Sprawozdanie z debaty z dn.15.03.2012r. Temat debaty: Partnerstwo w szkole – czy możliwa jest współpraca pomiędzy samorządem szkolnym a nauczycielami?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Advertisements

Prezentacja przygotowana przez uczniów Gimnazjum nr 3 w Czeladzi: Kamila Przenios ł o i Jacka Zubrzyckiego pod kierunkiem mgr Doroty Za łę ckiej Prezentacja.
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Czyli brytyjski zwyczaj picia herbaty.
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Turystyka a środowisko naturalne Ustawa śmieciowa w Polsce.
AUTOR :WOJTEK NOWIK REPORTER : LUK SMIS PATRYK SORMAN PIOTREK COLO (KOLO)
AUTOR :WOJTEK NOWIK REPORTER : LUK SMIS PATRYK SORMAN PIOTREK COLO (KOLO)
Szkoła marzeń.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
OD SAMORZĄDU SZKOLNEGO DO … czyli czym jest Samorząd?
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
losowani wybierani ZGROMADZENIE LUDOWE STRATEDZY URZĘDNICY SĄDY AREOPAG Obywatele Aten.
Praca wykonana przez : Magdalena Styś i Paulina Styś Sprawozdanie z debaty na temat: Szkolna demokracja – system reprezentowania uczniów przez przedstawicieli.
Historia Krakowa w Pigułce
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
Szkoła w chmurze.
fotografie - Marcel Cohen
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
Prawa Dziecka.
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Zapraszamy na prezentację !!! Szkoła Podstawowa nr 3 im. Wojska Polskiego w Mielcu.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Cz ęść naszego ż ycia polega na poszukiwaniu tej jednej osoby, która zrozumie nasz ą histori ę. Cz ę sto okazuje si ę, ż e wybrali ś my niewła ś ciwie.
Biblioteka szkolna.
Znak krzy ż a na czole dziecka Czyniony na pocz ą tku celebracji wyciska piecz ęć Chrystusa na maj ą cym do Niego nale ż e ć i oznacza ł ask ę odkupienia,
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
GAZETKA SZKOLNA MZS nr 1 w Będzinie UFO’s.
Arkusz Kalkulacyjny opracowała: Alicja Rusek.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Geometryczne dyktando
Kiedy Siergiej dzwoni do George`a…
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Kliknij Tylko jedna minutka. M ó wi si ę, ż e by kogo ś d ostrzec wystarczy 1 sekunda 1 godzina by kogo ś oceni ć 1 dzie ń by kogo ś polubi ć lub pokocha.
Nasz absolwent na wyższej uczelni
To popularny portal internetowe. Pisząc blog informujemy internautów o swoich zainteresowaniach np. o modzie lub gotowaniu. Niestety czasem zapominamy.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
POLSKIE RODZINY- FAKTY, MITY I STEREOTYPY Anna Antoniak Sylwia Szczepańska Kl. 1b.
To, co zapami ę ta ł am…. Klasa 0 Moja pierwsza szkolna wycieczka… Byłam w Krakowie na Wawelu i w Smoczej Jamie razem z kolegami i kole ż ankami ze szkoły.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
Bł. ks. M. Sopoćko jako spowiednik św. s. Faustyny
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
HISTORIA FIZYKII. Rozwój fizyki jako nauki zapocz ą tkowany zosta ł w XVII w. W XVIII w. sformu ł owano mechanik ę klasyczn ą i podstawy elektromagnetyz.
L.I.P.S.S. Helmut Loidl koordynator Transfer po uko ń czeniu szko ł y podstawowej jest obecnie najgor ę tszym tematem w Europie. Nie przyj ę cie na.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Moja Szkoła .
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Edukacja w Burkina Faso
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z debaty z dn r. Temat debaty: Partnerstwo w szkole – czy możliwa jest współpraca pomiędzy samorządem szkolnym a nauczycielami? Praca wykonana przez : Maciej Sobieraj i Piotr Tabor pod kierunkiem mgr Jacek Malicki i mgr Aneta Zawadzka

