenie (zgodnie z Rozporządzeniem) minimalnych warunków, które musi uczeń spełnić, by uzyskać zaliczenie na świadectwie. Ocenianie. Zmiany w przepisach prawa.

Wpis na świadectwie - jeśli uczeń uczestniczył w kilku projektach, trzeba ustalić termin, do którego zgłosi wychowawcy, który temat wybiera (procedura), Dokumentacja - minimum dla dyrektora to lista tematów, grup projektowych i karty projektów, Nowa rola nauczyciela: doradca, a nie ekspert, uczy się razem z uczniami,

Ocenianie. Zmiany w przepisach prawa. Rola dyrektora: przedstawia nauczycielom odpowiednie przepisy oraz ogólne wymagania, które przy organizacji projektów trzeba spełnić, wspomaga doskonalenie nauczycieli, określa wraz z radą pedagogiczną warunki realizacji projektu gimnazjalnego, informuje o wyżej wymienionych warunkach uczniów i rodziców.

Ocenianie. Zmiany w przepisach prawa. Jak motywować uczniów do wzięcia udziału w realizacji projektu? Jak obudzić w nich ciekawość świata i wyzwolić kreatywność? Może takimi oto słowami Leonarda da Vinci: Przemierzałem świat w poszukiwaniu wyjaśnień zjawisk, których nie rozumiałem. Skąd brały się muszle na szczytach gór? Dlaczego kamień wrzucony w wodę tworzy okręgi fal i dlaczego ptak utrzymuje się w powietrzu? Takie pytania wypełniały moje myśli przez całe życie.