Praca wykonana przez : Magdalena Styś i Paulina Styś Sprawozdanie z debaty na temat: Szkolna demokracja – system reprezentowania uczniów przez przedstawicieli.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Wstęp do debaty Demokratyczna szkoła – Twój wybór Wstęp do debaty Demokratyczna szkoła – Twój wybór Źródła informacji : Prezentacja została.
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
XIX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
TRADYCJ Ą GIMNAZJUM NR 8 W D Ą BROWIE GÓRNICZEJ S Ą DNI EUROPEJSKIE NA JEDNE Z NICH ZAPRASZAMY.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
KAMPANIA DRUGIE ŻYCIE w XIV LO w Krakowie. Harmonogram akcji: 1)Zajęcia warsztatowe dla uczniów (wykład nauczyciela biologii, praca uczniów w grupach.
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Szkoła marzeń.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
Reportaż o dniu wegetarianizmu. 1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu, a tylko w Polsce – jak wynika ze statystyk – mamy ok. 2 miliony.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
1. H ISTORIA NASZEGO RADIOWĘZŁA. W 2005r. w ramach projektu edukacyjnego Puchatek z inicjatywy dyrekcji szkoły i ówczesnego samorządu, podjęto działania.
ANKIETA Przeprowadzona w dniach marca 2012r. w Szkole Podstawowej oraz Gimnazjum EKOLA.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
to dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa, wykraczająca poza związki rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
OD SAMORZĄDU SZKOLNEGO DO … czyli czym jest Samorząd?
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Działalność samorządu uczniowskiego W GIMNAZJUM W STANKOWIE
Debata na temat SZKOŁA, DEMOKRACJA - WROGOWIE CZY PRZYJACIELE r.
Demokracja oczami gimnazjalistów
XVIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
21 marca Pierwszy Dzień Wiosny
UCZESTNICY Halina Tokarska, syn Dawid lat 9
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Biblioteka szkolna.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Skład Samorządu Uczniowskiego
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Władza lokalna w Polsce
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Tabela sportowych rekordów szkoły
Klasa I B.
„Mam Talent” 6 grudnia 2010r..
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Bezpieczny Internet
Szkoła podstawowa w Łęgu Starościńskim Autor: Paulina Karczewska Sklepik Mikołajki Pracownia komputerowa Dzień nauczyciela Dzień kultury Dzień niepodległości.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, czerwiec 2009.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Zwycięzcą szkolnego konkursu i naszym reprezentantem w konkursie UNICEF została PIPI Autorstwa Urszuli Horain z klasy 3d Tuż za nią na 2 miejscu znalazła.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Zapis prezentacji:

Praca wykonana przez : Magdalena Styś i Paulina Styś Sprawozdanie z debaty na temat: Szkolna demokracja – system reprezentowania uczniów przez przedstawicieli. Z dnia

W naszej szkole, co roku przeprowadzane są wybory do Samorządu Uczniowskiego, w których biorą udział wszyscy uczniowie i nauczyciele.

Działalność Samorządu Uczniowskiego Przeprowadzanie wyborów uzupełniających do Rady Szkoły, Przeprowadzanie wyborów do nowego składu SU, Kontynuacja akcji,,Szczęśliwy numerek, Organizowanie dyskotek szkolnych, Współpraca podczas przygotowań do Dnia Nauczyciela, Organizacja Mikołajek i konkursów mikołajkowych, Opieka nad gablotami SU, Udział w akcjach charytatywnych, Bieżąca współpraca z Dyrekcją, Panią Psycholog, Panią Pedagog, Rzecznikiem Praw Ucznia oraz Komisją Promocji Szkoły, Organizacja Pierwszego Dnia Wiosny, Współpraca podczas przygotowań do Dni Otwartych Szkoły,

W naszej szkole zorganizowałyśmy debatę na temat szkolnej demokracji. Metoda którą wybrałyśmy to przeprowadzenie anonimowej ankiety i otwarta dyskusja z przedstawicielami każdej klasy oraz z zaproszonymi gośćmi. Wybrałyśmy tę formę, ponieważ zaproszeni goście to nauczyciele i absolwenci naszej szkoły, którzy mają duże doświadczenie w związku z tematem debaty.

Zaproszeni goście: Samorząd Uczniowski: Rajmund Rojek - przewodniczący, Patryk Wołoszyn - zastępca przewodniczącego, Olga Podsiadła - zastępca przewodniczącego. Nauczyciele zaproszeni na debatę: mgr Elżbieta Michałowska mgr Beata Fila Pedagog: mgr Ewa Machniewicz mgr Agnieszka Stępień mgr Aneta Zawadzka mgr Jacek Malicki Psycholog: mgr Grażyna Sochacka