Temat debaty został ogłoszony tydzień przed planowaną terminem. Forma debaty: Otwarta dyskusja pomi ę dzy uczniami, nauczycielami, samorz ą dem szkolnym i zaproszonymi go ść mi. Samorz ą du Uczniowskiego: Rajmund Rojek - przewodnicz ą cy, Patryk Wołoszyn - zast ę pca przewodnicz ą cego, Olga Podsiadła - zast ę pca przewodnicz ą cego. Nauczyciele zaproszeni na debat ę : mgr El ż bieta Michałowskamgr Aldona Lulkowska mgr El ż bieta Dejamgr in ż. Zbigniew Basaj mgr Aneta Zawadzkamgr Jacek Malicki

Uczniowie zaproszeni na debat ę : Patrycja Całczy ń ska, Agata Grzywacz, Emila Król, Kamila Mi ę kus, Aleksandra Jarosławska, Monika Oko ń, Małgorzata Kwieci ń ska, Arkadiusz Konofał, Mateusz Sobol, Łukasz Cukrowicz, Dominik Dr ąż yk, Piotr Giemza, Dawid Kłos, Bartłomiej Kupisz, Piotr Kwa ś nik, Dawid Mazur, Konrad M ą kosa, Kamil Noworolnik, Mariusz Ogonek, Albert Płachta, Bartosz Płachta, Maciej Sobieraj, Piotr Tabor, Daniel Tarnowski, Paweł Tokli ń ski, Krzysztof Wiktorowski, Kamil Wielechowski, Piotr Wo ź niak, Łukasz Ż achowski, Dawid Soból, Krystian La ś kiewicz

Zdjęcia z debaty

Sprawozdanie Okazuje si ę, ż e w Naszej szkole istnieje potrzeba organizowania debat na temat działalno ś ci samorz ą du szkolnego, jego współpracy z dyrekcj ą, nauczycielami i samymi uczniami. Moim zdaniem temat debaty okazał si ę trafiony, poniewa ż w ś ród zgromadzony wrzało. Ka ż dy miał co ś do powiedzenia, niestety przewa ż nie neguj ą c mo ż liwo ść współpracy pomi ę dzy samorz ą dem, który jako jedyny demokratyczny organ władzy w ś ród uczniów powinien umie ć współdziała ć z nauczycielami.

Dyskutuj ą cy podzieli si ę na dwa obozy, jeden opowiadał si ę za rozbudowan ą współprac ą, drugi obóz twierdził natomiast, ż e nie widzi potrzeby zacie ś niania relacji. Padały ró ż ne argumentacje, mi ę dzy innymi cz ęść uczniów uwa ż ała, ż e nauczyciele maj ą niewiele pomysłów jak zagospodarowa ć czas, który powinni po ś wi ę ca ć na poszerzanie wiedzy swoich uczniów, np. poprzez koła zainteresowa ń, zaj ę cia sportowe z nauczycielami wychowania fizycznego. Koła mogłyby by ć nie tylko z przedmiotu, którego naucza dany nauczyciel, ale równie ż z tematami zwi ą zanymi z zainteresowaniami m. in. padł pomysł kółka fotograficznego, które miałby prowadzi ć pan Jacek Malicki, którego pasj ą jest fotografia i ch ę tnie przekazałby swoj ą wiedz ę innym.

Kto ś wspomniał o konsultacjach po lekcjach, które miałyby pełni ć rol ę darmowych korepetycji, nie ka ż dego sta ć na płatne korepetycje, wi ę c ka ż dy mógłby korzysta ć z darmowych konsultacji. Dany nauczyciel wyznaczałby na termin, np. raz w tygodniu, w którym ka ż dy mógłby przyj ść i wyja ś ni ć w ą tpliwo ś ci zwi ą zane z tematami omawianymi na lekcjach lub po prostu podyskutowa ć. Mo ż na przyj ąć, ż e wi ę kszo ść postaw uczniów w kwestii współpracy z nauczycielami to postawy roszczeniowo-prosz ą ce. Do takich nale ż y równie ż mi ę dzy innymi kwestia zwi ą zana z organizacj ą kartkówek i sprawdzianów, nauczyciele mogliby przykłada ć wi ę ksz ą uwag ę do tego, aby nie zbierało si ę wi ę cej sprawdzianów w danym tygodniu ni ż to jest zapisane w regulaminie szkoły. Padły głosy jakoby ka ż dy nauczyciel uwa ż a swój przedmiot za najwa ż niejszy i nie potrafi dopasowa ć si ę do zaplanowanych ju ż testów.

Równie ż sprawa szkolnej inicjatywy jak ą jest szcz ęś liwy numerek nie jest traktowana przez nauczycieli powa ż nie, cz ęść grona pedagogicznego uwa ż a, ż e nie powinno by ć opcji zwolnienia z odpowiedzi tylko dlatego, ż e czyj ś numer na li ś cie został wylosowany jako szcz ęś liwy numerek. Dla nas jako uczniów to jest wa ż ne, mo ż emy cieszy ć si ę danego dnia wzgl ę dn ą wolno ś ci ą. Dyskutowano równie ż o opcji referendum w szkole, jako o mo ż liwo ś ci współdecydowania uczniów o spraw szkoły, na przykład o zagospodarowaniu terenów zielonych na około szkoły, czy przy boisku potrzebne s ą ławki, czy mo ż e lepiej je ś li szkoła zakupi ławki na korytarze, czy uczniowie chcieliby mie ć szafki w szkole, w których mogliby zostawia ć cz ęść ci ęż kich ksi ąż k ę i buty na zmian ę. Opcja referendum w sprawach wa ż nych dla uczniów przypadła zdecydowanej wi ę kszo ś ci do gustu, je ś li dobrze samorz ą d szkolny przedstawi t ę inicjatyw ę dyrekcji i nauczycielom, by ć mo ż e oni równie ż opowiedz ą si ę na to z entuzjazmem.

Współpraca i partnerstwo w szkole wi ążą si ę równie ż z wi ę kszym zaanga ż owaniem uczniów w ż ycie szkoły, pomysł wydawania gazetki szkolnej do której artykułu mogliby pisa ć nie tylko uczniowie, ale równie ż nauczyciele zaciekawił uczestników debaty. Znale ź li si ę nawet pierwsi ch ę tni do napisania kilku pierwszych artykułów, recenzji filmów, a nawet gier komputerowych. Naszym zdaniem od nowego roku szkolnego by ć mo ż e zaczniemy wydawa ć gazetk ę szkoln ą. Jeden z uczniów wspomniał o mo ż liwo ś ci u ż ycia gazetki jako ś rodka komunikacji pomi ę dzy nauczycielami, samorz ą dem i uczniami.

Innym pomysłem na współprac ę pomi ę dzy nauczycielami a samorz ą dem jako przedstawicielem wszystkich uczniów jest lepsza organizacja pracy zarówno samorz ą du jak i nauczycieli, poprzez wzajemne uszanowanie odmiennych zda ń. Jedyne zastrze ż enie jakie zostało wysuni ę te przez nauczycieli podczas całej debaty było zwi ą zane z mał ą kreatywno ś ci ą i słabym zaanga ż owaniem uczniów w ż ycie i działanie szkoły. Udało si ę jednak doj ść do porozumienia w tej sprawie poprzez obietnic ę samorz ą du do wi ę kszej aktywizacji uczniów.

Wnioski z debaty: Potrzeba współpracy pomi ę dzy samorz ą dem, uczniami i nauczycielami. Wst ę pne uzgodnienia dotycz ą ce kół zainteresowa ń. Ustalenie terminów pierwszych konsultacji z j. polskiego, historii, chemii. Inne przedmioty w fazie dopasowywania dogodnych terminów. Postanowienie odno ś nie organizacji referendów w najwa ż niejszych kwestii dla uczniów lub szkoły. Powstanie gazetka szkolna, do której artykuły b ę d ą pisane przez nauczycieli i uczniów, ka ż dy b ę dzie mógł napisa ć o tym, czym jest zainteresowany. Niestety nie udało si ę wzmocni ć pozycji szcz ęś liwego numerka. Lepsza organizacja terminów kartkówek i sprawdzianów nadal pozostaje kwesti ą dyskusyjn ą.

Były poseł XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Marek Kopeć

Wykonawcy Maciej Sobieraj i Piotr Tabor