Zaproszeni goście: Uczniowie szkoły: Abramowicz Dominik, Ambroziak Robert, Brodowski Dominik, Bzdzikot Małgorzata, Chojnacki Patryk, Czarkowski Jakub, Deja Damian, Gniwek Łukasz, Górnicka Edyta, Grobelski Robert, Heromiński Adrian, Jakubowski Łukasz, Kitlińska Oktawia, Krawiec Marcin, Lasota Adrian, Malinowski Dawid, Migda Patryk, Nercz Jakub, Olszewski Łukasz, Sokolski Adrian, Szarpak Bartosz, Szydło Bartłomiej, Świątek Konrad, Wiśniewski Damian, Wróbel Artur, Żarłok Dominik, Kustra Angelika, Fabiański Augustyn, Szpilski Paweł, Dusiński Paweł, Zagożdżon Marcin, Chmielewski Tomasz, Pietrzyk Michał, Przybyś Michał, Józefowicz Mateusz, Bereżański Piotr, Borowski Grzegorz, Seremak Daniel, Snopkiewicz Michał, Zdrzalik Patryk, Urbanek Norbert, Laśkiewicz Michał, Karczmarczyk Kamil, Podsiadły Karol, Muralski Damian, Pająk Dawid, Rysiewski Mateusz, Szymański Dominik, Grabowski Jakub, Kamil Jaworski, Damian Tarabasz, Mateusz Mamnicki, Hubert Giemza, Mateusz Sobol, Piotr Tabor i inni. Absolwenci naszej szkoły- byli posłowie z 2008r. : Pyrka Magdalena, Styś Kinga, Przepiórzyński Damian, Uczniowie szkoły: Abramowicz Dominik, Ambroziak Robert, Brodowski Dominik, Bzdzikot Małgorzata, Chojnacki Patryk, Czarkowski Jakub, Deja Damian, Gniwek Łukasz, Górnicka Edyta, Grobelski Robert, Heromiński Adrian, Jakubowski Łukasz, Kitlińska Oktawia, Krawiec Marcin, Lasota Adrian, Malinowski Dawid, Migda Patryk, Nercz Jakub, Olszewski Łukasz, Sokolski Adrian, Szarpak Bartosz, Szydło Bartłomiej, Świątek Konrad, Wiśniewski Damian, Wróbel Artur, Żarłok Dominik, Kustra Angelika, Fabiański Augustyn, Szpilski Paweł, Dusiński Paweł, Zagożdżon Marcin, Chmielewski Tomasz, Pietrzyk Michał, Przybyś Michał, Józefowicz Mateusz, Bereżański Piotr, Borowski Grzegorz, Seremak Daniel, Snopkiewicz Michał, Zdrzalik Patryk, Urbanek Norbert, Laśkiewicz Michał, Karczmarczyk Kamil, Podsiadły Karol, Muralski Damian, Pająk Dawid, Rysiewski Mateusz, Szymański Dominik, Grabowski Jakub, Kamil Jaworski, Damian Tarabasz, Mateusz Mamnicki, Hubert Giemza, Mateusz Sobol, Piotr Tabor i inni. Absolwenci naszej szkoły- byli posłowie z 2008r. : Pyrka Magdalena, Styś Kinga, Przepiórzyński Damian,

Przebieg debaty: W dniu roku odbyła się debata na temat: Szkolna demokracja – system reprezentowania uczniów przez przedstawicieli. Na początku zebrania powitałyśmy wszystkich uczestników. Następnie głos zabrała Pani Dyrektor Agnieszka Stępień, która powiedziała kilka słów na temat działania Samorządu Uczniowskiego. Każdy z uczestników debaty otrzymał ankietę do wypełnienia. Korzystaliśmy również z rzutników i komputerów. Następnie przedstawiłyśmy obecne działanie Samorządu Uczniowskiego. W trakcie debaty była poseł oraz absolwentka naszej szkoły Kinga Styś opowiedziała jak funkcjonował SU za jej czasów edukacji. Okazało się, że zmieniło się bardzo wiele na lepsze. Teraz SU funkcjonuje sprawniej. Pod koniec konferencji, uczestnicy przedstawiali swoje propozycje na dalszy etap ich pracy SU.

Nasi goście specjalni –absolwenci naszej szkoły oraz byli posłowie Sejmu Dzieci i Młodzieży w 2008 roku.

Wnioski z debaty odnoszące się do sytuacji w naszej szkole: Zalety reprezentowania uczniów przez przedstawicieli: Organizowanie różnych imprez takich jak: dyskoteki szkolne i konkursy, Uczniowie są informowani a każdej decyzji SU oraz mogą przedstawiać swoje propozycje, Prowadzenie akcji:,,Szczęśliwy numerek'', Co miesiąc przeprowadzane są spotkania samorządów klasowych, na których SU przedstawia plan działań na kolejny miesiąc, Wyniki zebrań samorządu można zobaczyć w gablocie SU, Wady : Uczniowie klas 1 stoją przed wyborem nie znanych im osób do SU, Nie wszyscy uczniowie są zgodni z działaniami SU, Zalety reprezentowania uczniów przez przedstawicieli: Organizowanie różnych imprez takich jak: dyskoteki szkolne i konkursy, Uczniowie są informowani a każdej decyzji SU oraz mogą przedstawiać swoje propozycje, Prowadzenie akcji:,,Szczęśliwy numerek'', Co miesiąc przeprowadzane są spotkania samorządów klasowych, na których SU przedstawia plan działań na kolejny miesiąc, Wyniki zebrań samorządu można zobaczyć w gablocie SU, Wady : Uczniowie klas 1 stoją przed wyborem nie znanych im osób do SU, Nie wszyscy uczniowie są zgodni z działaniami SU, Okazało się, że Samorząd Uczniowski w naszej szkole cieszy się ogromną sympatią w śród uczniów.

Propozycje uczniów: Przed każdymi wyborami zorganizowanie debaty, aby kandydaci mogli się wypowiedzieć. Powstania szkolnej gazety, Powstanie szkolnego radiowęzła, Powstanie strony SU na Facebook-u na której każdy uczeń będzie mógł zamieszczać swoje propozycje. Wyniki naszej debaty zostały wywieszone na szkolnej tablicy ogłoszeń.